Mökillä rv 35/36, onko reilua vaatia ajokuntoista "päivystäjää"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenkäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, minulla ei olisi tuollaista kaveripiiriä eikä ennen kaikkea tuollaista miestä.

Enkä todellakaan lähtisi ryyppyjuhliin ainoana selvin päin olevana. Ei siksi, että haluaisin itse ryypätä, vaan koska tuollainen piiri ympärille ei kiinnosta.

Ja jos oikeasti mies laittaisi ryyppyjuhlat minun raskauteni ja yhteisen lapsemme edelle niin ero tulisi tasan siihen paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Mun mies olis ilman muuta ajokunnossa noin lähellä laskettua aikaa, eikös se nyt ole selväkin? =)

peesi

Rv 36 on teen mielestä "noin lähellä laskettua aikaa"? No eihän se vauva edes olis vielä täysiaikainen jos päättäis ruveta syntymään.
Laskettuun aikaan melkein kuukausi.

No joo, kyllä meilläkin on mennyt molemmat synnytykset yli viikolla yli la:n, mutta meillä on kyllä ollut ihan selvä pässinlihaa välttää dokaamista raskauden loppuajoilla. Miksei? Ei mun miehellä ainakaan ole asian kanssa ollut mitään ongelmaa, olenhan itsekin ollut melkein vuoden kuivin suin :whistle:

Jos menisin mökille kuukautta ennen laskettua aikaa, niin en vaatisi ketään olemaan selvänä. Menisin taksilla jos supistukset nyt jostain kumman syystä alkaisi silloin.

Tai jäisin kotiin.

En vaatisi ellei olisi jotain todellisia merkkejä siitä että synnytys saattaa käynnistyä. Toisaalta en varmaan edes lähtisi koska kännisten katsominen selvänä ei ole varsinaisesti mun käsitys hauskanpidosta. Lähettäisin äijän sinne ja jäisin itse makaamaan sohvalle, lukemaan hyvää kirjaa ja syömään herkkuja.

Siis ihan selvennyksenä: siellä ei ole mitään ryyppäjäisiä ja ei, siellä ei myöskään heiluta kännissä mökkireissun ajan. :) Miehelläni on hyvin tiukka raja alkoholin ja autoilun kanssa, eli jos on ottanut, niin ei myöskään aja. Siksi häneltä jäisi tuo perinne (joka siis on ihan viaton, mutta siihen liittyy alkoholin KOHTUUnauttimista, eli arvostelevaa nautiskelua) väliin, jos pyytäisin olemaan kuskikunnossa.

En ole vielä jutellut miehen kanssa, kunhan pohdiskelin täällä.

montaa muutakin peesaillen mun on kauhean vaikea nähdä tässä sitä ongelmaa, oma mies on selvinpäin jos tilanne sellaista kerran vaatii. Miten tuo ei oikeasti ole ihan itsestään selvää? :o Mikä ihme edes on sellainen sukuperinne joka vaatii alkoholin ottamista ja jota ei voi jättää väliin lähenevän synnytyksen vuoksi? Luulisi kaikkien ymmärtävän, myös miehesi..

Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:
montaa muutakin peesaillen mun on kauhean vaikea nähdä tässä sitä ongelmaa, oma mies on selvinpäin jos tilanne sellaista kerran vaatii. Miten tuo ei oikeasti ole ihan itsestään selvää? :o Mikä ihme edes on sellainen sukuperinne joka vaatii alkoholin ottamista ja jota ei voi jättää väliin lähenevän synnytyksen vuoksi? Luulisi kaikkien ymmärtävän, myös miehesi..

Juhannus :xmas:

Ellet ole edes jutellut miehesi kanssa asiaa on turha pohtia. Luultavimmin hän sanoo että tietenkin on ajokunnossa, mitä sä semmosta kyselet.

Sitäpaitsi, miksi se olisi pienempi juttu että joltain muulta jäisi se perinne väliin kuin mieheltäsi?

Mä ite antaisin muiden juoda, myös sen miehen. Mä olin viimeisilläni raskaana kun mies lähti kaverinsa kanssa ryyppäämään, tulikin vielä vasta aamuyöllä kotiin. Mutta ei se mua haitannut.
Meillä ainakin mies saa tai pääsee niin harvoin viihteelle, että ne harvat kerrat on kyllä ansainnu.
En sano että kaikki pystyvät, mutta kyllähän ne monet pystyy ajamaan vaikka synnytys käynnistyy. Ja onhan taxi keksitty.
On kuitenkin hyvin pieni mahdollisuus että JUURI tuolloin käynnistyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mä ite antaisin muiden juoda, myös sen miehen. Mä olin viimeisilläni raskaana kun mies lähti kaverinsa kanssa ryyppäämään, tulikin vielä vasta aamuyöllä kotiin. Mutta ei se mua haitannut.
Meillä ainakin mies saa tai pääsee niin harvoin viihteelle, että ne harvat kerrat on kyllä ansainnu.
En sano että kaikki pystyvät, mutta kyllähän ne monet pystyy ajamaan vaikka synnytys käynnistyy. Ja onhan taxi keksitty.
On kuitenkin hyvin pieni mahdollisuus että JUURI tuolloin käynnistyisi.

No meillä ei ainakaan aikuisten kesken pyydetä tai anneta lupia. Mun miehelle olis itsestään selvää, että haluaa olla varmasti selvinpäin silloin kun synnytys on lähellä. Mä en ymmärrä miksi toista edes pitäisi vaatia tai pakottaa, kun asia on kerran yhteinen.

Mitenkä pitkä matka sinne mökille on? Ekana miettisin matkustusmukavuutta, kun raskauden loppumetreillä kuitenkin mennään. Joku tunti-puoltoista ois mulle tarpeeksi autossa noilla viikoilla.

Varsinaiseen kysymykseen: ei tosiaan ole typerää "vaatia" sellaista! Keskustele miehen kanssa asiasta jo etukäteen ja esitä hänelle tämä toive. Jos ei suostu, sinuna jäisin kotiin. Kotoa ilmeisesti lyhyempi matka sairaalaan tarvittaessa. Vaikka vauva todennäköisesti vielä odotuttaa tuloaan, ei sitä koskaan tiedä. Meidän tyttö on syntynyt juurikin viikolla 36 tasan. Ja moni syntyy aiemminkin.

Jos mökki on kovin korvessa, ei taksi sinne ihan heti tule. Siihen menee aikaa kun vapaa taksi lähtee mökkiä etsimään ja sairaalamatkalle päästään vasta ajan päästä. Aina ei ole vaihtoehtoja, jos esim asuu siellä korvessa, mutta miksi lähteä tietentahtoen hankalaan paikkaan.

Mie en vaatisi miestä, enkä varsinkaan hänen sukuaan olemaan selvistäpäin ja päivystämään... mutta ihan omaksi ilokseni ja seurakseni saattaisin "vaatia" kutsua myös jollekin omalle likkakaverilleni, joka vois sit mun kanssa olla ja turista naisten juttuja - ja sit samalla olla se ajokuntoinen "päivystäjä".

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie en vaatisi miestä, enkä varsinkaan hänen sukuaan olemaan selvistäpäin ja päivystämään... mutta ihan omaksi ilokseni ja seurakseni saattaisin "vaatia" kutsua myös jollekin omalle likkakaverilleni, joka vois sit mun kanssa olla ja turista naisten juttuja - ja sit samalla olla se ajokuntoinen "päivystäjä".

Tämäkin on erittäin hyvä idea.

Yhteistyössä