Ensikertalaiset asialla - millainen on hyvä grilli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulma

Vieras
Suositelkaa! Minkälainen grilli kannattaisi ostaa? Mitä pitää ottaa huomioon?

Mies jostain syystä vierastaa ajatusta kaasugrillistä, itse olisin sen kannalla. Kuluuko sitä kaasua miten paljon, kun grilliä käyttää? Montako pullollista (ja minkä kokoisia) teillä kaasua grillauskaudella kuluu? Toinen kiinnostava olisi sellainen ulkotuli-nimikkeellä kulkeva grilli, mutta mietityttää se, miten paljon niitä kekäleitä yms lentelee sitten sieltä "verkon" rakosista. Ja jos olisi sellainen "hiiligrilli", niin mikä niistä sitten olisi paras?

Kaasugrilli on helppo ja nopea! Meillä on tollanen iso kaasugrilli ja kaasua menee 1-2 sellasta pientä pulloa kesässä. Ei toki päivittäin grillata vaan kerta pari viikkoon. Hiiligrillaaja tarvii kärsivällisyyttä. Itsellä aikanaan oli jo eväät syöty ku hiillos oli valmis grillaamista varten.

Ehdottomasti kaasugrilli, on nopea ja vaivaton. Meillä menee pieni kaasupullo kesässä ja siihen saa aika paljon grillata.
Meillä on parilagrilli. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan sellaisen jossa on erillinen ritilä taso, joka nousee kun grillin kansi nostetaan. Siihen saa nostaa kypsät lihat lämpimään, mutta siten ne ei enää paistu...ja kuiva.

Kaasugrilliä minäkin suosittelen, ja tosiaan tuollaista josta joku kirjoitti jossa on ylempi taso,johon voi jättää jo paistuneet ruuat pysymään lämpimänä sillä aikaa kun vielä paistaa muita. Meidän grillissä on lisänä toisella puolella keittolevy joka on mielestäni täysin turha, ennemmin ottaisin tilalle siihen kohti tasaisen tason johon laskea ruokia. Jos jotain keittää grilliruokien seuraksi niin se tulee kaasun säästämiseksi tehtyä sisällä keittiössä, eri asia varmaan jos hankkisi grillin vaikka mökille jossa ei ole muita keittomahdollisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ehdottomasti kaasugrilli, on nopea ja vaivaton. Meillä menee pieni kaasupullo kesässä ja siihen saa aika paljon grillata.
Meillä on parilagrilli. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan sellaisen jossa on erillinen ritilä taso, joka nousee kun grillin kansi nostetaan. Siihen saa nostaa kypsät lihat lämpimään, mutta siten ne ei enää paistu...ja kuiva.

joo meillä on tuollainen ja hyvä on.

Kaasugrilli hätäiselle. Meilläkään ei riittäisi kärsivällisyys hiiligrillin kanssa pelailuun. Kaasugrillin kanssa lisäksi helppo säätää lämpöä. Kotona grillaillessa ei tosiaan tarvi mitään keittimiä siihen grillin kylkeen, helpompi on keittää sisällä, jos jotain sellaista tarjoaa ruoan kanssa.

Kaasua meillä menee 1 iso pullo kesässä, sen täyttäminen maksaa n. 20?. Eli ei iso hinta koko kesän kokkailuista. Me grillataan loma-aikaan lähes joka päivä ja muutoinkin kesäaikaan tosi usein.

Investointina kaasugrilli on toki aika hintava, hankintahintaan pitää laskea grillin lisäksi letkut, kaasupullo ja tarvikkeet. Mutta kun kertainvestoinnin on tehnyt, niin sitten voi grillailla monen monta vuotta tuolla parin kympin panostuksella. Ei kun joo, meillä on grillissä ne kivet, jotka on myös joka kevät ostettu uudet, maksaa n. 8?.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kaikkein paras on esim. Pallogrilli, jossa voi polttaa hiiliä. Kaasugrilli ei paista pihvejä, eikä makkaroita yhtä hyviksi.

Tuo on se ykkös vaihtoehto, itse en muuta grilliä ostaisikaan, jos grillin ylipäätänsä ostaisin tai lihaa söisin

Kaikkein paras on esim. Pallogrilli, jossa voi polttaa hiiliä. Kaasugrilli ei paista pihvejä, eikä makkaroita yhtä hyviksi.

Ootko sä ihan tosissasi, vai onko tää taas vaan jotain nais-/miesvääntöä? Eli suosittelet tuota siksi, koska ap on nainen ja olisi enemmän kaasugrillin kannalla, kun taas ap:n mies haluaisi jonkun muun grillin?

Kiinnostaa aidosti, koska olisi oikeasti kiva ostaa hyvä grilli tänne meillekin!

Alkuperäinen kirjoittaja majurille:

Ootko sä ihan tosissasi, vai onko tää taas vaan jotain nais-/miesvääntöä? Eli suosittelet tuota siksi, koska ap on nainen ja olisi enemmän kaasugrillin kannalla, kun taas ap:n mies haluaisi jonkun muun grillin?

Kiinnostaa aidosti, koska olisi oikeasti kiva ostaa hyvä grilli tänne meillekin!

Minä olen samaa mieltä ja olen nainen. Meillä ei ole pallogrilliä, vaan itse muurattu hiililgrilli. Siltikään kaasugrilli ei ole sama asia: ruoasta vaan ei tule yhtä hyvää.

Yhteistyössä