Molluskat

Mistä ne tarttuu? Miten ne saa pois? Tai tiedänkin että ne lähtee ajan kanssa, mutta mua ottaa ne lujasti aivoon. Tytöllä 4v. on ollut polvitaipeissa jonkun aikaa yksi molemmissa. Tänään huomasin että toisessa oli kaksi ja toisessa kolme... :( Pian niitä on varmaan joka paikassa. Ei varmaan saa päästää tyttöjä enää samaan kylpyammeeseen. Toinen on 2v. Vai voisko ne tarttua siellä :whistle: :headwall:
 
mitäs nyt- osiossakin keskustellaan molluskoista ja laitonkin sinnekin vinkin, että meillä auttoi lopulta Molkosan maitoheravalmisteella sively pumpulilla aaamuin illoin. Kaksi vuotta niistä oli kärsitty ja yritetty montaa konstia. Toivottavasti tämä auttaa teilläkin.
 
Kovasti leviävät varsinkin jos lapsi raapii ne rikki.
Mulla tytöllä oli niitä todella todella paljon. Apu niihin löytyi osterovinokaskapseleista joita ainakin luontaistuotekaupat myyvät.
Pojalla ei ole ainakaan vielä ollut yhtäkään...
 
meillä tyttärellä on atooppinen iho ja pari vuotta sitten kesällä tuli taipeisiin molluskoja. Siirryimme käyttämään silkkisiä pitkiä alushousuja (Ruskovillan) ja molluskat katosivat varsin pian eikä niitä ole sen jälkeen tullut takaisin. Silkkiä käytämme edelleen, mutta vain kun atooppinen iho tuntuu sitä vaativan, talvella nyt lähinnä.
Ainakin meillä tuntui toimivan helposti eikä tarvinnut tehdä mitään muuta.
 
tarttuvat
...herkästi kosketuksessa ja kylvyssä. Jos on vakuutus, kannattaa käyttää ihotautilääkärillä. Mitä varhaisemmassa vaiheessa menee, sitä varmemmin pääsee eroon. Minä käytin omani kun ensimmäiset ilmeistyi. Lääkäri pisti puudutusvoiteen käytön jälkeen rikki. Muutama tuli ja sitten loppui. Kun taas serkuilta joista tarttui niitä oli tosi paljon ja pitkään.
 

Yhteistyössä