Monenako vuotena olet sairastanut kausi-influenssan?

"jeps"
2 kertaa 2003 ja 2008, koskaan en ole rokotetta ottanut, en raskaanakaan tajunnut oikein sen olemassaoloa.lapset rokotettu alle 3 v mut ei sen jälkeen mies diabeetikko, ottanut rokotteen nyt ehkä neljänä vuotena. Miehen perusteella saataisiin varmaan muutkin nyt ilmaiseksi mutta en katso että hän olisi varsinaisesti vaarassa jos sairastuisikin kun muuten on terve ja nuori ja sairastanut keuhkokuumeet yms. ongelmitta.

[QUOTE="hmmm";27530869]Onko nyt liikkeesä oleva nuha/flunssa/köhä tätä kausi-influenssaa? Ei lähde tauti pois helpolla, viikkotolkulla ollu nuha, kurkkukipeä ja voimaton olo.[/QUOTE]

ei ole. Influenssa tulee vasta ihan joulukuun lopulla tai ensivuoden puolella ja sen kyllä huomaa jos influenssaan sairastuu, se ei ole mikään nuha...
Itse olen sairastanut influenssan kerran, olisinko ollut 14v silloin. Ei ole kertaakaan rokotettu.

"vieras"
Ehkö pari kolme kertaa, ikää on 49 v. Ei noita ole koskaan diagnosoitu tarkemmin, kuumetta on ollut päälle 39 ja sängynpohjalta ei oikein ole ylös päässyt pitkään aikaan.

"vieras"
Ikää on 36v ja viime talvena sairastin influenssan ensimmäisen kerran, rokotusta en ole koskaan ottanut enkä tule ottamaan. Olihan se paljon rajumpi ja erilainen kuin tavallinen flunssa ja toipuminen kesti ainakin pari kuukautta. Meillä sairastuin minä ja 3 lasta yhtä aikaa, mies ei tautia saanut.

"maalaisäiti"
1995 otettiin koko perhe rokotteet. Yhtäkään influenssaa ei olla koskaan kukaan sairastettu, joka talvi on ollut kyllä parin päivän nuha ja joskus jopa yskääkin mutta lämpöä tai muita oikean influenssan oireita ei ole ollut.

Yhteistyössä