Moniko vuotias pesee itsensä kokonaan suihkussa/kylvyssä käydessään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asking
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asking

Vieras
Eli siinäpä se kysymys otsikossa jo onkin? Moniko vuotiaana lapsenne ovat alkaneet pesemään itsensä pesulla käydessään niin, että ette ole "paikkoneet" pesua lainkaan?

6vee pesee itsensä hienosti, ei tarvitse auttaa. Katson vaan että vaahdot on huuhdeltu pois. Oikein pitkätukkaisten neitien hiusten pesussa saatan auttaa mutta osaavat itsekin. Ikää kohta 8 vee ja 10vee.

6-vuotias osaa kokonaan yksin, mutta 7-vuotiasta tarvitsee välillä auttaa hiusten huuhtelussa, kun ei aina osaa annostella sopiva määrää pesuainetta, jolloin hiukset ovat latvoihin asti täysin vaahdossa, eikä kärsivällisyys riitä niiden huuhtelemiseen.

Meillä saattaa 4,5v käydä joskus (muutaman kk:n aikana ehkä 3 krt) yksin suihkussa niin että itse laitan pyykkeja siinä kylppärin "ovella" ja muistutan katson että huuhtaisee jokapaikan.

Pian nelivuotias on alkanut käydä viime aikoina pestä hiuksetkin itse, suihkussa on käynyt itse jo vuoden verran mutta aiemmin piti äidin suihkuttaa tukka ja säätää lämpötila oikeaksi. Tosin saippuan ja shampoon käyttöä pitää vähän valvoa kun tuo muuten käyttäisi puoli pulloa kerrallaan...

Eskari-ikäisenä.

Autan tyttöjä hiustenpesussa. Pitkä, paksu tukka on vaikea saada pestyä ja etenki huuhdottua. Peseytyvät itse, mutta pesen hiukset vielä 11-vuotiaalta tytöltä ja nuoremmilta.

Meillä 7-vuotias peseytyy itse paitsi hiustenpesu päivänä, jäbä on ihan tajuttoman paksutukkainen joten en luota että saa pestyä tai ainakan huuhdottua kunnolla ilman apua.

Mä oon alkanu kouluikäisenä kannustamaan lasta omatoimiseen pesuun myös hiusten osalta. Kaksi poikaa on, joten hiukset on aika lyhyet ja helppo pestä. Riippuu varmaan aika paljon hiusten pituudesta ja paljoudesta minkä ikäisenä pystyy nekin itse pesemään, muuten helppo juttu.

[QUOTE="Mää vaan";30029717]7v käy pesee itse, mutta tukan viruttamista täytyy vahtia, ja muistuttaa pillun ja pyllyn pesemisestä kunnolla.[/QUOTE]

Oikeastiko pillun?

[QUOTE="Huh";30030647]Oikeastiko pillun?[/QUOTE]

Mulla on oikeesti kaveri, jonka lapsilla on "pillu", ne käy "kusella ja paskalla"..... Kamalalta kuulostaa pikkutytön suusta nuo sanat....

Yhteistyössä