Mökkisuunnitelmista riitaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elvital123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elvital123

Vieras
Mielipiteitä? Olimme suunnitelleet menevämme juhannukseksi miehen sukulaisten mökille. Myönnetään, en ollut innostunut. Pieni mökki, monta ihmistä, pieni lapsi, ei rantaa vieressä ja kylmähköä säätä. Mies on köhinyt viikon verran, lapsella nuha ja valitellut vähän korvia. Ja nyt minulla kipeä olo. Mies suuttui hirveästi kun ehdotin perumista ja uhkaili vaikka mitä...Hänestä minun pitäisi jäädä yksin kotiin. Ja 2v lähtisi pariksi päiväksi ilman äitiä, ei ole ennen ollut kahta yötä erossa. Reissun jälkeen olisi tulevaan hoitopaikkaan totuttelu. Miten teillä tehtäisi?

Meillä mies todennäköisesti itse ehdottaisi reissun perumista ja lapsen jäämistä kotiin.... Ja teidän tapauksessa mies saa mennä yksin jos mökki on niin tärkeä.

Mielipiteitä? Olimme suunnitelleet menevämme juhannukseksi miehen sukulaisten mökille. Myönnetään, en ollut innostunut. Pieni mökki, monta ihmistä, pieni lapsi, ei rantaa vieressä ja kylmähköä säätä. Mies on köhinyt viikon verran, lapsella nuha ja valitellut vähän korvia. Ja nyt minulla kipeä olo. Mies suuttui hirveästi kun ehdotin perumista ja uhkaili vaikka mitä...Hänestä minun pitäisi jäädä yksin kotiin. Ja 2v lähtisi pariksi päiväksi ilman äitiä, ei ole ennen ollut kahta yötä erossa. Reissun jälkeen olisi tulevaan hoitopaikkaan totuttelu. Miten teillä tehtäisi?

Minä en ainakaan menisi, jos mies uhkailisi tosissaan niin saisi lähteä kävelemään koko elämästäni. Jokaisella pitää olla vapaus päättää tuon verran. Mutta lapsen kyllä antaisin mukaan :) Mukana on ilmeisesti esimerkiksi mummu, tätejä, setiä, serkkuja joten seuraa ja tekemistä varmasti..

Kai lapsi nyt isänsä kanssa pärjäisi...? 2-vuotias jo, ei mikään täysimetetty vauva enää :). Ts. en näe mitään kamalaa siinä, että olisi ekaa kertaa erossa äidistä...päinvastoin tekisi mieleni melkein jopa sanoa, että nyt on oikein loistava tilaisuus treenata sitä äidistä erossa oloakin.

Jos isä haluaisi mennä lapsen kanssa mökille, niin todellakin saisi mennä. Ihan mielelläni minä jäisin kotiin toipumaan ja omasta rauhasta nauttimaan. Katsoisin hyviä elokuvia ja mussuttaisin kaikenlaista hyvää & epäterveellistä :cool:

(siis tottakai, jos lapsi on terve, kipeää lasta ei mökille veisi)

Siihen että ei ole ollut enempää vastaavia tilanteita on pieni suku ja kovasti sairastellut, korvatulehduskierteinen lapsi. Tästä syystä on ollut vähän arka ja roikkunut minussa. Minusta kukaan meistä ei kyllä ole ihan terve, joten ihmettelen mikä Pakko sinne mökille on mennä istumaan, ilman rantaa. Parempaa säätä luvattu tänne meille päin..
Ja mikä tunne kun ei uskota, että nyt se flunssa on minulla. Vaan epäillään että yritän sillä keinolla välttää lähdön. Argh!

Joo, mies menköön lapsen kanssa. En kyllä ihmettele, ettei miehesi usko sinun olevan kipeänä, kun minullekin tuli heti aloitusta lukiessani mieleen, että oletkohan "kipeänä", ettei tarvitsisi lähteä. Anteeksi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Anteeks jo etukäteen kamalasti, mutta ymmärrän miestäsi.

Et ole alunperinkään yhtään halunnut sinne mökille, ja nyt sopivasti juuri ennen jussia sairastut, ilmeisesti vielä siten ettei mies näe sinusta että olet oikeasti kipeä (aika useinhan flunssa kyllä näkyy ja kuuluu).

Saattaisin minäkin miehenä todeta, että menen sitten lapsen kanssa, jää sinä kotiin. Ja olisin ihan helkutin raivona, jos en saisi omaa lastani ottaa mökille mukaan.

Ilman rantaa....no eikö se ole vain hyvä asia? Jos siellä olisi ranta, olisi rannan läheisyys ehkä yksi syy olla lähtemättä: lasta vaikea vahtia, tms.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Eikö siellä mökissä ole mitään lämmitystä vai miksi tämä sää on ongelma? Se, että ei ole rantaa on kai vaan etu? Pieni lapsi kuitenkin ja jos vielä on huono sää, niin ranta olis kai aika turha?

Minä jäisin sinuna todellakin yksin kotiin ja mies saisi lähteä mökille lapsen kanssa.

Viimeksi muokattu:
Jos lapsi olisi terve niin lähtisi isänsä kanssa mökille. Parempihan lapsen olisi siellä olla kuin kipeän äidin kanssa kotona. Sinä saisit levätä. Pientä olisi siellä hemmottelemassa useampi sukulainen, joten varmasti tykkäisi ja viihtyisi.

En kyllä ymmärrä kuka puoliso valehtelisi tällaisesta asiasta!? Miksi pitäisi valehdella.
Itse en edes ole usein kipeä, silloin kun olen on olo kurja ilman että se välttämättä näkyy, en yleensä saa edes kuumetta vaan lämpötila laskee. Se ei silti tarkoita että olisi terve.
Miksi tällaista pitää joutua selittelemään.

Jos kurkussa on kaktus ja lihaksia särkee, on tulossa kipeäksi. Vaikka se ei vielä näy.

Mun on jotensakin tosi vaikea uskoa että normaali mies(kään) alkaa ekana erolla uhkailla jos vaimo joka on hirveässä lenssussa ehdottaa että mitäs jos jäätäiskin kotiin kun tuo lapsikin itke korviaan...

Yhteistyössä