Montako tuttipulloa vastasyntyneelle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva huhtikuussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva huhtikuussa

Vieras
Siis aion toki imettää,mutta mietin montako pulloa (ja minkä kokosia) pitäisi olla varalle jos imettäminen ei jostain syystä onnistukkaan.Olisiko sellainen avent-starttipaketti hyvä+avent-rintapumppu??Kenelläkään kokemuksia?

pumppua ei kannata ostaa turhaan etukäteen, kallis ostos jos et sitä tarvikaan. aventin pullot olleet meillä suosikkeja, yksi oli kaapissa odottamassa ja kun siirryttiin tissistä pulloon niin hankin niitä enempi. onnea tulevasta vauvasta :heart:

osta varalle yksi pullo ja pari tuttelitetraa kaappiin, niin ei tartte panikoida jos imetyksen kanssa tuleekin tollikko. Mutta enempää ei kannata haalia. Itse haalin ison läjän tuttipulloja ja sitten en koskaan niitä tarvinnutkaan, lapsi ei koskaan syönyt yhtäkään ateriaa pullosta vaan siirtyi suoraan tissista nokkamukiin vuoden vanhana. Eli meni pullot ihan hukkaan. Samoin tutteja varasin miljoona kun kuvittelin että ne on kaiken a ja o ja lapsi ei sitten koskaan syönyt tuttia :D rintapumppu kannattaa ostaa.

pumppu ja pari pulloa ostaisin varalle. niitä aventin 125ml pulloja ja avent isis pumpun. meillä ainakaan mies ei "lypsykonetta" suostuis lähteä ostamaan, ja lähes kaikki jossain vaiheessa lypsää rintoja vaikka imettäisi

Tässä paketissa olis pari pulloa ja se pumppu...
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3520&show=all
Josko sitten tämmöisen tilaisin...?Mites sitten se maidon pakastaminen,millaisessa astiassa/pussissa sen rintamaidon voi pakastaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä paketissa olis pari pulloa ja se pumppu...
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3520&show=all
Josko sitten tämmöisen tilaisin...?Mites sitten se maidon pakastaminen,millaisessa astiassa/pussissa sen rintamaidon voi pakastaa?

siihen on olemassa sellaisia pakastuspusseja, saa marketeista ja apteekista. eivät oo kalliita ainakaan marketissa.

Osta yksi. Lisää ehdit hankkimaan, jos tarvitset. Me selvittiin yhdellä tosi pitkään. Toinen hankittiin vasta lapsen ollessa noin puolivuotias ja sekin venttiilinokalla mukin korvikkeeksi + kahvoilla, jotta saa itse juoda sotkematta. Kätevää oli, että kahvat ja nokka sopivat tuohon tuttipulloonkin, niin ei jäänyt niin vähälle käytölle.

tuo aventin paketti on ihan hyvä alkuun. Ja minä sain tuolla pumpulla ihan hyvin maidon irtoamaan, kun kaikilla pumpuilla se ei onnistunut, tämäkin yksilöllistä. Mut siis multa pisteet aventille. Ja tosiaan pumppua voi hyvinkin alussa tarvia, jos vauva ei jaksa imeä niin paljon kuin maitoa olisi tulossa..

Itsellä oli pari pulloa ja rintapumppu. Näillä itse pärjäsin. Mies sai annettua maitoa, kun kävin jumpassa tai jossain muualla vielä kun imetin. Korviketta annettiin myös silloin tällöin, kun ei ollut ehtinyt pumpata rintamaitoa.

Jossain vaiheessa ei pullo enää kelvannutkaan, joten siirryttiin nokkamukiin 5-6 kuukauden iässä, jos en ollut paikalla.

Yhteistyössä