saako avautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ison perheen äiti, työssäkäyvä kuten mieskin, lapset päiväkodissa, kouluissa, osa jo opiskelee. Siivoan viikoittain mm.matot tamppaan, luutuan, pyyhin pinnat jne. Lakanoita vaihdan lähes joka viikko ja tuuletan vuodevaatteet, vaihdamme vaatteet päivittäin, suihkussa käydään joka päivä, hiukset pestään usein, kynnet leikataan. Käsipyyhkeet vaihtuu melkein joka päivä, käsiä pestään aina koulusta ym.tultua, ennen ruokaa, wc-käyntien jälkeen jne. Jos jotain kutisee tarkistetaan onko kihomatoja tai täitä tms. Kaikesta huolimatta on saatu päiväkodista varmaan kolmesti kihomatotartunta lähivuosina ja kerran täit. Kaikki hoidettiin kunnolla loppuun, lääkittiin, siivottiin, informoitiin. Mietin miten pitäisi elää ettei noita tartuntoja tulisi? Yökyläilyjäkin on ryhdytty välttelemään ihan siksi ettei altistuttaisi (siivoukset ja lääkkeiden hintakin kauhistuttaa). Lasten pitkät hiukset ovat aina kiinni. Mistähän noi jatkuvat epidemiat johtuu kun ei minun lapsuudessani moisia ollut, ei ainakaan meillä.

Selvitä, mistä koulusta tai päiväkodista nuo tulevat, ja vaihda lapset parempaan kouluun tai päiväkotiin. Ei noita loisia kaikkialla ole. Erityisesti kannattaa varoa viherhörhöjen suosimia paikkoja, koska heillä vaatteet pestään kaikenmaailman pesupähkinöillä ja loisia yritetään häätää kuukausitolkulla homeopatialla, ja sitten ihmetellään, kun loiset eivät noista häätökeinoista ole moksiskaan.

!niutuo että sikisee päässä mikä?
olee ttä en kosakans anut taoätä ja että jolle eanntan ett ähuolehdi!
jos lapsela täitä sitä karteaan
j amistutns arr eikosakaan sijas äiti voitukä tomsata lspesereta kun minä
oma äiti

Selvitä, mistä koulusta tai päiväkodista nuo tulevat, ja vaihda lapset parempaan kouluun tai päiväkotiin. Ei noita loisia kaikkialla ole. Erityisesti kannattaa varoa viherhörhöjen suosimia paikkoja, koska heillä vaatteet pestään kaikenmaailman pesupähkinöillä ja loisia yritetään häätää kuukausitolkulla homeopatialla, ja sitten ihmetellään, kun loiset eivät noista häätökeinoista ole moksiskaan.
Aika raju juttu olisi vaihtaa, sekä päiväkodissa että alakoulussa on ollut molempia riesoja, yläkoulussa täiepidemia. Kyllä olen tuttavapiirissä ja lasten kavereiden vanhempien kanssa joskus keskustellessa huomannut ettei joka paikassa todellakaan pestä käsiä tämän tästä, ei pestä lasten vaatteita ja liinavaatteita 60 asteessa eikä muutenkaan pyykätä tai siivota kovin usein, ja käytetään pesupähkinöitä ja ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja. Yksi mitä olen miettinyt ovat kaverisynttärit, käydäänkö pelaamassa leikkimässä ja palataan hakemaan sipsejä siinä välissä jne.