Mökkisuunnitelmista riitaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elvital123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun on jotensakin tosi vaikea uskoa että normaali mies(kään) alkaa ekana erolla uhkailla jos vaimo joka on hirveässä lenssussa ehdottaa että mitäs jos jäätäiskin kotiin kun tuo lapsikin itke korviaan...

Eihän ap missään hirveässä lenssussa olekaan. Tai ainakin mä tulkitsen tuon "kipeän olon" siten, että flunssa voi olla tulossa, mutta päällepäin ei vielä näy. Ei ole nenä tukossa, kuumetta tai köhää, kunhan tuntuu siltä, että kohta saattaa iskeä flunssa.

? Oli te menisitte nuhaisen lapsen kanssa, miehellä ab kuuri ja itse kipeänä mökille tartuttamaan muut. Tilaa on 6 hengelle parin huoneen verran ja lattialla/teltassa nukutaan. Ulkona luultavasti sataa ja lapselle ei ole mitään tekemistä. Passattavaksi ei todellakaan pääse.
Luultavasti lapsi saa sen korvatulehduksen siellä.

Mutta tärkeintä on että sukulaisia nähdään!:D

Mies häipyi juuri ulos kertomatta mihin meni, oliko tämä nyt sen arvoinen asia?

[QUOTE="vieras";26506167]Mä antasin lapsen mennä isänsä kanssa. Hyvinhän ne pärjäisivät.

Nauttisin kotona, parantelisin itseäni, vetäisin kalsarikännit ja katsoisin leffoja. Ja nukkuisin nuppini turvoksiin. :)[/QUOTE]

Just näin! :)

? Oli te menisitte nuhaisen lapsen kanssa, miehellä ab kuuri ja itse kipeänä mökille tartuttamaan muut. Tilaa on 6 hengelle parin huoneen verran ja lattialla/teltassa nukutaan. Ulkona luultavasti sataa ja lapselle ei ole mitään tekemistä. Passattavaksi ei todellakaan pääse.

En mä itse lähtisi, kipeänä. Mutta mies saisi lähteä, jos haluaisi, lapsen kanssa. Olettaen että lapsi on terve - pieni nuha ei olisi este. Eikä aikuisen miehen antibioottikuuri ole mun asiani ollenkaan, jos mies itse kokee haluavansa lähteä niin menköön ihmeessä.

Sadesää voisi olla este, mutta jos luultavasti sataa niin luultavasti ei sada...ja lapselle olisi kyllä tekemistä ulkona ihan varmasti, ainahan lapsille on tekemistä ulkona. Eikä se sadekaan olisi mun ongelma, koska en lähtisi sinne mökille. Lapselle pakkaisin mukaan kunnon sadekamppeet tietysti. Ja leluja sisäleikkejä varten.

En keksi, miksi lapsi saisi korvatulehduksen mökillä. Saattaa toki saada, saattaahan sen saada aina ja ihan missä tahansa, mutta saattaa olla saamattakin.

Eli joo, mieheni ja lapsi saisivat lähteä. Minä en lähtisi jos olisin kipeä & jos mua ei kiinnosta lähteä.

Mökkireissu tai sen väliin jääminen ei kuitenkaan liene suurin ongelma teillä nyt, päätellen siitä että miehesi uhkaa erolla ja häipyy ulos sanomatta mitään. Toivon, että saatte asiat juteltua selväksi.

Viimeksi muokattu:

No käykää tsekkaamassa korvat lääkärissä ennen lähtöä. Jos ok ja pelkkä nuha lapsella, niin eihän se mikään syy ole linnoittautua sisälle koko juhannukseksi. Mitä te kaikki siellä kotona kökitte jos lapsella ois mahdollisuus päästä mökkeilemään isän kanssa ja näkemään sukulaisia. Relaaax. Kai lapsi nyt isänsä kanssa pärjää. Ainakin syytä olisi.

Tässä on oikeasti monta päivää aikaa,näette varmaan mihin suuntaan taudit kehittyy. Tehkää kompromissi ja olette vain yhden yms. Eihän se tuulinen paikka mitään tautia tuo,kylmään voi aina varautua sopivalla pukeutumisella. Ei mielestäni ole normaalia kylläkään uhkailla erolla jos suunnitelmat meinaa mennä uusiksi,mutta toisaalta eiköhän aikuinen ihminen osaa arvoida omat voimavaransa,ei tarvitse holhota.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

No siis alussahan mies oli vain köhinyt viikon verran, ab-kuurista ei ollut mitään puhetta. Oli miten oli, parissa päivässä hän ehtii antibioottikuurinsa kanssa hyvin toipumaan ennen mökille lähtöä, korvia valittava lapsi viedään (tietenkin? :confused: )heti huomenna lääkäriin, oltiin mökille lähdössä tai ei. Jos hänellä on korvatulehdus, niin saa siihen hoidon ja se on jo hyvässä mallissa ennen mökille lähtöä. Itsehän voit jäädä kotiin jos olet kipeä; mieshän sanoi voivansa lähteä lapsen kanssa.

Ei voi olla vain yhtä päivää, ei ole autoa, eikä kyytiä kotiin.
Lapsi oli jo lääkärissä, eikä löytynyt tulehdusta. Mutta koska tulehduksia tulee usein, niin se luultavasti tulee juurikin siellä mökillä.

Lapsi oli jo lääkärissä, eikä löytynyt tulehdusta. Mutta koska tulehduksia tulee usein, niin se luultavasti tulee juurikin siellä mökillä.

Siis mikä ongelma, jos lapsella ei korvatulehdusta ole? Mies ja lapsi lähtekööt mökille, jos haluavat. Sinä jäät kotiin, jos olet niin kipeä, ettet voi mökille lähteä.

• Tykkää
Kai se sitten tulee, kun olet niin päättänyt.

Ymmärrän miestäsi hetki hetkeltä paremmin. Sinä et halua mökille, etkä jostain syystä halua päästää miestäsikään sinne lapsen kanssa, ja siksi sairastut, lapsikin saa ihan varmasti korvatulehduksen, ja sataa, ja on kylmä, jajaja...

mä tiedän että anoppi suuttuu kun ei mennä sinne mökile. Mutta ku ei kiinnosta niin ei. toki siellä on hienoa ja rauhallsia ku luontoa ympärillä. Jo sataa vettä ei nautita siitä mökkeilyst, ku mökki on pieni ja just ja just mahtuu kaiki yhtäaikaa sisätiloihin,. Ja kun nää pöhköt sit vielä polttaa mökissä SISÄLLÄ tupakkaa nin sinne tukehtuu....

On se niin mahdotonta asettua toisen asemaan. Turha täältä onkin ikinä kysellä mielipiteitä.

Lapsella on laajat allergiat ja syöttävät(tuputtavat) sitten kuitenkin mitä lystäävät ja sitten on hoitoon tutustumassa itkuinen ja kiukkuinen lapsi.

Mitä te teette pienessä mökissä lasten kanssa jos sataa, viihdytte varmaan vaikka väkisin.
MINähän ny olenkin se pahis, joka tästä aloitti riidan ja uhkailemaan erolla..

Kai se sitten tulee, kun olet niin päättänyt.

Ymmärrän miestäsi hetki hetkeltä paremmin. Sinä et halua mökille, etkä jostain syystä halua päästää miestäsikään sinne lapsen kanssa, ja siksi sairastut, lapsikin saa ihan varmasti korvatulehduksen, ja sataa, ja on kylmä, jajaja...

Samat fiilikset tulee ap:n tekstistä mieleen. Ei aina voi ajatella sen pahimman kautta - tai toki voi, mut se on pidemmän päälle tosi rasittavaa. Tiedän itse tasan tarkkaan kuinka rankkaa on infektiokierteisen lapsen kanssa. Ja pakostakin sitä alkoi maalaamaan piruja seinille joka reissua ja juhlapyhää ennen. Mut niin se vaan on, että jos se tulehdus on tullakseen niin ei se ole estettävissä millään. Ei sen pelossa kannata jäädä kotiin arpomaan. Korvat on nyt tsekattu, ne on kunnossa. Niiden puolesta reissuun voi hyvin lähteä. Sä saisit levätä ja latailla akkuja kotona jos mies ja lapsi lähtevät mökkeilemään, vois oikeesti tehdä sulle terää! :)

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
No mut laitat kuitenkin miehen ja lapsen matkaan särkylääkkeitten kera ja jäät ite kotiin. Ja sitten toivot, että se korvatulehdus tosiaan tulee, vettä sataa teltan katosta läpi, miehesi tulee kipeemmäks ja lapsi itkee äitiä koko reissun ajan... voit olla varma, että ens juhannuksen istutte kotona koko perhe.

Tai sitten voisit vaan luottaa siihen, että miehesi pärjää vaikka se korvatulehdus iskisikin reissun aikana ja että lapsella voisi olla ihan kivaa ja paljonkin tekemistä sukulaisten kanssa (vaikka sinulla ei olisikaan).

• Tykkää
Reactions: Riivinrauta
On se niin mahdotonta asettua toisen asemaan. Turha täältä onkin ikinä kysellä mielipiteitä.

Lapsella on laajat allergiat ja syöttävät(tuputtavat) sitten kuitenkin mitä lystäävät ja sitten on hoitoon tutustumassa itkuinen ja kiukkuinen lapsi.

Mitä te teette pienessä mökissä lasten kanssa jos sataa, viihdytte varmaan vaikka väkisin.

No kyllä mä ainakin 2-vuotiaan kanssa viihdyn hyvinkin sisällä, ihan samalla lailla kotona kuin mökilläkin, satoi tai ei. Alussa ei lapsella myöskään ollut laajoja allergioita, eikä miehellä sitä ab-kuuria, joten aika vaikeaa on niin sanotusti asettua toisen asemaan jos tietoja ikään kuin tippuu ketjun myötä sitä mukaa mitä enemmän saa vastustusta.

Siis täähän oli nyt varmaan provo. Keksit koko ajan lisää juttuja, ensin oli miehellä köhää, sitten olikin ab-kuuri menossa, nyt lapsella onkin allergioita jne. :D No mutta hyvää juhannusta kuitenkin!

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Mikset ole jo alun alkaen sanonut, ettet sinne mökille lähde? Ymmärrän, että mies suuttuu, slilä kieltämättä alkaa kuulostaa siltä, että nämä tulevat sairaudet ovat tekosyy. Mieti nyt itsekin "lapsi saa varmasti korvatulehduksen..." Voiskohan siellä mökillä olla vielä esim. käärmeitä tai susia, kannataa ainakin selvittää :-) Antibioottokuuri nyt ei ole mikään syy, nehän kestää vaikka kuinka ja kauan, vaikka itse tauti paranisi päivässä.

..On siis jo vajaan viikon niitö korvia valittanut.

Mitä se tähän vaikuttaa? Jos on valittanut, mutta korvatulehdusta ei ole, niin sitten sitä ei ole. Ei estä menoa mihinkään. Ette te varmaan koko kesänä voi mihinkään mennä, koska korvatulehdushan voi tulla koska vaan missä vaan. Hyvää kesää vaan kotiin neljän seinän sisälle. :wave: Sun miehenäsi varmistaisin, että mihinkään muuallekaan kuin ruokakauppaan ei koko kesänä mentäisi sen mahdollisen korvatulehduksen pelossa.

• Tykkää

Heittäydytkö nyt vähän hankalaksi...? Mies on törppö jos tuollaisesta riidasta lähtee erolla uhkailemaan, sen takia nyt kannattaa selvittää mikä muu miestä hiertää.

Ootko joutunut paljon valvomaan lapsen takia? Kiristääkö nämä lapsen sairastelut tunnelmaa kotona? Ehkä parin päivän ero tekee ihan hyvää.

Mies lähtisi lapsen kanssa.
Kaksi vuotias pärjää kyllä isänsä kanssa
.Minulle on aina ollut yksi pääasioista,että lapset saavat luoda alusta asti molempiin vanhempiin yhtä läheiset suhteet.Ikinä ei ole tarvinnut miettiä voiko lapsi mennä isänsä kanssa jonnekin,voinko itse tehdä sitä ja tätä ja jätää lapsen kotiin

Mä kyllä ihmettelen miestä..miten se kehtaa sua epäillä. Onko sillä oikein todistusaineistoa esittää, ettet ole kipeä? Kyllä parisuhteessa noissa asioissa tulee toista uskoa, niin puolin kuin toisin.:|

Mun on vaikea asettautua sun asemaan, se on totta. Ja syy siihen on se, että vaikutat pessimistiltä, joka keksimällä keksii lisää tekosyitä sille, miksi sinne mökille ei nyt vaan voi lähteä - edes mies ja lapsi. Eli en halua asettua asemaasi, koen asenteesi ikävänä, enkä näe tilanteessasi mitään oikeaa ongelmaa. Näen vaan turhasta ruikuttavan naisen, vastarannankiisken, draamakuningattaren joka takertuu lapseensa eikä anna isälle tilaa. Anteeksi kovasti, mutta sellainen mielikuva sinusta tulee.

Nyt on jo allergioitakin laajalti, mitähän seuraavaksi?

Me ollaan monesti mökkeilty sateella. Ollaan ulkona (omistamme sadevaatteet), saunotaan, lapsi/lapset leikkii, jne. Molemmilla lapsillamme oli pahat korvatulehduskierteet ja ties mitä muuta, mutta silti me mökkeiltiin ja veneiltiin paljon lasten ollessa pieniä, eikä pysytty kotona koska "ihan varmaan sille tulee tulehdus siellä mökillä". Ei ongelmaa, kun siitä ei tee ongelmaa.

Sun miehen erolla uhkailu on tosi typerää ja lapsellista käytöstä, sitä ei voi kiistää. Mutta en mä siltikään ymmärrä tätä sun asennettasi. Olet päättänyt, että mökille ei mennä, ja jos sinä et sinne halua niin mieskään ei saa haluta sinne eikä omaa lastaan sinne viedä. Et ole alunperinkään sinne halunnut, mutta et ole sanonut sitä tarpeeksi jämäkästi, vaan keksit kaikenlaisia tekosyitä. Ei ihme jos miestä vituttaa. Teissä molemmissa on vikaa.

Mielipiteitähän olet saanut runsaasti. Ne eivät vaan taida miellyttää, koska niin moni päästäisi lapsen isänsä kanssa mökille.

Yhteistyössä