Monikohan teistä jää perinnöttömäksi?

  • Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
mä jään muutenkin. mun isällä ei ole kuin velkaa. :D

ja kun isäni saa sit kun mamma kuolee perintää, niin eipä siitä kuppasesta tilasta juurikaan hänelle jää, kun sitä on 8 poikaa jakamassa, ties vaikka siitä olis olis jotkain ennekkoperintöjä tehty.
 
X
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Palstalaisilta ei periydy kuin sossun asiakkuus.
Tässähän on totuuden siemen... :| Vaikka vitsillä varmaan heitit.
En vitsillä, koska niin se nyt vain on, että sossun asiakkuus periytyy ja täällä tuntuu olevan paljon sellaisia äiti-ihmisiä joiden toimeentulo tulee sossusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BitchAl:
Mä ehdotin itse vanhemmille, että myisivät jossain vaiheessa talon maalta ja kaupunkiasuntonsa Helsingissä ja menisivät vuokralle ja rälläisivät rahansa eläkepäivillään. Niiden rahathan ne on ja meillä on jo nyt enemmän varallisuutta, kuin vanhemmillani, jotka ovat pikkuhiljaa maksaneet lainoja pienistä tuloistaan. Saisivat mun puolesta nauttia ja matkustaa kunnolla. Mulle se raha ei ole niin tärkeää.
Näin. Mäkin juuri sanoin vanhemmilleni kun asuntonsa alkaa heille käydä turhan isoksi että mitä suotta enää ostaa pienempää jos kerran on haaveita joiden toteuttamiseen tarvitsee sitä rahaa. Että pistäisivät myyntiin ja menisivät vaikka asoon kun iskä täyttää juurikin 55 jolloin omaisuusraja aso-kämpissä loppuu.

Meillä ei miehen kanssa sen kummempaa omaisuutta ole mutta kyllä me sitä ehditään ihan itse kartuttaa, niin kuin vanhempani ovat tehneet.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
En vitsillä, koska niin se nyt vain on, että sossun asiakkuus periytyy ja täällä tuntuu olevan paljon sellaisia äiti-ihmisiä joiden toimeentulo tulee sossusta.
:kieh:

No, heillä olisi hyvä syy jättää jälkipolvi perinnöttä.
:D
 
Kaikki ne jäävät perinnöttömäksi jotka ansaitsevatkin jäävän perinnöttömäksi.
Yksinkertaista:D
Esim. Tunnen yhden joka teki laillisille perillisilleen oharit ja tuntien tapauksen.. Se oli ihan oikein !
 
JONSERED Karhunkantaja
Toivottavasti minä.

Se tarkoittaisi sitä, että Mama ja Papa ovat osanneet elää niin, että ovat ehtineet nauttia omaisuudestaan, jonka ovat työllään keränneet.
 
vieras
Ollaanpa sitä nyt niin liikuttavan yksimielisiä, ettei sitä perintöä nyt yhtään odoteta eikä edes tarvittaisi. Silti euronkuvat vilkkuu silmissä, kun se aika tulee.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ollaanpa sitä nyt niin liikuttavan yksimielisiä, ettei sitä perintöä nyt yhtään odoteta eikä edes tarvittaisi. Silti euronkuvat vilkkuu silmissä, kun se aika tulee.
Minulla olisi kyllä tarvetta varoille, mutta ei toisten varoille...
 
vieras
Ääh, en jaksa perintöä odottaa. Vanhempani saivat minut kaksikymppisinä, eli aika pitkään tässä vielä saisi odotella perintöä... todennäköisesti olen itse jo eläkkeellä siinä vaiheessa kun vanhemmista aika jättää.
 
ev
mies mies tulee perimään aikanaan todella isot rahat/omaisuuden... se pelottaa minua. itse tulen todella köyhästä perheestä ja isot rahat on jotenkin pelottavia minulle.

nyt joku tulee huutelee että mitäs miehes perintö sulle kuuluu. no, ei varnaisesti kuulu, mutta kyllä se minunkin elämään tulee vaikuttamaan. mieheni tuskin laittaa rahoja fikkaan eikä käytä niitä meidän yhteisessä elämässä.
 
pbe
minulle ja veljelleni on tulossa valtava perintö kun mummoni kuolee (toivottavasti ei vuosiin ) mutta toivon, että mummo on tehnyt jotain, että minun ei tarvitse siitä perinnöstä huolehtia. Olen yrittänyt jo saada mummon käyttämään rahat itseensä (matkustelisi, ostelisi, sisustaisi, lahjoittaisi ) mutta jääräpää kun on niin ei halua.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja pbe:
minulle ja veljelleni on tulossa valtava perintö kun mummoni kuolee (toivottavasti ei vuosiin ) mutta toivon, että mummo on tehnyt jotain, että minun ei tarvitse siitä perinnöstä huolehtia. Olen yrittänyt jo saada mummon käyttämään rahat itseensä (matkustelisi, ostelisi, sisustaisi, lahjoittaisi ) mutta jääräpää kun on niin ei halua.
mun anoppi kyllä elää leveesti kun sitä rahaa on. matkustaa, sisustaa ja kaikkea. nauttii elämästään. mutta omaisuus on valtava ja tulee aikanaan jäämään miehelleni ja sen veljelle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ollaanpa sitä nyt niin liikuttavan yksimielisiä, ettei sitä perintöä nyt yhtään odoteta eikä edes tarvittaisi. Silti euronkuvat vilkkuu silmissä, kun se aika tulee.
Niinpä ja riidellään jokaisesta eurosta mitä pesässä on.
 

Yhteistyössä