Monesko sukunimi menossa?

  • Viestiketjun aloittaja Pimeä Pipsa
  • Ensimmäinen viesti
Pimeä Pipsa
Mä teen varmaan tässä ennätyksen, just vaihtui KUUDES sukunimi!
- Äiti sai mut nuorena ja isää en tunne, olin siis äidin tyttönimellä
- Äiti meni naimisiin kun olin neljä ja mä sain saman sukunimen
- Äiti erosi ja meni uudelleen naimisiin kun olin 9 ja sain uuden sukunimen
- Menin naimisiin ja sain miehen sukunimen
- Erosin ja menin naimisiin, otin taas miehen sukunimen
- Erosin ja vaihdoin uuden sukunimen meidän vanhasta sukuhistoriasta

Tässä on ikää vasta 34, joten onhan mulla mahis mennä vielä kerran naimisiin!
 
Ensimmäinen nimi, en näe mitään syytä miksi se ikinä vaihtuisikaan. Miesten tulolla ja menolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Tosin mieskin kyllä on se iänikuinen yksi ja sama. =)
 
"piip"
Toinen, otin mieheni sukunimen. Jos eroaisimme, en tiedä vaihtaisinko takaisin (tää sukunimi on paljon kivempi kuin se aiempi nen-päätteinen).

Lapsena olisin halunnut isäni sukunimen, mutta eipä sitä koskaan tullut vaihdettua kuitenkaan. Nen-päätteinen sekin olisi ollut, mutta olisin päässyt paljon 'aiempaan' kirjaimeen. :D

Kuusi sukunimeä on kyllä melkoinen saavutus. :) Ainakin on ajokortissa aina tuore kuva. ;P
 
"vieras"
Toinen. Olin ensin isäni nimellä, jonkun aikaa eron jälkeen äiti sitten vaihtoi minun nimensä samaksi kuin itsellään. Eivät siis olleet naimisissa ja äitillä tyttönimi. Olin nimenvaihdoksen aikaan vielä aika pieni ja nykyinen nimi on minulle se oma. Jos miehen kanssa naimisiin tulee mentyä niin ehkä vaihdan nimeä, kun lapset on isänsä nimellä. Olis sit sama nimi kaikilla.
 
Toinen. Harkitsen vakavasti että keksin jonku ihan oman sukunimen itelleni, ja se ois sit semmone jota en enää vaihtais. :)

Tai jos pian alkaisin suhteeseen miehen kans jolla on kiva sukunimi, ni voisin odotella josko siihe pääsis vaihtamaan. :D
 

Yhteistyössä