Mokkapalojen kuorrutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Haluaisin löytää täydellisen ohjeen mokkapalojen kuorrutukseen. Moni ohje on liian pieni (kuorrute ei riitä koko pellillisen päälle tai sitä tulee ihan liian ohut kerros),tai sitten ainesuhteet on jotenkin vinksallaan. Millaisella ohjeella SINÄ teet? Eli ainesuhteita haen - osathan ovat rasva,kahvi,tomusokeri ja kaakaojauhe.

No mä teen vaan enemmän kuin ohjeessa. En kauheasti mittasuhteita ihmettele, vaan lisään esim. tomusokeria niin kauan, että se on sopivaa. Tomusokerin määrä tuntuu olevan vähän sellainen vaihteleva käsite, joskus tulee ohjeillä löysää, joskus ihan kittanaa. Niinpä mä lisään tomusokeria kunnes se on hyvää. :)

Tällaisella:

2 rkl kahvia
50 g voita
2 rkl kaakaojauhetta
n 4 dl tomusokeria

Tuo kertaa kaksi niin riittää, mutta itse en halua kovin kahvin makuista, eli tuota kahvin määrää en enää tuplaa, ja alkuperäisessä ohjeessa se oli 4 rkl/tuo ohje x 1.
Jos tosta mitään ymmärtää :D.

Tällaisella:

2 rkl kahvia
50 g voita
2 rkl kaakaojauhetta
n 4 dl tomusokeria

Tuo kertaa kaksi niin riittää, mutta itse en halua kovin kahvin makuista, eli tuota kahvin määrää en enää tuplaa, ja alkuperäisessä ohjeessa se oli 4 rkl/tuo ohje x 1.
Jos tosta mitään ymmärtää :D.

Kiitos. Ainoa asiallinen vastaus,eli sellainen missä ainesuhteet kirjattuna.

Itsekin olen aina tuplaillut määriä,lisännyt tomusokeria "kunnes tuntuu hyvältä" mutta mites laitat sen ohjeeseen? Olen siis kasaamassa ohjeita joilla "ensikertalainen onnistuu ihan varmasti" joten tollaset "kunnes on sopivaa","maun mukaan" jne on aika huonoja ohjeita.

Minä en koskaan laita kuorrutteeseen rasvaa, tässä minun ohje:

4 dl tomusokeria
3,5 rkl kahvia (nestemäisenä)
3,5 rkl maitoa
1 rkl kaakaota
2 tl vanilijasokeria

Tästä tulee minun mielestä pajon parempi kuorrute, kuin rasvalla tehdystä :P

Yhteistyössä