Monen monta asiaa..

Ekaks-> mitenkä paljon on kaloreita letuissa??? Tuli tänään sit joo tooosi terveellinen päivä :$ -Menin kymmeneen aamun töihin (heräsin 9.20) en ehtiny syömään aamulla mitään..
Töissä sai juosta keittiön ja tiskihuoneen välissä kun päätön kana, hikoilla parilan edessä, heittää rukoka-annoksia ym.ym..
Sitten neljän aikoihin ehdin syödä (kana makarooni salaattia 2dl), juoda muistin sillon tällön (kahvia, light colaa) ja tietty se pakollinen kourallinen ranskalaisia (paljonkohan siinä kourallisessa on kaloreita??

Sitten kun illalla kuuden aikoihin pääsin kotiin niin eikun lettutaikinaa vääntämään... Napaan rutis 2,5 lettua!

Olis tietty voinu käyttää päivän kalorit vähän järkevämminkin :saint:

Musta vaan tuntuu että kun vatsa on täys ja syön hyvin niin tulee huono-omatunto vaikka ei söis kun pelkkää perunaa tms.!
Mä en voi mitään syödä ilman tätä huonoa-oloa.

SITTEN ASIA 2
Käytättekö jotain askel/kalori mittareita tohon liikunnan seuraamiseen?
Olen monesti miettiny että pitäis hommata kun töissä tulee liikuttua aika paljon varsinkin nyt kesällä kun oon keittiössä huoltiksella.
Miten paljon ne maksaa?
 
Haave
Tähän ekaan asiaan en ole oikea ihminen vastaamaan, mut painonpartijoitten pistevihkosessa letuista joko 4 pienestä tai 1 isosta (40 g) menee peräti 3 p.

Mutta siihen sun toiseen kysymykseen. Mulla on sykemittari, joka mittaa myös kalorinkulutuksen. Sen hinta oli n. 100 e. Riippuu ihan merkistä ja niistä ominaisuuksista miten paljon ne maksaa. Polarilla on nyt joku sellanen mittarikin, joka mittas rasvaprosentinkin (jos en muista väärin). Painonvartijoilla on myynnissä myös askelmittari, hinta oli kai 25 e (pv:n sivuilta voit käydä tarkistamassa, jos kiinnostaa). Mittarin mukaan on käveltävä n. 7000 askelta ennenkuin kävelemisellä saavutetaan liikkumisen minimimäärä. Vasta kun toi raja on ylitetty alkaa tienata liikuntapojoja. Eli kun käyttää mittaria, on vähän vaikeampi hankkia liikuntapisteitä. Sit joku aika sitten näin lehdessä mainoksen, olisko ollu terveysinstrun(?), ett niilläkin on myynnissä joku askelmittari. Sen hinnasta ei oo kyl sen enempää tietoa.

Toivottavasti jollakin muulla olis tarkempaa tietoa! =)
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 21:13 SuSu79 kirjoitti:
Ekaks-> mitenkä paljon on kaloreita letuissa??? Tuli tänään sit joo tooosi terveellinen päivä :$ -Menin kymmeneen aamun töihin (heräsin 9.20) en ehtiny syömään aamulla mitään..
Töissä sai juosta keittiön ja tiskihuoneen välissä kun päätön kana, hikoilla parilan edessä, heittää rukoka-annoksia ym.ym..
Sitten neljän aikoihin ehdin syödä (kana makarooni salaattia 2dl), juoda muistin sillon tällön (kahvia, light colaa) ja tietty se pakollinen kourallinen ranskalaisia (paljonkohan siinä kourallisessa on kaloreita??

Sitten kun illalla kuuden aikoihin pääsin kotiin niin eikun lettutaikinaa vääntämään... Napaan rutis 2,5 lettua!

Olis tietty voinu käyttää päivän kalorit vähän järkevämminkin :saint:

Musta vaan tuntuu että kun vatsa on täys ja syön hyvin niin tulee huono-omatunto vaikka ei söis kun pelkkää perunaa tms.!
Mä en voi mitään syödä ilman tätä huonoa-oloa.

SITTEN ASIA 2
Käytättekö jotain askel/kalori mittareita tohon liikunnan seuraamiseen?
Olen monesti miettiny että pitäis hommata kun töissä tulee liikuttua aika paljon varsinkin nyt kesällä kun oon keittiössä huoltiksella.
Miten paljon ne maksaa?
Tuohon haaveen vastauksen jatkoksi kerron sen vielä että yksi points on n. 50 kcal ja jos yhessä isossa letussa on 3 points ni se on sillon 150 kcal!!!
Mie merkkaan tonne www.tohtori.fi/laihdutusklinikka/seurantasivu.html painoa ja siellä on sellanen liikuntapäiväkirja joka laskee kalorit!!!! Kannattaa tutustua!! :)
 
osaisko joku kertoa tälläselle ei tietokone nerolle että miten sen esim .. ton edellämainitun liikuntasivun saa käyttöön.. kun se on silleen alhaalla eli mä en voi rullata sitä eikä sitä voi suurentaa... kääk mitä mä teen... ajattelin ja alkaa sitä ruokatarkkailua harrastamaan...taitaa kone siinä vaiheessa seota lopunkin...
 
siis se sininen palkki on niinkun tuolla alalaidassa?Ota siitäpalkin yläreunasta nuolella kiinni ja vedä ylöspäin, tai sivulle, tai keskelle tai,tai.. silleen sitä voi liikutella mihin vaan vai meinasitko että se on tuolla alhaalla käynnistyspalkissa? Siinätapauksessa vaan näpäytät sitä niin se aukee..

Toivottavasti ymmärsin asian oikein :D

 
Joo, mä meinasin jäädä jumiin sinne sivuille ja pitäis suihkuun lähtee ja neljään töihin :p

Ehkä sitten yöllä taas seurailen..

Mitenköhän paljon tulis liikuntaa töissä?? Siellä hikoilee jatkuvasti, kävelee tosi paljon ja nostelee raskaita laatikoita :/

Jos vaikka tänään ehtis ihan syödä kiltisti ja muistais juoda kun ei oo pomo meille kustantanu semmosia hattuja missä on pillimukit :D
 
Mä kuulun samaan porukkaan ku sinä,et tulee paha mieli vaikka söis vain ihan oikeeta ruokaa esim.perunoita.Olen sen tuhat kertaa vannonut että nyt alkaa laihutuskuuri, mutta ku ei pysty itelle pitämään niin tiukkaa kuria kuin olisi tarvis.Ruokavalio minulla on ollut jo kauan kevyttä ja rasvatonta, mutta olen niin intohimoinen herkuttelija kaikki makea on niin pirun hyvää, ettei kerrassaan pysty pitämään itseään kurissa kahvileiviltä tms.Hyötyliikuntaa minulla tulee päivittäin paljon, ja muuta liikuntaa en joko kerkeä tai ei jaksa huvittaa tehdä.Mulla on todella huono itsekuri ja sen takia on todella vaikeaa yrittää laihduttaa.Nyt on neljäs päivä ilman mitään herkkuja,ku kaksi viikkoa jaksais tätä niin onnistuisin,se aika ku on mennyt umpeen niin silloin on jo voiton puolella, ei enää kaipaakaan herkkuja.Olen tyttäreni syntymän jälkeen pudottanut 10kg, kolme vuotta sitten ja siinä meni n.1kk.Hypin hyppynarua,jätin herkut ja join paljon vettä.Nyt ne kilot on tulleet takaisin ja housut tahtoo jäädä pieneksi,haluaisin todellakin itselleni sen 10kg kevyemmän kropan takaisin.Tsemppiä muillekkin laihdutuskuurilaisille !!!
 

Yhteistyössä