Onko mahdollista että olen raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen neiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen neiti

Vieras
Hei!

Tilanne on tämä: Olen syönyt pillereitä, mutta kuitenkin hiukan epäsäännöllisesti (eli jokusen pillerin olen saattanut ottaa 12h myöhässä, sekä kärsin sappihapporipulista, eli vatsa on usein löysällä). Nyt viimeisestä liuskasta unohdin kokonaan ottaa yhden pillerin, mutta en sen jälkeen ollut yhdynnässä. Nyt kuitenkin menkat ovat viikon myöhässä, vatsa on koko ajan kovin turvoksissa, tuntuu että kokoajan olisi ihan ähky olo vaikken ole syönyt ja muutenkin vatsa tuntuu kovin "pinkeältä", aamuisin on ollut usein kuvottava olo joka on helpottanut hetkeksi kun on syönyt jotain ja olen ollut kovin väsynyt.

Nyt siis mietin onko mahdollista että olen raskaana, vai voiko tuon yhden pillerin unohtaminen vaikuttaa menkkojen poisjääntiin ja aiheuttaa tällaisia oireita, vai onko kyse sitten mahdollisesti jostain muusta. Yhden raskaustestin olen jo tehnyt, joka oli negatiivinen, mutta eipä nuo menkatkaan ole kuin vasta viikon myöhässä... Se kuitenkin hiukan mietityttää sillä menkkani ovat tulleet säännöllisesti viimeisen 6 vuoden ajan

Ja miten kannattaisi toimia? Syönkö normaalisti seuraavan levyn pillereitä (jotka siis olen jo aloittanut) ja odottelen rauhassa tuleeko seuraavat menkat vai kannattaisiko mennä lääkäriin selvittelemään asiaa?

Olisin todella kiitollinen, mikäli saisin teiltä mielipiteitä/ideoita että mikä mahdollisesti olisi tilanne ja mitä kannattaisi tehdä.

Kiitoksia jo etukäteen!

Jotkut saattavat tulla raskaaksi pillereistä huolimatta, jos on unohtanut ottaa jonkun niistä ajallaan... Siksi niissä lukeekin se aikaraja.

Toisaalta, kiertosi on voinut mennä hiukka sekaisin, kun unohdit ottaa kokonaan yhden. Elimistö siis luuli, että nyt aloitetaan menkat, mutta kun jatkoitkin pillereiden syöntiä päivän myöhässä, vetikin kroppa takapakkia. Sitten kun menkkojen piti oikeasti alkaa, niin elimistö luulikin, että justhan ne menkat tuli. Tää ei nyt tietty välttämättä päde, sillä joillainhan tulee tyhjennysvuoto normaalisti, jonka jälkeen alkavat taas pillerit, mutta lopettavat vaikka viikon niitä syötyään ja silti tulee taas uusi vuoto. Kropat toimii hiukan eritavalla toisilla.

Pillereissä on myös sellaisia sivuvaikutuksia, että toisinaan menkat saattavat jäädä kokonaan tulematta. Minä voin allekirjoittaa tämän. Sinulla on taas kuitenkin ollut säännölliset menkat pillereistä huolimatta viimeiset 6 vuotta, joten ehkä tämäkään ei ole syynä tapahtuneeseen.

Minulla raskaustesti näytti positiivista vasta 2 vk siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, joten onhan sekin mahdollista, että testi voi vielä positiiviseksi muuttua... Luultavasti ei kuitenkaan.

Mä luulisin kuitenkin, että sun kierto on vaan mennyt sekaisin. Et kuitenkaan nimittäin harrastanut seksiä enää sen unohtuneen pillerin jälkeen. Mutta toisaalta, jos harrastit seksiä vaikka päivää ennen kun unohdit pillerin, niin sittenhän mikä vaan on mahdollista, sillä sperma saattoi jäädä sisääsi odottelemaan hedelmöittymistä...

Testaisin uudestaan muutaman pv:n kuluttua ja jos asia vaivaa, niin ottaisin kyllä yhteyttä lääkäriin, tai käväisisin terveysaseman labrassa tekemässä raskaustestin.

Yhteistyössä