Monikohan teistä jää perinnöttömäksi?

  • Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
Herra Majuri
Henkivakuutuksella kikkailemalla vanhemmat voivat jättää pentunsa perinnöttömäksi. Monikohan rahanahneista palstamammoista jää nuolemaan näppejään. :D :D :attn:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081912210364_uu.shtml
 
huoh
Mä en voi käsittää, miksi vanhemmilla ja lapsilla menee välit poikki. En vaan tajua, miten itsekkäitä jotkut ovat, jääräpäisiä jästipäitä.
Miksi pitää pelata omaan pussiin niin, että muut kärsivät.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Mä en voi käsittää, miksi vanhemmilla ja lapsilla menee välit poikki. En vaan tajua, miten itsekkäitä jotkut ovat, jääräpäisiä jästipäitä.
Miksi pitää pelata omaan pussiin niin, että muut kärsivät.
Viittaatko niihin vanhempiin vai heidän aikuisiin lapsiinsa?
Molempiin.
 
näin kävi
No näin kävi mulle tän vuoden alussa.

Äiti ei liiemmin minusta ole koskaan välittänyt ja oli useampaankin vakuutukseen laittanut sisarukseni edunsaajiksi. Lisäksi teki testamentin, jossa rajasi minulle vain lakiosan.

Ei haittaa, en rahaa olisi halunnutkaan, mutta paha mieli jäi siitä, että äiti tosiaan taisi vihata minua!
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja näin kävi:
No näin kävi mulle tän vuoden alussa.

Äiti ei liiemmin minusta ole koskaan välittänyt ja oli useampaankin vakuutukseen laittanut sisarukseni edunsaajiksi. Lisäksi teki testamentin, jossa rajasi minulle vain lakiosan.

Ei haittaa, en rahaa olisi halunnutkaan, mutta paha mieli jäi siitä, että äiti tosiaan taisi vihata minua!
:( :hug:
Käsittämätöntä.
 
Heh Heh
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Henkivakuutuksella kikkailemalla vanhemmat voivat jättää pentunsa perinnöttömäksi. Monikohan rahanahneista palstamammoista jää nuolemaan näppejään. :D :D :attn:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081912210364_uu.shtml
Monikohan rahanahneista palstavaareista jää nuolemaan näppejään? Ainakin tämä impotentti papparoinen, jolla pikkulihakset eivät ole toimineet tällä vuosituhannella ollenkaan.
 
näin kävi
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin kävi:
No näin kävi mulle tän vuoden alussa.

Äiti ei liiemmin minusta ole koskaan välittänyt ja oli useampaankin vakuutukseen laittanut sisarukseni edunsaajiksi. Lisäksi teki testamentin, jossa rajasi minulle vain lakiosan.

Ei haittaa, en rahaa olisi halunnutkaan, mutta paha mieli jäi siitä, että äiti tosiaan taisi vihata minua!
:( :hug:
Käsittämätöntä.
Niin, no jos tietäisit mitä muuta meidän elämässä on ollut, niin tämä oli aika luonnollinen päätös tälle. Osasin odottaa.

Isälleni ottaa kovemmalle ymmärtää. Hän onkin nyt kaikin tavoin yrittänyt avustaa minua rahallisesti, vaikka se ei todellakaan ole hänen asiansa korjata äitini tekemisiä.
 
Mä ehdotin itse vanhemmille, että myisivät jossain vaiheessa talon maalta ja kaupunkiasuntonsa Helsingissä ja menisivät vuokralle ja rälläisivät rahansa eläkepäivillään. Niiden rahathan ne on ja meillä on jo nyt enemmän varallisuutta, kuin vanhemmillani, jotka ovat pikkuhiljaa maksaneet lainoja pienistä tuloistaan. Saisivat mun puolesta nauttia ja matkustaa kunnolla. Mulle se raha ei ole niin tärkeää.
 
Juu
Mä olen kyllä ton Gottbergin kanssa samaa mieltä, etten ymmärrä miksi vanhempien pitäisi jättää lapsilleen mitään jos eivät halua. Tai miksi pitäisi jättää kaikille lapsille, jos yksi vaikka ei ole käynyt vanhempiaan katsomassakaan 20 vuoteen.

Mun mielestä vanhempien pitäis saada ite päättää mitä rahoillaan tekee. Esimerkiksi köyhä mummeli joka kitkuttaa pienellä eläkkeellä ei voi vaatia aikuselta pojaltaan apua että sais ees lääkkeensä. Mut silti kaikki mitä sillä mummelilla on päätyy tälle pojalle joka ei niitä mihinkään tarvi eikä niitä arvosta, vaikka mummo ois ehkä mielellään jättäny vähäset tavaransa vaikka kummilapselleen joka kävi joka päivä mummua auttelemassa. Tai jotain tän tapasta.
 
perinnöttä paras
Minulle on ihan se ja sama vaikka vanhempani hupeloisivat joka ainoan euronsa elinaikanaan. En ole missään tekemisissä kanssaan ja niinpä en kaipaa rahojakaan.
Veljeni saa ottaa sen minkä irti saa JOS vanhempani eivät ole oivaltaneet venkuloida varallisuuttaan hänelle jo muutenkin. Jos jostain kumman syystä mina perin jotain ne rahat saavat mennä vaikka veljeni tyttären opintosäästöiksi.
 
en tarvii perintöä
Tuskin jää mitään perittävää. Nyt niillä on ihan ok tulot, mutta eläkkeellä kuitenkin putoo suht paljon. Ollaan sanottu sisarusten kanssa niille että eläkkeellä sitten saavat käyttää kaikki säästönsä että pystyvät matkustelemaan ja tekemään kaikkea kivaa, kyllä me lapset omillamme pärjätään :)
 
Äitiltä ei varmaan jää mitään, eikä oo niin väliksi. Mä oon saanut äidiltä niin paljon jo tän 22 vuoden aikana, että oon tyytyväinen siihen.. :heart:

Isän perinnöstä taas mä aijon tapella kynsin hampain ja jos se menee väärään suuntaan ni sitte nousee metakka. Mä oon niin katkera velipuolilleni kaikesta mitä ne on saanu, mut mä en vaan voi sille mitään.. :ashamed:
 

Yhteistyössä