Montako koneellista päivässä pesette pyykkiä?

  • Viestiketjun aloittaja "pyykkäri"
  • Ensimmäinen viesti
miw
Kaksi aikuista, kolme lasta. Talossa koneellinen päivässä ja navetassa kaksi koneellista viikossa. Meillä pestään paljon pyyhkeitä ihan isännän ja mun työn vuoksi.
 
ihan justiinsa lähtee viides koneellinen pyörimään...

mutta mä en pese joka päivä.

niin ja perhekoko on 2+1-2 ja kolmas tulossa. Nyt tehdään remonttia niin pyykkiä tulee enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
"shihtzu"
Tällä hetkellä minä ja 1 lapsi ja hyvä jos koneellisen viikossa pesen. Kesällä oli ongelmana se, että en tahtonut saada edes koneellista viikossa, kun ei paljon vaatteita tarvinnut pitää :)

Kohta on minä ja 2 lasta, niin ehkä sellaiset 2 koneellista tulee sitten pestyä viikossa, etenkin jos nyt noita kestoja alan taas käyttämään.
 
Rollolainen
no tuota, mulla ei omaa konetta ole, joten pesen 1-2 kertaa viikossa pyykkiä. silloin sitä yleensä on 3-6 koneellista. ää koneet on isoja joihin matuu paljon pyykkiä, jos saman määrän pesisin kotona, saisin pestä jatkuvasti pyykkkiä.
Meidän perheessä on 2+4
 
"Vieras"
3 koneellista päivässä ois se optimaali. Mutta käytännössä sitten nollasta reiluun kymmeneen koneelliseen. En ole ikinä laskenu montako koneellista ehtii pestä jos pesee aamusta myöhään iltaan asti, mutta paljon se on.
Meitä on kahdeksan.
 
[QUOTE="Vieras";21998022]3 koneellista päivässä ois se optimaali. Mutta käytännössä sitten nollasta reiluun kymmeneen koneelliseen. En ole ikinä laskenu montako koneellista ehtii pestä jos pesee aamusta myöhään iltaan asti, mutta paljon se on.
Meitä on kahdeksan.[/QUOTE]

en oo ihan peräjälkeen pessy mutta nyt ois viides koneellinen lähdössä, jahka saan aikaiseksi laittaa päälle...
 
En pese läheskään päivittäin. Yleensä pari kertaa viikossa pesen ja silloin koko pyykkikorin tyhjäksi eli 3 koneellista. Meitä on 2+3, mutta vauvanvaatteita tässä olen myös aloitellut pestä.

Kone vetää 8kg.
 
"äiti"
kun sitä pitää käyttää 5:kin kertaa vrk:ssa? Ja 4-5 hengen talous ei pärjää alle 6:lla koneellisessa pyykinpesua?

Meillä on 6 kg:n kone ja pesen sen n. 5 koneellista pyykkiä viikossa. Ja ihan päivittäin vaihdetaan vaatteet kaikille. Petivaatteet 2 vk:n välein ja pyyhkeet 1 vk:n välein.
 
[QUOTE="äiti";21998048]kun sitä pitää käyttää 5:kin kertaa vrk:ssa? Ja 4-5 hengen talous ei pärjää alle 6:lla koneellisessa pyykinpesua?

Meillä on 6 kg:n kone ja pesen sen n. 5 koneellista pyykkiä viikossa. Ja ihan päivittäin vaihdetaan vaatteet kaikille. Petivaatteet 2 vk:n välein ja pyyhkeet 1 vk:n välein.[/QUOTE]

no mä oon esim tänään pessy koneellisen pyyhkeitä, koneellisen tytön vaatteita, koneellisen tummia ja koneellisen vaaleita vaatteita... ja vielä lähtis koneellinen pyyhkeitä ja kylpytakki. Mutta en oo pessy moneen päivään ja nyt saa taas olla pesemättä muutaman päivän.
 
Non compos mentis
[QUOTE="äiti";21998048]kun sitä pitää käyttää 5:kin kertaa vrk:ssa? Ja 4-5 hengen talous ei pärjää alle 6:lla koneellisessa pyykinpesua?

Meillä on 6 kg:n kone ja pesen sen n. 5 koneellista pyykkiä viikossa. Ja ihan päivittäin vaihdetaan vaatteet kaikille. Petivaatteet 2 vk:n välein ja pyyhkeet 1 vk:n välein.[/QUOTE]

Samaa olen ihmetellyt. Ei edes vauva-aikana tullut sen enempiä pyykkimääriä meillä. Vaatteet ovat samat koko koulu-/työviikon pienin muutoksin. Esim. jos mulla pitkät housut, toppi ja neule; neuleen ja housut voi tuulettaa ja topin vaihtaa puolivälissä viikkoa. Sama lapsilla, ei mene joka päivä vaatekerta pyykkiin, on koulu- ja kotivaatteet erikseen.
 

Yhteistyössä