Mopoilijat vammauttivat ratsastajan!

  • Viestiketjun aloittaja Mopopojat vankilaan
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itsellenikin on ollut pienestä asti selvää että ratsukko kierretään tiellä hitaasti, tasaisella vauhdilla ja kaukaa. vaikea edes kuvitella että nuo mopopojat eivät sitä olisi tienneet, luoja mitä ääliöitä sitä onkaan olemassa. Merkkiä ei kannata jäädä odottelemaan, ainakin itse olen ajatellut että pysähdyn vain jos pyydetään tai jos hevonen hermostuu.
 
"vieras"
No kai sitä nyt voi maalaisjärkeä käyttää vaikkei olisi missään tekemisissä hevosten kanssa ollut, eikä miettiä jotain pilkuntarkkoja ohjeita. Samalla tavalla ajan meidän pikkutiellä hevosten ja kävelijöiden ohi, eli hidastan ja ajelen rauhallisesti eikä tulisi mieleenkään mitään tööttäillä. Ratsastajat yleensä heilauttavat kättä ja hymyilevät takaisin. Meidän tie on siis melko kapea, joten ei siinä viitsi jalankulkijoidenkaan ohi kaahata niin että sora lentää. Mä nyt en olekaan mikään teinipoika enkä itsetunto-ongelmainen Karjala-lippiksinen tuunatulla autolla kaasuttelija.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28428809]Kuka käskee hermoheikon hevosen kanssa lähteä maantielle? Itse tiellä ratsastaessa pysäytän aina hevosen tien reunaan ja odotetaan että auto/mopo mennyt ohi. Luulen että mopoilija ihmetellyt kun ei ratsukko pysähdy/väistä ja painanut torvea (ei peloittelu- vaan ilmoitustarkoituksessa). Todennäköisesti eivät ole edes katsoneet taakse ja huomanneet tapahtunutta.
Ihme mopopoikien lynkkausta taas.[/QUOTE]

Et osaa lukea? Tiedotteessa sanotaan, että oli lähtenyt ohittamaan ja rinnalle päästyään töötännyt.
 
[QUOTE="vieras";28428840]Et osaa lukea? Tiedotteessa sanotaan, että oli lähtenyt ohittamaan ja rinnalle päästyään töötännyt.[/QUOTE]

tiedotehan ei välttämättä ole totuuden mukainen

se on ratsastajan puoli tarinasta
 
[QUOTE="vieras";28428840]Et osaa lukea? Tiedotteessa sanotaan, että oli lähtenyt ohittamaan ja rinnalle päästyään töötännyt.[/QUOTE]

Musta on oikeastaan ihan sama, onko töötännyt takana vai kohdalla (paitsi, että kohdalla on tietenkin törkeämpää), silti pitäisi tietää, että hevoselle EI tööttäillä.
 
[QUOTE="vieras";28428777]En mä ainakaan ole koskaan odottanut mitään ohitusmerkkiä. Ihan vaan hiljennän riittävästi kun näen ratsukon ja ohitan sen tien toista kaistaa käyttäen. Ja pidän mielessä, että hevoset voi olla arvaamattomia, eläimiähän ne on niin ei voi tietää mitä ne saattaa yhtäkkiä tehdä.

Ilmeisesti jotain teen oikein, koska ratsastajalta tulee aina kiitos käden heilautuksella. Mutta en yhtään ihmettele, että teinipoika (miksei tyttökin) saattaa tahallaan pelästyttää hevosen. Kun ei ne teinit tajua ajatella seurauksia, ja osa ei todellakaan edes välitä. Ja onhan noita välinpitämättömiä ja typeriä aikuisiakin.[/QUOTE]

No en miekään oo tienny että sen ohitus niin pilkun tarkkaa on. Sen sanoo jo järki että ei kaahata ja tahallaa säikytellä vaan ohitetaan rauhassa ja tilaa antaen jos sellasta on. Kiitos tulee monelta perään vaikken mitää merkkiä oo tienny odottaa. On ne kuulleet muutenkin lähestyvän ajoneuvon.
 
pha
[QUOTE="Vieras";28428809]Kuka käskee hermoheikon hevosen kanssa lähteä maantielle? Itse tiellä ratsastaessa pysäytän aina hevosen tien reunaan ja odotetaan että auto/mopo mennyt ohi. Luulen että mopoilija ihmetellyt kun ei ratsukko pysähdy/väistä ja painanut torvea (ei peloittelu- vaan ilmoitustarkoituksessa). Todennäköisesti eivät ole edes katsoneet taakse ja huomanneet tapahtunutta.
Ihme mopopoikien lynkkausta taas.[/QUOTE]

Ratsastajana sun pitäisi tietää, ettei 100 % teräshermoista kaakkia ole olemassakaan. Loppuu sultakin mopopoikien päänsilittely ja ymmärrys siinä vaiheessa kun eka riemuidiootti aiheuttaa sulle tai hevosellesi onnettomuuden.

Noille mopoilijoille toivon koko sydämestäni helvetillisiä tunnontuskia ja yön täydeltä painajaisunia siihen saakka, kunnes jäävät kiinni. Kärsikööt oikein kunnolla typeryydestään ja sen jälkeen kunnon sakot ja korvaukset päälle.
 
Blue
no oli minusta töötin painaminen huonosti harkittu teko

eikö sinusta?
En sitä tarkoittanut vaan tuota palstamamman tyypillistä "eihän me voida oikeasti tietää kuinka se oikeasti meni"-asennetta, vaikkka tiedote on poliisin hyväksymä että mopojen ohittaessa ratsukkoa toinen on yhtäkkiä painanut kohdalla tööttiä joka on pelästyttänyt hevosen.

Miksei ne pojanpenteleet ole jo ilmoittautuneet poliisille ja selittäneet että pakko oli tööttiä painaa kun hevonen meni keskellä tietä eikä väistänyt millään vaikka he odottivat monen kilometrin ajan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En sitä tarkoittanut vaan tuota palstamamman tyypillistä "eihän me voida oikeasti tietää kuinka se oikeasti meni"-asennetta, vaikkka tiedote on tullut poliisilta että mopojen ohittaessa ratsukkoa toinen on yhtäkkiä painanut kohdalla tööttiä joka on pelästyttänyt hevosen.

Miksei ne pojanpenteleet ole jo ilmoittautuneet poliisille ja selittäneet että pakko oli tööttiä painaa kun hevonen meni keskellä tietä eikä väistänyt millään vaikka he odottivat monen kilometrin ajan.
sulla on yllättävän luja luotto poliisin tiedotteisiin

mulla se on mennyt ajat sitten, vrt Putin-kohu
 
En sitä tarkoittanut vaan tuota palstamamman tyypillistä "eihän me voida oikeasti tietää kuinka se oikeasti meni"-asennetta, vaikkka tiedote on poliisin hyväksymä että mopojen ohittaessa ratsukkoa toinen on yhtäkkiä painanut kohdalla tööttiä joka on pelästyttänyt hevosen.
Se että tiedote on poliisin julkaisema ei tarkoita sitä että se olisi täysin totuudenmukainen koska poliisi on saanut tietonsa vain toiselta osapuolelta.

Jos nyt pitää fiiliksellä jotain heittää niin kyllä minustakin syy on mopoilijoiden mutta optio siihen että ratsastaja muistaa tilanteen väärin tai jättää jotain kertomatta, on jätettävä auki kunnes toistakin osapuolta on kuultu.
 
  • Tykkää
Reactions: ruutiukko
Blue
mun mielestä ongelmia on sillä, joka sokeasti uskoo viranomaisiin
Siis hetkinen. Miten poliisin tiedote siitä miten joku onnettomuus on sattunut johtaa nyt siihen minä uskon sokeasti viranomaisiin.

Ensinnäkin alkuolettamus on se että viranomaisia uskotaan kunnes toisin todistetaan (koska kukaan ihminen ei ole virheetön). Tässä nyt haetaankin sitä toista osapuolta kertomaan sen toisin menneen asian, mutta jostain kumman syystä he eivät vielä ole tätä tehneet.....

Toisekseen, kerro toki, sinä kertakaikkisen fiksu ihminen että minkä organisaation perustaisit nykyisen poliisin tilalle kun kerran niin huonosti tehtävänsä hoitavat..? Niinhän se menee että mitä korkeammassa asemassa niin yksikin virhe (joita siis ihmiset tekevät väistämättä) on liikaa, ja niistä nousee julmettu haloo, mutta kukaan ei metelöi niiden ihmisten tekemistä jatkuvista virheistä jotka poliisit lakaisevat jatkuvasti ihmisten jaloista pois putkaan ja vankilaan (niin pitkään kun ne eivät kosketa itseä, mutta auta armias kuinka ollaan ensimmäisenä huutamassa koko poliisilaitosta hätiin jos itselle jotain sattuu)...
 
"Oman kylän poikia" noi on ollut, tuskimpa kukaan mopoilija lähtee 100km päähän huviajelulle, nyt vaan naapureilla silmät auki, ja soittoa poliisille jotta syylliset saadaan kiinni!!
Vanhemmille on tulossa jättilasku jos heppa sattui olemaan vielä joku huippu, ja toivottavasti joutuvatkin korvaamaan kunnolla!
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28429299:
Se että tiedote on poliisin julkaisema ei tarkoita sitä että se olisi täysin totuudenmukainen koska poliisi on saanut tietonsa vain toiselta osapuolelta.

Jos nyt pitää fiiliksellä jotain heittää niin kyllä minustakin syy on mopoilijoiden mutta optio siihen että ratsastaja muistaa tilanteen väärin tai jättää jotain kertomatta, on jätettävä auki kunnes toistakin osapuolta on kuultu.
Kirjoitin juuri tuohon yläpuolelle että poliisihan juuri hakee sitä toista osapuolta kertomaan oman näkemyksensä jotta niistä tapahtumista saadaan vahvistus. Mutta että näillä näkymin se näyttää mennen juuri noin.
 
Siis hetkinen. Miten poliisin tiedote siitä miten joku onnettomuus on sattunut johtaa nyt siihen minä uskon sokeasti viranomaisiin.

Ensinnäkin alkuolettamus on se että viranomaisia uskotaan kunnes toisin todistetaan (koska kukaan ihminen ei ole virheetön). Tässä nyt haetaankin sitä toista osapuolta kertomaan sen toisin menneen asian, mutta jostain kumman syystä he eivät vielä ole tätä tehneet.....

Toisekseen, kerro toki, sinä kertakaikkisen fiksu ihminen että minkä organisaation perustaisit nykyisen poliisin tilalle kun kerran niin huonosti tehtävänsä hoitavat..? Niinhän se menee että mitä korkeammassa asemassa niin yksikin virhe (joita siis ihmiset tekevät väistämättä) on liikaa, ja niistä nousee julmettu haloo, mutta kukaan ei metelöi niiden ihmisten tekemistä jatkuvista virheistä jotka poliisit lakaisevat jatkuvasti ihmisten jaloista pois putkaan ja vankilaan (niin pitkään kun ne eivät kosketa itseä, mutta auta armias kuinka ollaan ensimmäisenä huutamassa koko poliisilaitosta hätiin jos itselle jotain sattuu)...
mun mielestä triplaisä onnistu kiteyttämään asian aika hyvin, luepa se ajatuksen kanssa
 

Yhteistyössä