Monikko-odottajat, huhtikuun jutut

Heips kaikki monikko-odottajat!

Kokeillaan tällaista kuukausipinoa vaihteeksi B) Eli kasataan tähän nyt juttuja huhtikuulta 2008, toukokuussa voi sitten taas avata oman pinon niin ei tule keskusteluihin liikaa sivuja.

Listataan alkuun omat tietomme, jookos?

Tässä listaa, täydennetään sitä mukaan kun odottajia ilmaantuu:

HooWee, laskettu aika 24.6., synnäri K-HKS, dikoriaalinen-diamniaalinen tuplaraskaus (omat pussit ja istukat molemmilla)

mutsi86, la 20.6., synnäri pkks, monokoriaalinen-diamniaalinen(=identtiset, yksi yhteinen istukka mutta omat pussit)

Kipa72, La on 25.6, synnäri K-HKS ja monokoriaalinen-diamniaalinen eli yhteinen istukka

Ulpulummukka, La on 26.10, SeKs, dikoriaalinen-diamniaalinen raskaus (?)

Mamma-Maria, la 17.9, Kättäri/NKL, raskaustyyppi?

Kenwood1, la 14.10, TYLS, dikoriaalinen-diamniaalinen raskaus

Linda-08, la 11.10, Kättäri, dikoriaalinen-diamniaalinen raskaus

Nainenvaimoäiti la 20.7., synnäri?, dikoriaalinen-diamniaalinen raskaus

Emäntä84, la 2.8., ISSHP/SKS, identtiset?
 
täällä kanssa yksi tuplien odottaja...
mutsi86, la 20.6., synnäri pkks, monokoriaalinen-diamniaalinen(=identtiset, yksi yhteinen istukka mutta omat pussit)... vkoja nyt reilu 30 =) Olisiko täällä muuten yhtään tuplien odottajaa pohjois-karjalasta?? =)
 
täällä myös yks tuleva tuplamamma. La on 25.6, synnäri K-HKS ja monokoriaalinen-diamniaalinen eli yhteinen istukka. Kaikki mennyt tähän asti ainakin hyvin ja seuraava ultra on viikon päästä. Ylihuomenna jo 30 viikkoa täynnä :)
 
Tässähän se olikin... =)
Ehdin jo tuonne vanhaan höpötellä... =)

Eli tänään olin Np:ssä,
A: 5.9cm, turvoke 1.1mm
B: 5.7 cm ja turvoke 1.2 mm

Molemmat huhtoivat kovasti ja itkuhan siinä pääsi kun lapsiamme katseltiin. Seerumiseulat siis meillä on ok. Huh. Tokikaan ei aina voi olla varma.

La on 26.10, SeKs, (IVF-raskaus)

En kyl tiedä onko yhteistä istukkaa, omissa pusseissaan köllöttelivät ja vahva väliseinä elikkä ilm. erimunaiset ovat.

T. Ulpis ja T&T 12+1
 
Eli täällä kanssa yksi tuplien odottaja =) , LA 17.9 eli rv 17+5. En uskalla ihan varmaksi sanoa ennen rakenneultraa minkälainen raskaus ihan varmuudella onkaan, kun np-ultrassa ei paljon muuta jäänyt mieleen, kuin että kaksi vauvaa on tulossa ;). Paikkakunta on siis Lohja, mutta siirrymme 20 viikon jälkeen Helsinkiin, en nyt sitten tiedä siirrymmekö kätilöopistolle vai naistenklinikalle.
 
Mahdollista, että muut, joilla olis la samoihin aikoihin ku mulla ei vielä tiedä odottavansa kaksosia...? Siis ne kellä se kaksosraskaus on(monikkoraskaus siis...)
Ymmärrättekö mitä tarkotan?
Kauheaa sitte jos mä oonkin täällä yksin loppusyksyn ku te muut ootte porsimas... :p
 
Mukaan tahtoisin! Esikoisia odotellaan ja la oisi 14.10, TYKSissä pitäisi vaavien syntyä. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ja joskus vieläkin tulee sellainen fiilis et jummi kahta vauvaa tässä ootellaan! ;)
Hienoja termejä en raskaudelle osaa vielä määrittää mut molemmat ovat omissa pusseissaan ja omat istukat (yhteen kasvaneet?),np ultrassa lääkäri määritteli toisen muutaman päivää vanhemmaksi kuin toisen :eek:
Mites muilla voinnit ja mielialat? Täällä ollaan päästy kuuden viikon kestäneestä oksentelusta eroon ja elämä alkaa taas maistua! :p
 
Olipa kiva HooWee, että jaksoit heti laittaa uutta ketjua kasaan .... Kiitos :flower:

Itse olen kaksosten odottaja täältä Vantaalta. Laskettu aika 11.10.

Alkuraskaus mennyt yllättävän hyvin, ei pahoinvointia tai huonoa oloa... Mutta se ainainen nälkä! Tuntuu, että pakko syödä lähes kokoajan.... ehkä se juuri pitänytkin tuota huonoa oloa loitolla. Mulla alkanut tuota painoakin tulla jo kovaa vauhtia.... :)
Mitens te muut olette ton painon kanssa edenneet...?

Niin ja Mamma-Maria , tervetuloa vaan tänne Helsingin puolelle odottelemaan pienokaisia! Meillä nuo lasketut ajat sen verran lähekkäin, että eihän sitä koskaan tiedä - vaika oltaisiinkin sitten samaan aikaan kättärillä... ( mikäli sen valitset....)

Hyviä vointeja kaikille ! :wave:


Yritän lisätä itseäni tuohon listaan, en kyllä tiedä onnistuuko ollenkaan....


HooWee, laskettu aika 24.6., synnäri K-HKS, dikoriaalinen-diamniaalinen tuplaraskaus (omat pussit ja istukat molemmilla)

mutsi86, la 20.6., synnäri pkks, monokoriaalinen-diamniaalinen(=identtiset, yksi yhteinen istukka mutta omat pussit)

Kipa72, La on 25.6, synnäri K-HKS ja monokoriaalinen-diamniaalinen eli yhteinen istukka

Linda-08, La 11.10 ## Vantaa (omat pussit ja istukat molemmilla) / Kätilöopisto-Hki

Ulpulummukka, La on 26.10, SeKs, dikoriaalinen-diamniaalinen raskaus (?)



 
Joo kiitos HooWee aktiivisuudesta =) .
Niin eihän sitä tosiaan Linda tiedä vaikka oltaisiin yhtäaikaa "porsimassa" näitä kuten Ulpulummukka asian hauskasti ilmaisi ;) . Onko tietoa, että saanko itse valita missä näitä porsin siis kättärin ja nkl: n väliltä? Pakko viljellä noin hyvää "uutta" verbiä :p .
 
Moikka.. Itse asun täällä Vantaan puolella ja multa ainakin kysyttiin neuvolassa, että onko toivomuksia tuon synnytyspaikan suhteen / naistenklinikka vai kättäri? Itse halusin kättärille, koska esikoisen sain siellä ja kaikki pelasi loistavasti.... tietysti vain mun kokemus..)

Ja kyllä tosiaan Ulpulummukkakin näköjään ajoittuu samoille viikoille.... ( tuo "porsimistermi panee hymyilemään...) mielenkiintoista ja niin mukavaa :flower:

Mitens teillä muilla, oletteko ajatelleet kysellä sukupuolta etukäteen...? Meillä ainakin helpottaisi jo noiden hankintojenkin kannalta, kun ihan kaikki täytyy kuitenkin hankkia taas uudelleen... Mulla kovasti tekee mieli ostella tyttöjen vaatteita kaapit täyteen ja tuo mies hieman hymyilee, että jos ovatkin molemmat poikia...)

HooWeelle onnea upeista viikoista...! Miten sulla muuten vointi ? :heart:
 
Linda Kiitti onskuista =) Hyvin olen voinut nyt, väsyttää mutta ei muita ihmeempiä vaivoja. Saa nyt nähdä mitä tulevat viikot tuovat tullessaan, yleensähän hepatoosi- & myrkytysoireet alkavat 30+ viikoilla.

HW
 
Siitä ei saa loukkaantua, tuosta porsimisesta, Sopii vain meihin paremmin ku poikiminen ku niinku pikkusiat, me jakaannutaan useammaksi ku kahdeksi ihmiseksi. Siksi siis porsiminen sopii meille niin hyvin.... Täällä maalla siis eläimet(kaikki lajista riippumatta) sekä ihmiset joko porsivat tai poikivat. :LOL:

Mä meinaan siis porsia seinäjoella kun täällä ei ole muuta mahdollisuutta. Paitsi jos T&T päättää tulla vaikkapa paikalliseen tk:een. Voi apua... =/

Kiva nyt kun "kriittiset" viikot on ohi, 12+4 menossa. Lääkärin luvalla saa siis olla rauhasssa vaikka pieni pelko on olemassa kun vuodelevossa olin kaksi viikkoa. Nyt toista päivää töissä ja kivaa vaihtelua mutta mahaan sattuu ajoittain.

Ps. Tilasin Kotidoplerin kauppa.savenmaa.fi sivulta. Oli tarjoukses. En voinu vastustaa. Ja sitte ku mä oon jo noin pitkällä enkä oo kuullu sydän ääniä vielä kertaakaan.
Kuinka ne muuten kuuluu????
 

Heh.... joo ei varmasti meistä kukaan tuosta loukkaannu... Päinvastoin, eiköhän tuo sovi juuri meille täällä oleville vallan hyvin... :heart:

Itsellä eilen lääkäri. Molempien sydänäänet kuului ja muutenkin kaikki ok, paitsi että mulla painoa nyt jo tullut 8 kg ( nyt viikot 14+5).... en tiedä itsekkään miten mahdollista... hah , ehkä mun pitää vähentää tuota makean syöntiä...
 
Udella, minkälaisia lähtöpainoja teillä on ollu....? tai no ei nyt tartte aiva numeroita kertoa mutta uteliaisuudesta. Itsellä Bmi32, mutta paino onneksi laskenut 2.5kg että terkka ei ainaskaa vielä oo hermostunut.... =)
 
Täällä lisäystä listaan. La 20.7 ja dikoriaalinen geminiraskaus. Vointi täällä yleisesti ottaen tosi hyvä. Välillä tosi tukalia ja supistelupäiviä ja ankkavaappumispäiviä, mutta muutoin yleisolo erinomainen. Tays on synnytyssairaala sit ..
 
Täällä ilmoittautuu uusi kaksosten odottaja mukaan ihanaan odotukseen, (onnea vaan kaikille tuplien odottajille !!)

Elikkäs la 2.8, elikkäs 24+5 mennään. Synnytyspaikka ISSHP/SKS. Varmaksi eivät ole sanoneet ovatko identtisiä vai ei, vaikuttaisivat enemmän identtisiltä. Yhteinen pussi jossa ohut väliseinä, istukka joko yhteinen tai yhteenkasvanut. Sukupuolia ei tiedetä, olivat viimeksi ultrassa 69 asennossa ja potkivat toisiaan päähän, lääkärikin nauroi että siellä se elämän kovuus jo alkaa... Menen uudelleen 8.5 ultraan, mutta jotenkin tuntuu etten tahtoiskaan tietää. Aiempia lapsia ei ole. Tieto kaksosista oli enemmän kuin tervetullut, taustalla klomifeeniä yms.. Alun perin epäiltiin tuulimunaraskautta, mutta joulun alla saatiin tieto että kaksi pientä elämää kasvaa vatsassa!! Oksensin viikolle 20 asti, ja kun oksentaminen vihdoin loppui alkoi verenpaine tippua 90/60 on yleinen lukema. Verenpaineen laskun takia vointi varsinkin liikkuessa aika kurjaa, ei uskalla ollenkaan lähteä yksin lenkille. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?

Painoa tullut tähän saakka noin 8-9kg, liikuin aiemmin ennen raskautta ihan hirveästi, nyt jos jaksan kävellä 2-3km niin hyvin pyyhkii, masentaa painonnousu mutta pitää toivoa että vauvat sitten toivottavasti imevät tuplasti ja näin ollen kulutus on kaksinkertaista. On mukava lukea toisten odotuksista ja kuulumista, tuttavilla paljon vauvoja mutta kyllä tämä kahden vauvan odotus on jotain omaa luokkaansa jota ei voi ymmärtää kuin toinen tuplamamma :heart:

Ihanaa kevättä kaikille masun kasvattajille!
 

Heippa... Noi paino jutut kyllä niin kamalan yksilöllisiä... Itse olen 172 cm ja paino ollut aina samat 65-67 kg.

Kun odotin mun esikoista liikuin jokapäivä lähes synnytykseen asti ja painoa tuli silti 24 kg lisää, tosin lähti liikkumalla raskauden jälkeen taas kaikki pois.

Nyt huomasin, että Emäntä84 oli harmissaan viikoilla 24+5 tuosta 8-9 kg painon noususta..
niin hyvin ymmärrän, että tuo varmasti voi toisia huolettaa - mutta mun mielestä toi ei kyllä tosiaan ole paljon..... :heart: :heart:
Mulla nyt raskausviikkoja 15 ja painoa tullut juuri tuo sama jo nyt... Mä tiedän jo nyt, että painoa tulee, mutta toisaalta uskon kyllä sitten myöhemmin kaiken taas lähtevän...))

Tietysti kohtuus kaikessa ja vauvojen terveyshän noissa ruokailutottumuksissa tärkein, mutta kun me tosiaan ollaan kaikki niin kovin erilaisia...... ja pääasia, että kaikki muuten hyvin.

:flower:
 

Heipä hei!

Täällä myös yksi kaksosten odottaja ilmottautuisi! Ihanaa, että löytyi tälläinenkin ketju. Mulla synnytyspaikkana naistenklinkka la. 18.10. Kaksosraskaus selvisi nt ultrassa yllättäen, sillä varhaisultrassa sikiöitä oli vain yksi. Toinen pikkunen oli ollut aiemmin piilosilla:)
Ultrassa molemmat asustelivat omissa "yksiöissään" ja omat istukatkin omistivat. En tiedä sitten virallisista termeistä:)

Pahoinvointia ja väsymystä on ollut riittämiin. Toivottavasti ajan myötä helpottaa. Mulla myös lähtöpaino oli korkea, joten painoa on vaan lähtenyt kokoajan. Pikkuset vie näköjään kaiken mahdollisen.

Aurinkoista odotusta kaikille ja tietenkin tupla onnittelut!

T: Irene & pikku veijarit rv. 14+3


 

Tervetuloa mukaan Irene :wave: !! Kivaa saada joukkoon lisää tuplien odottajia.

Varmaan melkoinen yllätys, tuo että olikin kaksi pikkuista tulossa , jos ensiksi ultrattu yhtä - ihana juttu!!!

Itse olen tosiaan menossa kättärille synnyttämään, ja laskettu aika 11.10... Nyt vain kasvatellaan mahaa , vai kuinka.....))

Hyviä vointeja kaikille !!!
 
Huomenta kaikille! Täällä ollaan taas ajoissa hereillä pahoivoinnin takia.

Linda - 08 Juu kyllä se oli aluks melkoinen yllätys nuo kaksoset, mutta iloinen semmonen. Töissä vitsailevat, että varo vaan kun seuraavan kerran meet ultraan niitä onkin kolme.
Meillä on muuten aika lähekkäin laskettua aika. Ties vaikka synnytettäs samaan aikaan:) Nuo kaksoset kun kuulemma syntyvät milloin sattuu:) Tosin synnytyssairaala on eri.

Mulle sanottiin, että kaksoset menet synnyttämään naistenklinikalle. Mä sain sellasen käsityksen, ettei muita vaihtoehtoja ei ole. Turvallisin paikka kuulemma. Sanoivat, että jos loppuvaiheessa kaikki näyttäis olevan varmasti todella hyvin voisin mennä Jorviin. Jorviin en kyllä halua, mutta jännää että sulle ehdotettiin kättäriä myös. No ehkä se johtuu siitä, että asustelen täällä hieman syrjässä.

Ootko muuten tuntenu pikkusten potkuja vielä? Mä aina välillä kuvittelen tuntevani. Neuvolassa sanoivat, etten varmaan vielä tässä vaiheessa oikeesti tunne. Suoliston kuplintaa kuulemma :)

Missä vaiheessa muut ovat alkaneet tuntea vauvojen potkut?

Mamma-Maria mullakin äitiyspolina Lohja ja sitten myöhemmin siirryn naistenklinikalle. Ultrasta sen verran, et mä olin kuullu, et se Lohjan ultra ois 3 tai 4 D, mut ei se ainakaan tossa nt-ultrassa näyttänyt yhtään miltään kolmiulotteiselta. Mietin vaan, että jos se on ihan perinteinen niin voisin ehkä käväistä yksityisella 4D:ssä.

Ai niin ja tosta sukupuolen kysymisestä. Kyllä me ollaan ajateltu kysyä, jos vaan selvästi näkyy. Helpottaahan se sit nimien miettimistä ja esim. vaatteiden hankkimista.

Voimia kaikille!

Irene & pikku veijarit 14 + 4
 

Heissan... Joo eipä tosiaankaan tiedä Irene, vaikka oltaisiin sitten ihan samana päivänä synnyttämässä.. =)

Multa tosiaan kysyttiin vaan neuvolassa tuota, mihin haluat synnyttämään - ja sanoin sitten kättärin, kun olen esikoisen saanut siellä ja jäi ihan hyvät muistot... Tiesiköhän se mun neuvolan täti nyt, että sinnekkin voi sitten varmasti mennä.....heh...

Noista vauvojen liikkeistä.. en kyllä itse ole vielä tuntenut - vaikka hirveästi mäkin täällä odottelen ja tunnustelen vointia... Kyllä sitä tosiaan tulee mietittyä jokaista vatsan tuntemusta- että olikohan tuo nyt jo vauva....

Tuosta 4 - d ultrasta, varasin itse ajan Femedasta / Bruno Cacciatore.

Olin lukenut täältä, että toiset käyneet jo viikoilla 18 - joten ajattelin sitten ajoissa varata aikaa.. Sieltä sanoivat minulle, että heillä suositellaan tehtävän tuo 4d viikoilla 23-24 ja sain itse ajan sitten kesäkuun 9.päivä..

Oli tosi mukavan kuuloinen henkilö puhelimessa ja kun kuuli, että kaksoset.. niin sanoi ettei tarvitse sitten maksaa kuin yhden kerran... ( kuulemma oli juuri joku kaksosten odottaja tiedustellut, että kun lapsia kaksi - tarvitseeko tutkimuksesta maksaa kaksinverroin.... :heart: )

Hintaa heillä 160?/ kelavähennyksen jälkeen

Onko teistä kukaan jo käynyt.....? Kiva olisi kuulla kokemuksia, että miten se tuplien kanssa sujui..... auringonpaistetta kaikille !
 

Yhteistyössä