Montako sektiota naisille saa tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksilöllistä. Jo yhdenkin sektion jälkeen kohdunseinämä voi olla vaarallisen ohut uutta raskautta ajatellen. Aika monelle naiselle sanotaan 2 tai 3 sektion jälkeen, että se oli sitten tässä, jos meinaat, että lapsillasi on äiti vastaisuudessakin.

Aina löytyy poikkeuksia ja sitten valitettavasti myös niitä, jotka viis veisaavat lääkärien mielipiteistä ja raskautuvat aina uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ma:
Jos on tehty 2 sektiota, ei voi synnyttää alakautta

Riippuu ihan sektioiden syistä. Ei ole mahdoton ajatus synnyttää alakautta, jos alatiesynnytykseen muuten mahdollisuudet, eli ei esim. lantion ahtauden takia tehty.

Minulle tehtiin hätäsektio viikko sitten, vauva ei mahtunut tulemaan ja olli väärässä asennossa joten imukuppia ei voinut käyttää. sanottiin että jos seuraavakin pitää sektiolla ottaa, niin sitten ei saa enää synnyttää alakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Minulle tehtiin hätäsektio viikko sitten, vauva ei mahtunut tulemaan ja olli väärässä asennossa joten imukuppia ei voinut käyttää. sanottiin että jos seuraavakin pitää sektiolla ottaa, niin sitten ei saa enää synnyttää alakautta.

Tehtiinkö sulle hätäsektiossa pystyviilto? Jos tehtiin ja seuraava myös sektio, niin sitten ei voi alakautta synnyttää. Jos taas bikiniviilto, niin ihmettelen, että miksi ei vois. Ehkä syy sitten tuo, että vauva ei mahtunut tulemaan, eli suhteell. ahdas lantio?

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja h:

Tehtiinkö sulle hätäsektiossa pystyviilto? Jos tehtiin ja seuraava myös sektio, niin sitten ei voi alakautta synnyttää. Jos taas bikiniviilto, niin ihmettelen, että miksi ei vois. Ehkä syy sitten tuo, että vauva ei mahtunut tulemaan, eli suhteell. ahdas lantio?

Bikiniviilto tehtiin, mutta silti sanottiin. Mutta vauva oli tosiaan iso eikä mahtunut tulemaan, toisaalta oli myös väärässä asennossa.
Mutta sanottiin iha selvästi että jos ei seuraava sektio niin sen jälkee ei synnytetä enää alatietä.

Mulle on tehty kaksi sektiota 1v2kk sisään ja toisen jälkeen sanottiin että puoli vuotta kannattaa odottaa ennen seuraavaa raskautta. Kohtu oli kunnossa joskin arvessa arpikudosta oli paljon, joten uudelleenleikkaaminen ja tikkaaminen on paljon hitaampaa.
Kolmas olisi automaattisesti leikkaus, mutta taitaa nämä kaksi riittää meille ainakin hyväksi aikaa.

no mulle tehtiin kiireellinen sektio 11/09 ja just viime viikolla jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että 1 vuosi pitää odottaa ennen seuraavaa raskautta (yritystä).

Minulle myös kaksi eri lääkäriä kehotti odottamaan ainakin vuoden ennen uutta raskautta. Kaverille taas suositeltiin kahden vuoden taukoa synnytysten väliin. Nykyään ei siis ole mitään yhtä tiettyä ohjetta, vaan tilannekohtaisesti mennään.

Yhteistyössä