Montako ultraa?

Helsingissä on ainakin kaksi. Itse kävin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa, koska mieltä painoi aikaisemmin samana vuonna ollut keskenmeno. Ja olis hirveästi kiinnostanut mennä vielä 4d-ultraan, mutta eipä sitten koskaan tullut mentyä :-)

riippuu paikkakunnasta. np-ultra ja rakenneultra täällä meilläpäin. joissain vaan toinen noista. sit jos on riskiraskaus, niin voipi olla vaikka kuinka monta. kuten mulla verenpainetaudin takia seurataan kuukaudenvälein.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammax3:
Alkuperäinen kirjoittaja mävaan:
Mä pääsin 17 ultraan :)

Musta tossa ei olisi mitään kivaa, koska normaali raskaus ei noin montaa vaadi. Jotain on siis ollut pielessä?

Mun mielestä oli tosi kivaa päästä noin usein ultraan. Mut mulla ei ollu "normaali" raskaus. Syntyi kuitenkin terve lapsi ja mäki oon vielä hengissä :D

Ekassa raskaudessa ultrattiin 3 kertaa. Toisessa raskaudessa pääsin ultraan 6 kertaa, joista kolme kertaa tuli siitä, kun neuvolalääkäri tykkäsi katsoa joka käynnillä myös ultralla.

Olikohan että ensivuoteen mennessä jokaikisen paikkakunnan Suomessa pitää tarjota np-ultra JA rakenneultra (en oo varma oliko ensivuoteen mennessä vai jo tänä vuonna). Eli kaikkialla pitäs alkaa saamaan ne 2 ultraa automaattisesti.
Ylimääräsiä ultria sitten sen mukaan onko tarvetta (tai haluaako itse niitä kustantaa yksityisellä puolella).

Hyvinkäällä oli kaksi normaalisti ja vantaalla sama homma. Mulla alussa oli harvemmin mut loppua kohden joka viikko. Eli ihan tolkuttomasti, en osaa edes laskea. Niin ja olen diabeetikko.

Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
Lahdessa on vissiin vaa (ainaki sillo ku mä olin raskaana) yks.. eli np-ultra

2008 oli 12 viikon maissa ainut kunnan kustantama ultra, jossa halutessaan np-mittaus. Itse sain vielä 3 muuta (vkot 22, 30 ja synnytystapa-arvio) lääkärin tekemää, koska riskiraskaus.

Yhteistyössä