Montako sektiota sinulle tehty/montako mahdollista tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli olen ainakin kuullut, että kolme sektiota vidaan tehdä samasta kohtaa, mutta entä sitten enempi? Onko turha haaveillakaan neljännestä lapsesta, jos kolme sektiota tehty jo?
Voiko haava mahdollisesti revetä vai mikä on syy?

Neljäs sektio edessä kohta puolin. Eikä kukaan koskaan ole sanonut mitään siitä, montako kertaa sektio voidaan tehdä. Joillekin on tehty jopa 9 kertaa.

Mulle on tehty kolme sektiota ja nyt toivotaan neljättä lasta =)

Keskustelin kätilön kanssa asiasta ja leikannut lääkäri "antoi luvan" vielä yhteen raskauteen.
Riippuu ihan ihmisestä ja kudoksista- neuvolan terkka sanoi että tietää yhden naisen jolle on tehty 5 sektiota.

Loppuraskaudessa todennäköisesti joudun käymään useammin ultrassa tutkituttamassa kudosten kestävyyttä-sektio on sitten aiemmin jos tilanne näyttää siltä. Itse haavan kohta on kuulemma erittäin kestävää, mutta ympäröivä kudos sitäkin heikompaa- eli revetähän se voi :/

minullakin 3 sektiota takana ja lupa uudelle raskaudella.kohtu oli hiukan läpikuultava mutta oli kuulemma leikkuri kursinut sitä kasaan.
kontrolloitava olisi kuitenkin loppuraskaus norm. tiheämpään.

Mulla 2 sektiota ja kolmas on tulossa. Mäkin muistan jostain lukeneeni, että 3 on suositus...mutta joo, yksilöllistähän se tietty on. Mua vähän hirvittää jo tämä kolmaskin, kun viimeksi eivät meinanneet oikein saada neitiä ulos (anestesialääkärikin auttoi työntämisessä...) Arpikudos kun ei jousta samalla tavalla... Muilla vastaavia kokemuksia ? Ja miten noin muuten kolmas sektio sujui ?

Toisten kohtu kestää vain sen yhden leikkauksen ja toisten 10 leikkausta, tapauskohtainen ja leikkaava lääkäri päättää kuinka hyvässä kunnossa kohtu on tulevia raskauksia ajatellen =)

Minulle sanottiin toisen sektion jälkeen vaan, että mahdollinen kolmas on automaattisesti sektio koska kaksi jo tehty. Olisi ne kai siinä jo sanonut, jos ei mahdollisuuksia tehdä kolmatta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
. Mua vähän hirvittää jo tämä kolmaskin, kun viimeksi eivät meinanneet oikein saada neitiä ulos (anestesialääkärikin auttoi työntämisessä...) Arpikudos kun ei jousta samalla tavalla... Muilla vastaavia kokemuksia ? Ja miten noin muuten kolmas sektio sujui ?

Tämä kolmas kerta oli jotain aivan kamalaa :x Luulin etä kuolen siihen pöydälle kun eivät saaneet vauvaa ulos vaikka työnsivät niin että lääkäriltäkin hiki valui norona- nuori lääkäri käytti vielä sellaista puhetapaa että ymmärsin ettei kaikki ole ok.

Onneksi hoitsu siinä mun pääpuolella oli ymmärtäväinen vakuutellen että hyvin menee ja kohta vauva on sylissä. No ei ollut- joutuivat hälyttämään toisen lääkärin joka tiuskaisi heti saliin tultuaan että nopeasti isompi viilto ja lapsi ulos! Itkin ja olin peloissani- paineet romahtivat ja verta meni- onneksi hoitajat/kätilöt olivat aivan huippuja!

Koko mahan alue kylkiluista alas, kylkiin saakka oli ihan mustelmilla ja arvatkaa sitä kipua :$ Nyt pitää olla todella kova vauvakuume kun olen valmis menemään pöydälle tuon kerran jälkeen :/

Mulla on neljä sektiota takana. Enempää en voi saada. Jouduin neljännen jälkeen "tahtomattani" sektioon. Kohtu oli kalvomaisen ohut ja raskaus olisi vaaraksi molemmille. Kolmannen jälkeen kylläkin leikkaava nuori naislääkäri oli ehdoton etten enää saa tulla raskaaksi. Kävin sektiopapereiden kanssa keskustelemassa yksityisen lääkärin luona (sama työskentelee keskussairaalassa missä olen synnyttänyt), joka antoi luvan tarkemmassa seurannassa. Raskaus meni ihan hyvin.

Minä tiedän yhden jolle on tehty 7 sektiota ja sillekkin oli sanottu jo toisen jälkeen, että enää ei kannattais ja olikohan kolmannen jälkeen lääkäri ehdottanut kohdun poistoa, mutta tää tutun tuttu ei suostunut ja toinen lääkäri oli sanonut, että ihan hyvin vielä kestää arpikudokset yms. Mitä ne nyt onkaan.. Ja luultavasti tää tyyppi tekee lapsia vaikka niin kauan, ku "luoja suo" ja itsellä henki kulkee.. On nimittäin sellaista sorttia.. :/ Jokainen tyylillään, mutta luulen, että tämä äippä tulee kuolemaan leikkauspöydälle... (mutta se oli hyvä, että ei suostunut kohdun poistoon..)

hei mullakin on tehty 5 leikkausten ja kaikki hyvää, aikasin sanotiin kolmonen kerrtaa jälkeen ei suositellä ja ajatelee kohdun poisto,enka suostunut edeleen kohtutaleessa

Mulle on tehty kaksi sektiota. Toisen jälkeen lääkäri tuli seuraavana päivänä kertomaan että kohtu on niin paperinohut ettei missään nimessä saa enää raskauta. Olisin halunnut jättää option kolmannelle mutta tämä vei toivon. Olen kiitollinen näistä kahdesta lapsesta mutta silti on ollut kova paikka luopua haaveesta kolmannesta. ole uskaltanut gynelle tai jollekin toiselle lääkärille näyttää papereitani.Ehkä se on itsepetosta, suojelen itseäni siltä että saan sen saman asian vielä kertaalleen naamalleni. Silti salaa haaveilen...

Yhteistyössä