Moniko pystyisi maksamaan yllätyksenä tulleen 1000e laskun kerralla?

Jouduttiin yllättäen maksamaan sellainen 1000e lasku. Kun soitin heidän asiakaspalveluun ja pyysin laittamaan laskun eriin (olen tehnyt tämän aikaisemmin joten tiedän kyseisen yrityksen sitä tekevän) niin kohtelu oli sellaista että |O |O :headwall: :headwall: :kieh: :kieh:
Meillä on ihan oikeesti miehen kanssa ihan hyvät tulot mutta kyllä tuollainen yllättävä 1000e lasku tekee sen että erissä se on maksettava. Ehkä jos olisin aikaisemmin tiennyt tuosta olisin voinut vähän säästellä tai jotain ja ehkä olisimme pystyneet sen kerralla maksamaan mutta kun ei oltu osattu yhtään varautua :ashamed: Mietin vaan onko muilla aina sen verran rahaa jossain jemmassa, että pystyvät tuollaisen maksamaan vai onko muitakin jotka joutuvat sen sitten erissä hoitamaan pois? :snotty:
 
vieras
Kyllä työssäkävinä ihmisinä meillä on säästössä enemmänkin ettei tosiaan tarvi aloittaa soittelemaan osittamista. Eli ellei tavallisella tilillä ole niin sitten varatililtä.
 
No voihan omakotitalosta levähtää joku paikka ja se on sitten tonni pystyssä tosi nopsaan! Eli tulee se lasku yllätyksenä. Vaikka ei silleen "yllätyksenä" kuin moni luulee tässä ketjussa. Kaikkea ei vakuutukset korvaa, huom.

Juu, mulla on aina tilillä hätävarana sen verran, että yllätyksistä ei tule katastrofia.
 
me
olisin pystynyt maksaan mutta olisin silti soittanut kyseiseen laskun lähettäneeseen ja pyytänyt eriin!
esim. nyt 500? ja ens kuussa 500? taikka mun tilipäivänä 500e ja miehen tilipäivänä 500? jolloin olisi hoitunut samassa kuussa mutta eri päivinä!
 
Hmm. Jos olis just tullu äippä rahat ja jos oikeasti olis ihan pakko, niin saisin kerralla maksettua. Sitten vaa kestäis taas jonkun aikaa että nuo mun pahanpäivän varastot olis taas täynnä... Mutta mieluummin maksaisin erissä, että jos tulis muita yllätyksiä niin olis tuo pieni säästötili silti jäljellä. Isommasta en voi noin vain ottaa rahaa.
 
Myönnetään, lasku ei tullut yllätyksenä mutta se tilanne minkä takia se lasku tuli, oli yllätys ;) Hmm... ehkä me sitten todellakin eletään liian jotenkin holtittomasti koska säästöjä meillä ei ole. Kaikki mitä saada myös kulutetaan B)
 

Yhteistyössä