Monetko vaihtovaatteet päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Monetko vaihtavaatteet, etenkin housut lapsille yleensä laitetaan päiväkotiin? Entä jos ne loppuu, onko siellä jotain hätävaraa? Meillä menee päivässä joskus viidetkin housut, kun ei tuo vessahomma oikein tahdo 3,5-vuotiaalta sujua. mietin vaan syksyllä alkavaa päiväkotia, että miten ne tommoseen pelleilyyn mahtaa suhtautua :(

Päiväkodissa varmaan laittavat vaipan, jos pissat tulee viidesti päivässä housuun :/ .
Meidän tyttö meni päiväkotiin hieman alle kolmevuotiaana, ja hänellä on aina mukana yhdet vaihtovaatteet (eli yksi paita, yhdet housut....). Poika täytti juuri 2 v ja hänellä on useimmiten mukana kahdet, sillä hän on aika ajoin kova sottaamaan, ja jos sotkua tulee esim. maalatessa ja ruokailussa, ei yhdet vaihturit riitä. Useimmiten kyllä kummankaan vaihtovaatteita ei ole päivän aikana tarvittu.

eskarilaiselle laitan yhden vatekerran siis alusvattet ja pääälivaatteet. harvoinnitä tarvitaan, mutta jos vaikka vahingossa maitolasi kaatuu päälle nin opuhtaat, ettei tarvitse likaisissa olla

yleensä pakataan yhet tai kahet vaihtovaatteet, mutta mikä' ettei enempiki jos reppuun/lokruun mahtuu. Ja kyllä pk:sta varavaatteitakin löytyy tarvittaessa.

ja pk:ssa voi olla että vahinkoja sattuu vähemmän kun säännöllisen usein käydään pissalla ja onhan syksyyn vielä aikaakin.. =)

Kyllä varmaankin haluavat vaipat jos 5 pissatkin päivän aikana housuun tulee, ei ole vielä valmis vaipattomuuteen. Muutenhan vaihtovaatteita ei kovin monia tarvita.

Ei kai ne vaippaa enää 4-vuotiaalle voi laittaa? Mä nyt oon muutenkin pulassa ton housuunkuseksijan kanssa, jotain uhmaa se on kun aiemmin homma sujui jo hyvin, oma-alotteisesti hoiti hommat. Nyt lorahtelee pöksyyn tämän tästä, kun ei leikin lomasta malta lähteä. Huoh, no tää nyt on ihan oma lukunsa. Mietin vaan tulevaa päiväkotiaikaa.

Kyllä ne voi 4vuotiaalle vielä vaipan laittaa jos ei ole "kuivaksi oppinut". Minusta jos lapsi kastelee viidetkin housut päivässä, lapsi tarvitsee vielä vaipan. Ehkä jos laittaisit lapsellesi vaipan, -hän haluaisi siitä eroon ja oppisi käymään pissalla tarpeen vaatiessa.
Itse en pesisi viiteen kertaan päivässä pissoja lattioilta..

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kyllä ne voi 4vuotiaalle vielä vaipan laittaa jos ei ole "kuivaksi oppinut". Minusta jos lapsi kastelee viidetkin housut päivässä, lapsi tarvitsee vielä vaipan. Ehkä jos laittaisit lapsellesi vaipan, -hän haluaisi siitä eroon ja oppisi käymään pissalla tarpeen vaatiessa.
Itse en pesisi viiteen kertaan päivässä pissoja lattioilta..
Mä olen valmis ottaan kaikki neuvot vastaan :) oon ihan pulassa ja itkettää tuo pelleily. Ei se sentään kaikkea pissaa lorottele, mutta pöksyihin lirarhtaa tippoja niin että huomaan ja kehotan menee vessaan. Joskus tulee läikkä päällispöksyihin asti ja joskus (onneksi harvoin) kyllä kastuu kunnolla ne päällispöksytkin. Mutta siis noin pääasiassa kyllä se hätänsä tekee vessaan, pelleilee vaan ja uhmaa eikä malta mennä. Nyt sillä on vaippa, hermostuin aamupäivällä :( Valittelee tuossa märkää vaippaansa, kai se vaihtaa pitäis. Mua vaan niin korpee iso poika, 2-v oli jo päiväkuiva ja yökuivakin ollut sujuvasti jo 1,5v. Että miks uhmaa noin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:
Ei kai ne vaippaa enää 4-vuotiaalle voi laittaa? Mä nyt oon muutenkin pulassa ton housuunkuseksijan kanssa, jotain uhmaa se on kun aiemmin homma sujui jo hyvin, oma-alotteisesti hoiti hommat. Nyt lorahtelee pöksyyn tämän tästä, kun ei leikin lomasta malta lähteä. Huoh, no tää nyt on ihan oma lukunsa. Mietin vaan tulevaa päiväkotiaikaa.

mä voisin olla melkeen varma, että asia on hoidossa syksyyn mennessä tai viimeistään pk:ssa muuttuu, kun pissalla käydään aamupäivällä ulos lähdettäessä, päiväunille mentäessä, herättäessä, ennen iltapäivä ulkoilua... kotonakin kannttaa muistaa säännölliset vessatukset.. mutta älä tuota vielä huoli... varmasti homma alkaa taas sujumaan. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

mä voisin olla melkeen varma, että asia on hoidossa syksyyn mennessä tai viimeistään pk:ssa muuttuu, kun pissalla käydään aamupäivällä ulos lähdettäessä, päiväunille mentäessä, herättäessä, ennen iltapäivä ulkoilua... kotonakin kannttaa muistaa säännölliset vessatukset.. mutta älä tuota vielä huoli... varmasti homma alkaa taas sujumaan. :hug:
Kiitos, itken täällä, kun on niin ihania ihmisiä eikä aina vain haukuta. Musta ihan tuntuu, että en osaa hoitaa ja kasvattaa tuota lastani. Säännöllisesti mä käytän häntä kotonakin ja aika tiheään. Toisaalta annan hänelle vastuuta mennä myös itse kun hätänsä huomaa, mutta eihän tuo malttais mennä. Ja vaippoja ei suostuis pitämään. Liekö tylsyyttään pelleilee tuota. Neuvolastakin kyselin jo kuukausia sitten apua, mut ei ne mitään osannu neuvoo.

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä:

Kiitos, itken täällä, kun on niin ihania ihmisiä eikä aina vain haukuta. Musta ihan tuntuu, että en osaa hoitaa ja kasvattaa tuota lastani. Säännöllisesti mä käytän häntä kotonakin ja aika tiheään. Toisaalta annan hänelle vastuuta mennä myös itse kun hätänsä huomaa, mutta eihän tuo malttais mennä. Ja vaippoja ei suostuis pitämään. Liekö tylsyyttään pelleilee tuota. Neuvolastakin kyselin jo kuukausia sitten apua, mut ei ne mitään osannu neuvoo.

Meillä oli suurinpiirtein saman ikäisenä kanssa tuollainen kausi kotona - päiväkodissa ei ollut mitään ongelmaa. Joten huoli pois.

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä:

:hug:

Kuulostaa lähinnä siltä että tekee tuon ihan vaan uhmaamistarkotuksessa... mitäs jos et kiinnitä asiaan mitään huomota.. meneekö poika vessaan tuleeko sanomaan märistä housuista vai miten? Onko jotain muutoksia tapahtunu pojan elämässä lähiaikoina?

Poika ottaa itse vessassa märät housut pois... oon koittanu olla noteeramatta, mutta ei sekään oo auttanut. Ja pakko jossain välissä noteerata, esim ulosmentäessä vaihtaa pöksyt. Ei oo tapahtunut meidän elämässä muuta, paitsi sisarus syntyi 1,5v sitten. Siitä, kun pikkuveli lähti liikkeelle, alkoi tuo isomman pojan vessapelleily. Muutenkin peilaa veljeensä itteään kovasti ja varmaan miettii, että kun velikin saa pissata housuun (vaippaan) niin mikä ettei hänkin. Huoh.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä