Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on Eccon kävelykengät ja Nokian kumpparit. Kesällä ostetaan vielä sandaalit. Kävelykenkiin otin reippaasti kasvunvaraa että mahtuvat syksyllä, mutta sandaaleihin ei tarvii niin paljon koska käyttöaika on lyhyt =)
Miten paljon jätit kasvunvaraa? Meillä jäi n. 1,5cm, kokoa suuremmat kuin talvikengät.
Vajaa 2 cm, kokoa 21. Sandaalit otan varmaan 20, riippuu tietty vähän merkistä, ei olla vielä niitä kateltu.
2 cm kasvunvaraa on koossa 21 tosi paljon, kun ei kengän kokonaismittakaan ole järin suuri. Minusta on parempi ostaa suht sopivat kengät kävelemään opettelevalle lapselle kuin jättää syksyyn saakka kasvuvaraa, jotta lapsen on kiva kävellä.
se kasvunvarasuositus on edelleen 1,7cm ja nykyään neuvotaan että ennemmin iso ku just "sopiva" kenkä sillä varpailla tulee olla tilaa.
ja kesäsandaaleissa tosiaan saa olla enemmänki kasvunvaraa ettei ruhjo varpaita ja siksikin että lapsella kasvaa jalka nopeiten kesällä!!!! ja täytyyhän ne sandaalit mahtua vielä elokuun lopussa, ellei syyskuun puolellakin jalkaan. mut siinä mä oon samaa mieltä ettei millään voi ostaa kenkiä keväällä sillä ajatuksella että menis syksylläkin.
1,5 cm on itse kuulemani suositus. Mutta 1,5 cm ja 2 cm välilläkin on huima ero tuon koon kengissä. Ja se on tosiaankin kasvunvara, ei käyntivara, joka on huomattavasti pienempi. Eli kenkä ei ole pieni, vaikka kärjessä ei olsii tilaa 1,5 cm.
Kyse oli muuten tässä niistä kävelykengistä, joissa oli iso kasvunvara, ei sandaaleista.