Montako kuukautissuojaa sinulta kuluu kuukautisten aikana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Uusimmassa Kodin kuvalehdessä lukee että naiselta kuluu PARISATAA EUROA VUODESSA kuukautissuojiin!

Piti oikein laskea, kun tuntui että eihän tuo voi pitää paikkaansa.
Minulta kuluu:
- 9 kpl tampojeja (2,5 päivänä käytän niitä)
- n.12 kpl pikkuhousunsuojia. (Ekat 3pv kuluu yht 3kpl, jotka ei edes mene vereen. Ja seuraavat 3-4pv kuluu 2-4kpl/vrk)

Tampax tamponi 20kpl = 3,75 e, eli
vuodessa: 9kpl x 12kk = 108 kpl = maksaa 20,25 e

Vuokkoset pikkuhousunsuoja 28kpl=2,95e
vuodessa: 12kpl x 12kk = 144 kpl = maksaa 15,6 e

YHTEENSÄ kuukautissuojani maksavat vain 35,85 e vuodessa!!
Käytänkö jotenkin tavanomaista vähemmän niitä?
 
***
Minusta sinä käytät aika vähän, taitaa olla melko niukka vuoto. Itse käytän samaa kuukautissuojaa kerta toisen jälkeen, nimittäin kuukuppia. Maksoi 30 euroa, ja kestää kauan.
 
alkuperänen
Kuukuppi kestää n.5vuotta käytössä, jos Kodin Kuvalehden asiantuntijaan on uskominen. Ja jotta löytää itselleen sopivan koon ja merkin (joissa on kuulemma eroja siinä miltä ne tuntuu) pitää ostaa useampi 30euron kuukuppi. Eli tulevat siten loppujen lopuksi tosi kalliiksi, jos eka ostos ei olekaan sopiva.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22449591:
Kuukuppi kestää n.5vuotta käytössä, jos Kodin Kuvalehden asiantuntijaan on uskominen. Ja jotta löytää itselleen sopivan koon ja merkin (joissa on kuulemma eroja siinä miltä ne tuntuu) pitää ostaa useampi 30euron kuukuppi. Eli tulevat siten loppujen lopuksi tosi kalliiksi, jos eka ostos ei olekaan sopiva.
Tai sit ostaa sen yhden ja toteaa mahtavaksi kapineeksi. Nimim. näin kävi
 
nfjbvfj
Mulla kestää menkat n. 6 päivää ja siitä neljä päivää vuotaa kunnolla ja siteitä + tamppooneja kuluu. Erikseen pitää ostaa paksut yösiteet. Mutta nyt kun olen köyhä (kotihoidontuella), olen käyttänyt kuukuppia jonka ostin kauan sitten. Jos on köyhä ja kotona, kannattaa käyttää kuppia ;) muualla en käyttäisi, koska en alkaisi työpaikalla tai yleisessä vessassa tyhjäilemään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22449591:
Kuukuppi kestää n.5vuotta käytössä, jos Kodin Kuvalehden asiantuntijaan on uskominen. Ja jotta löytää itselleen sopivan koon ja merkin (joissa on kuulemma eroja siinä miltä ne tuntuu) pitää ostaa useampi 30euron kuukuppi. Eli tulevat siten loppujen lopuksi tosi kalliiksi, jos eka ostos ei olekaan sopiva.
Mulla on ollut sama kuppi (ensimmäinen ostamani) jo kuusi vuotta, hintaa vuodelle on tullut siis noin viisi euroa. Paljon vähemmän kuin sinun suojasi siis.. :) Jopa kolmen kupin hinta olisi pienempi. Tosin kaikille tuntemilleni kupin käyttäjille on sopinut ensimmäinen ostos :)
 
no sulla varmaan on tosi niukat kuukautiset kun tamponia voit pitää 8h putkeen... Eikö ne pitäisi vaihtaa useammin?

Mulla meni aikoinaan yksi paketti yösiteitä ja vähintään yksi paketti päiväsiteitä sekä muutamat pikkuhousunsuojat lisäksi. Mutta ei niilläkään taideta 200euroa vuodessa kuluttaa. Nykyään radikaalisti vähemmän ja minusta nämä ovat tosi niukat. Normaali on kai jotain tästä väliltä
 
sasshh
hmmm... Piti oikeen itsekin nyt laskea koska kuukautiset loppui juuri.

Ekana vuoto päivänä, kun vuoto todella niukkaa, menee 2 sidettä. Yksi päivälä, yksi yön aikana.

Kp2 vaihdan aamulla siteen tampooniin, joita kuluu päivän aikana n. 5kpl
Illalla vaihdan siteen muutamaksi tunniksi, koska haluan laittaa yöksi tamponin ettei tule hutivuotoja. En halua pitää tamponia vuorokautta putkeen joten vaihdan siksi illalla siteeseen.

kp3 vuoto muuttuu taas niukaksi ja pärjään parilla siteellä.

Joten noin pari pakettia vuodessa siteitä, sama tampooneihin eli reilusti alle 50e vuodessa.
 
[QUOTE="vieras";22449605]Tai sit ostaa sen yhden ja toteaa mahtavaksi kapineeksi. Nimim. näin kävi[/QUOTE]

Käytätkö sä vaan yhtä kuppia? Hyi hitto, mä ainakin keittäisin aina jokaisen käytön jälkeen, jos käyttäisin. Mitähän levää sun römpsässäkin kasvaa...?
 
"kats"
Mulla kestää menkat n. 6 päivää ja siitä neljä päivää vuotaa kunnolla ja siteitä + tamppooneja kuluu. Erikseen pitää ostaa paksut yösiteet. Mutta nyt kun olen köyhä (kotihoidontuella), olen käyttänyt kuukuppia jonka ostin kauan sitten. Jos on köyhä ja kotona, kannattaa käyttää kuppia ;) muualla en käyttäisi, koska en alkaisi työpaikalla tai yleisessä vessassa tyhjäilemään.
Kuppia voi kuitenkin käyttää melkein sen 12h putkeen, eipä ole tarvinnut juuri töissä tai yleisissä vessoissa tyhjennellä...
 
"www"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22449591:
Kuukuppi kestää n.5vuotta käytössä, jos Kodin Kuvalehden asiantuntijaan on uskominen. Ja jotta löytää itselleen sopivan koon ja merkin (joissa on kuulemma eroja siinä miltä ne tuntuu) pitää ostaa useampi 30euron kuukuppi. Eli tulevat siten loppujen lopuksi tosi kalliiksi, jos eka ostos ei olekaan sopiva.
mulla on ollu kuppi nyt 5 vuotta, enkä näe mitään syytä ostaa uutta, se on aivan priimakunnossa.

Mulla on tosin niukat vuodot ja harvoin, kiitos mirenan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22449642:
Käytätkö sä vaan yhtä kuppia? Hyi hitto, mä ainakin keittäisin aina jokaisen käytön jälkeen, jos käyttäisin. Mitähän levää sun römpsässäkin kasvaa...?
Liioittelua. Ei mun römpsässä kasva mitään ylimääräistä. Ja jos kasvaisi se ei johtuisi mistään kupista. Paljon enemmän paskaa kasvaa haisevissa ja tuntejä pöksyissä muhivissa räteissä.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22449642:
Käytätkö sä vaan yhtä kuppia? Hyi hitto, mä ainakin keittäisin aina jokaisen käytön jälkeen, jos käyttäisin. Mitähän levää sun römpsässäkin kasvaa...?

:D:D. Kuppi huuhdellaan ja voi pestä saippualla, kun tyhjentää. Keitetään sitten, kun kuukautiset on loppu.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22449642:
Käytätkö sä vaan yhtä kuppia? Hyi hitto, mä ainakin keittäisin aina jokaisen käytön jälkeen, jos käyttäisin. Mitähän levää sun römpsässäkin kasvaa...?
ei kasva levää, kultaseni. Siellä on vain mun omat bakteerit. Ne samat, mitkä muhii siinä tampaxissakin. Ihmisellä PITÄÄ olla noin puolitoista kiloa bakteereja, että homma toimii...
 
"poikia3"
Jaa, mulla menee paketillinen tampaxeja kuukautisten aikaan, siis 20 kappaletta, plus jonkun verran sitten jotain halpiksia pienemmällä teholla ja n. 10 sidettä, siis halpiksia. Sanoisin, että mulla menee noin vähän alle kymppi kuussa kuukautissuojiin.

Pahimman vuodon aikaan kolmena päivänä mun on vaihdettava tamponi kahden tunnin välein, ja se tulee silti läpi, varmistuksena pitää olla koko ajan side, jopa yöllä on kerran vaihdettava tamponi, ettei joka paikka ole veressä, vaikka sidettäkin käytän.

Kuukuppikin mulla on ollut, mutta vähään aikaan en ole pystynyt sitä käyttämään.
 

Yhteistyössä