Moniko täällä lopettanut polttamisn raskauden ja imetyksen ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti
Lopetin, kun aloin odottamaan esikoista. Imetyksen loputtua sorruin kuitenkin uudestaan. Nyt kuumeillaan toista ja olen lopettanut tupakoinnin kokonaan. Mies polttaa satunnaisesti, mutta ei kuitenkaan arkisin ollenkaan eikä useampaa samana päivänä. Toivottavasti tämä muutos auttaa vauvan saannissa, kun tähän asti on ollut epäonnista. Myös alkoholia olen käyttänyt aikaisempaa (kohtuullista) vähemmän eikä mieskin käyttää korkeintaan kohtuullisesti. Mielestäni tuo tupakoinnin lopettaminen raskautumisen myötä on itsestäänselvyys, mutta ymmärrän kyllä ettei se kaikilta onnistu vaikka kovastikin yrittäisi. Onhan niissä todella paljon riippuvuutta aiheuttavia aineita. Nikotiini on vain yksi monista, mutta ainoa johon on saatavana vieroitustuotteita.

Hei,
poltin sekä raskauksien että imetyksien aikana, kovasti yritin vähentää. mut poltin koko ajan.

Ens kuussa mennään erittäin menestyneen esikon vanhojentansseihin. Keskimmäinen sai jouluna kasiluokalla toiseksi parhaan lausunnon opettajiltaan, sekä jouluna jaettavan yksityisen lahjoittaman stipendin matematiikan lahjakkuudestaan. Kummallakin nuorellamme riittää sosiaalista elämää, isompi suunnittelee jo omaa kotiaan.

Pienin oppi puhumaan alle 10-kuisena, kävelemään lähti- 11 kuisena. Nyt 2-vuotiaana laskee kymmeneen oma-aloitteisesti, luistelee alkeisryhmässä ja osoittaa erityisen paljon tunneälyä. Siis anteeksipyyntö, rakastamisen osoittaminen ja -kertominen. Ja on tosi kiinnostunut kotitöistä.

En ole koskaan ylpeillyt sillä että poltin raskausaikoina, näin nimettömänä se on helpompi kertoa. Poltin aina salaa, vain mieheni tiesi. Mut en tiedä millasia noista lapsista olis tullu jos en olis polttanu.. Ehkä ne jo elättäis minut. :D

f-f
poltin sekä raskauksien että imetyksien aikana, kovasti yritin vähentää. mut poltin koko ajan.

Ens kuussa mennään erittäin menestyneen esikon vanhojentansseihin. Keskimmäinen sai jouluna kasiluokalla toiseksi parhaan lausunnon opettajiltaan, sekä jouluna jaettavan yksityisen lahjoittaman stipendin matematiikan lahjakkuudestaan. Kummallakin nuorellamme riittää sosiaalista elämää, isompi suunnittelee jo omaa kotiaan.

Pienin oppi puhumaan alle 10-kuisena, kävelemään lähti- 11 kuisena. Nyt 2-vuotiaana laskee kymmeneen oma-aloitteisesti, luistelee alkeisryhmässä ja osoittaa erityisen paljon tunneälyä. Siis anteeksipyyntö, rakastamisen osoittaminen ja -kertominen. Ja on tosi kiinnostunut kotitöistä.

En ole koskaan ylpeillyt sillä että poltin raskausaikoina, näin nimettömänä se on helpompi kertoa. Poltin aina salaa, vain mieheni tiesi. Mut en tiedä millasia noista lapsista olis tullu jos en olis polttanu.. Ehkä ne jo elättäis minut. :D
No hehheh, hyvä provoyritys.

"viekku"
Lopetin, kun esikoista alettiin yrittää. En ole aloittanut uudelleen.

Tosin toista lasta odottaessani minulla on kamala tupakanhimo. Yleensähän raskaana himoitaan jotakin ruokia, mutta minä olisi halunnut tupakkaa.

Molemmissa raskauksissa on tupakka alkanut maistumaan todella pahalle ja oksennuttamaan jo ennen kuin olen tiennyt olevani raskaana. Joten lopettaminen on käynyt hyvin helposti.
Esikoisen imetyksen jälkeen aloin polttamaan uudelleen, josta soimin itseäni mielettömästi! Nyt toista odottaessani koetan tehdä kaikkeni, etten enää uudelleen aloita.

tätätätätä
Lopetin himpun verran ennen raskautta (mutta siis nimenomaan lapsen takia) enkä aio aloittaa uudestaan. Lapsi nyt 1,5v.

Mä en henkilökohtasesti ymmärrä miten jotkut kehtaa ihan julkisilla paikoilla polttaa maha pystyssä. Aina tälläsen "äidin" ohittaessani annan niin isosti pahaa silmää ettei sitä voi olla huomaamatta. Ymmärtäis hävetä ees sen verran et polttas "salaa". hyi!

"Pomm"
Plussan jälkeen loppui tupakointi kuin seinään. noin 9 vuotta kerkesin polttaa ennen sitä. Kuopuksen jälkeen poltin savukken pari, mutta maistui niin pahalle että se jäi siihen.... nyt reilu 7 vuotta polttamatta, eikä enää tee mieli kokeilla....

Yhteistyössä