Moni sairastaa h1n1-viruksen tietämättään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä raskaana

Vieras
Juttelin äsken neuvolan th/kätilön kanssa.

Kertoi että on todettuja sikainfluenssatapauksia, missä on ainoina oireina ollut kurkkukipua, päänsärkyä ja lihassärkyä. Kuumetta ei ole noussut lainkaan.

Onkohan meidänkin perhe sairastanut sen ihan huomaamattaan, lapsilla kurkkukipua ja kovaa kuivaa yskää, mutta ei kuumetta. Itsellä nyt toista päivää kurkku tosi kipeä ja yskää pukkaa, lihassärkyä jonkin verran. Miehellä sama homma..

Oikeasti edelleen ihmisten olisi hyvä muistaa että kaikkia tuo tauti ei vielä sängynpohjalle, saati sairaalaan asti. Moni sairastaa sen erittäin lievänä, jopa huomaamattaan.

Olisikohan aihetta rauhoittua hieman, aika hysteeriseltä vaikuttaa tämä touhu Suomessa.

itse mietin juuri, kun minulla oli muutaman päivän se kuumeeton flunssa... ja olin tosi kipeä mutta tuskin se sikaa oli, johan se olisi tarttunut mieheen ja tyttäreen !!

Niinpä. Ton kun ihmiset pitäisi mielessä, että kyseinen tauti tappaa todella pienen prosentin sairastuneista, ja moni pääsee tosi helpoilla oireilla.

muoks. meillä ollut kans vastaavaa, siis mulla oli järkyttävä niska/pääkipu, kurkku pirun kipeä ja veto aivan pois muutaman päivän.
Esikoinen taas oli lievässä kuumeessa, häntä pyörrytti niin että oksensi ja kurkku oli kipeä.

mulla oli viime viikolla kuumetauti ja samoin lapsilla ja mulle on ihan sama mikä tauti se oli kunhan meni ohi.

Mä en tajua sitä, että kaikkien ois pakko HETI saada diaknoosi, vaikkei sillä oikeesti ole mitän merkitystä jos sairaus on lievä...

minäkin mietin onkohan mulla se, 2päivää oli kuumetta,ei kunnon nuhaa ollenkaan,tuolla syvällä oli räkää kyllä,mut ei ollenkaan tavallinen vuotava nuha. Kurkku oli arka oikeestaan 2yötä ja nyt on semmonen kurja kuiva yskä. Mutta kun tämä tauti ei ole muilla perheenjäsenillä,niin en oikein usko että sikaa olisi,eiköhän se olis jo tarttunut kaikkiin. Toista viikkoa sairastan nyt jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä raskaana:
Kertoi että on todettuja sikainfluenssatapauksia, missä on ainoina oireina ollut kurkkukipua, päänsärkyä ja lihassärkyä. Kuumetta ei ole noussut lainkaan.

Mulla ei ole kuumetta, mutta on sellainen "kuumeelta tuntuva olo" ollut muutaman päivän. Pää on kipeä, lihassärkyä on käsissä, kurkku on kipeä ja vähän yskittää. Aamun aikana on myös pistänyt tissien alle (keuhkot?).

Mä olen kans sitä mieltä että tätä tautia on paisuteltu mediassa ihan liikaa. Onhan sitä maailman sivuun ollut kaiken maailman lintuinfluenssaa, espanjalaista tautia, sarsia ja mitä lie vahvoja influenssakantoja eikä silloinkaan ole panikoitu näissä mittakaavoissa. Selvähän se on että ihmisiä saattaa kuolla vaikka ihan perus influenssaankin jos ei fysiikka kestä/ on vajaakuntoinen syystä tai toisesta. Meilläpäin tauti on ollut juuri kuvailemiennne oireiden kaltainen, eli lievä, ainakin toistaiseksi. Ei välttämättä edes kuumetta ja viikossa tervehdytty.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
mulla oli viime viikolla kuumetauti ja samoin lapsilla ja mulle on ihan sama mikä tauti se oli kunhan meni ohi.

Mä en tajua sitä, että kaikkien ois pakko HETI saada diaknoosi, vaikkei sillä oikeesti ole mitän merkitystä jos sairaus on lievä...

Onhan sillä merkitystä esim. rokotusten kannalta. Miksi ottaa rokote, jos on jo taudin sairastanut.

Mulla oli parina iltan pikkasen lämpöä ja pää kipee. Kurkku myös karhea. En osannut yhtään epäillä edes sikainfluenssaa, mutta kun kuulin tutulta että oli saanut h1n1-diagnoosin ja sairastanut lähes samoilla oireilla, voi siis olla että täällä se tosiaan sairastettiin myös :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minäkin mietin onkohan mulla se, 2päivää oli kuumetta,ei kunnon nuhaa ollenkaan,tuolla syvällä oli räkää kyllä,mut ei ollenkaan tavallinen vuotava nuha. Kurkku oli arka oikeestaan 2yötä ja nyt on semmonen kurja kuiva yskä. Mutta kun tämä tauti ei ole muilla perheenjäsenillä,niin en oikein usko että sikaa olisi,eiköhän se olis jo tarttunut kaikkiin. Toista viikkoa sairastan nyt jo.

Mulla oli ihan samat oireet noin kuukausi sitten. Olin 38,5 asteen kuumeessa perjantai-illan ja yön, seuraavan päivän nukuin. Illalla ei enää ollut kuumetta. Kurkku oli kipeä yhtä aikaa, samoin pää ja lihaskipuja. Kuumeen laskettua alkoi nuha, mutta nenä ei juurikaan valunut (hieman kirkasta, ohutta "vettä" välillä vain). Sen sijaan nielussa oli paksua keltaista räkää, jota nieleskelin viikon verran. Samoin väsymys jatkui.

Muulla perheellä ollut hieman yskää/nuhaa, mutta ei kuumetta.

Meidän esikoisella joka on eskarissa, on kanssa ollut neljättä päivää kovaa kurkkukipua, kuivaa yskää ja vähän veto veks. On käynyt kuitenkin normaalisti eskarissa, kuumetta kun ei ole. Juttelin th:n kanssa minäkin, kertoi että noita kuumettomia tapauksia on monia.

Tiedä sitten. Tautihan tuossa leviää vauhdilla kun lapsi on eskarissa, mutta enpä ala "varmuuden vuoksi" pois ottamaan. On jaksanut sinne hyvin mennä, iltaisin sitten normaalia väsyneempi ollut.

Ihan rauhallisin mielin täälläkin ollaan. Kaksoset mahassa, en aio ottaa rokotetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Onhan sillä merkitystä esim. rokotusten kannalta. Miksi ottaa rokote, jos on jo taudin sairastanut.

näinpä!
tätä just mietin kun meillä lapset ollut ihme kuume taudissa et oliskos ne nyt hyvällä tuurilla sitten jo lievä sika vai mikä lie.. olis kyllä kiva tietää just ton rokotuksen kannalta..

Yhteistyössä