Kuinka usein tytön alapesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamuisin haalealla vedellä pesu ja kakkan jälkeen peppupesu. Pikkarit vaihtoon pesujen yhteydessä.
(Oma huolto samalla tavalla ja menkkojen aikaan pesuja useammin.
Ei hiivatulehduksia tai muitakaan kutinoita 37 vuoden aikana.)

Siinäpä se kysymys jo tuli. Eli äiti moitti minua, kun en pese tyttömme (5v.) pyllyä päivittäin. Yleensä käydään kyllä suihkussa tai kylvyssä joko joka päivä tai sitten joka toinen päivä. Mutta alapesua ei suoriteta niinä päivinä, kun suihku/kylpy jää väliin. Mitään ongelmaa (hajua, kihomatoja tms.) ei ole ollut. Mites usein alapesu pitäisi tuon ikäisellä tehdä?
Joo ei mitään hätää riittää ku pyyhkii kun on ollu pissillä kakilla ja pesee pimpin kun käy suihkussa ei tuu tulehduksia jos on harvemmin suihkussa niin se keho ehtii tuottaa sitä omaa suojaavaa "rasvaa" pimpissä ja iholla mä ja mun sisko ollaan aina ollut 2 kertaa suihkussa viikossa ei mitään tulehduksia

Voi herranjumala sentään!!! Ei ihme miks lapsilla kutittaa pimppi ja tulehtuu, jos noin usein pesee, eihän keho ehdi millään tuottaa sitä omaa rasvaa joka "voitelee" pimpin ja suojaa tulehduksilta eli syy miks tyttöjen pimpit usein tulehtuu: liiallinen pimpin pesu ööveriks on menny tää puhtaus nykyään mä suihkussa 2 kertaa viikossa silloin ainoastaan pesen pimpin sillä sipuli!!! Silloin keho ehtii tuottaa sitä "luonnolista vooteluainetta"

Hyi helvetti

Siinäpä se kysymys jo tuli. Eli äiti moitti minua, kun en pese tyttömme (5v.) pyllyä päivittäin. Yleensä käydään kyllä suihkussa tai kylvyssä joko joka päivä tai sitten joka toinen päivä. Mutta alapesua ei suoriteta niinä päivinä, kun suihku/kylpy jää väliin. Mitään ongelmaa (hajua, kihomatoja tms.) ei ole ollut. Mites usein alapesu pitäisi tuon ikäisellä tehdä?
Joo ei mitään hätää tuo on ihan ok jotkut pesee joka kakan ja pissimisen jälkeen ja se on liikaa ei ihme että alkaa kutittaa pimppi jos niin usein pesee vesi kuivattaa ihoa jos liikaa pesee ja se sit alkaa kutittamaan koska keho ei ehdi tuottaa sitä omaa voiteluainetta ennen kuin pesette taas tytön pimpin ja pepun pissimisen jälkeen pimpin iho ja pepun iho kivuu ja alkaa kutittamaan ja tulee yliherkäksi joka helposti sit tulehtuu ja tulee semmosia mitä ne nyt on hiivatulehduksia "matoja" yms... riittää kun pyyhkii ja sit vaan suihkun yhteydessä voi pestä ihan ok ei ole liian harvoin vaikka joku päivä jää väliin

Joka päivä. Useammin jos on tarvetta. Jos pesua laiminlyö niin pimppi punehtuu ja ärtyy. Silloin kunnon pesu ennen yöunia ja ilman housuja unille niin aamulla on taas terve.

Ihan hyvä niinkuin teet ei saa pestä pyllyä ja pimppiä liian usein sit ne kuivuu koska vesi kuiventaa ihoa liiallisella käytöllä ja sit pimppi kuivuu alkaa kutittaa ja tulehtuu samalla lailla peppu myös

Ei haittaa vaikka yks päivä kaks päivää jää väliin enenvanhaan oli pesussa kerran viikossa ja silloin pimppikin siitä "selvisi" ihan ok peset, ei pimppiä tartte hinkata putipuhtaksi että sitten se ärtyy ku joku täällä kirjoitti ett vesi kuivattaa ihoa eli kuivuu ja alkaa kutimaan se toinen täällä sanoi myös että pimppi ei ehdi tuottaa sitä omaa suojelevaa ainetta pimppiin kun sitä pesee kokoajan pois joka päivä joka aamu ja ilta ei ihme ett sitten kutittaa

Yhteistyössä