Mitta täynnä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joku

Vieras
Nyt tuli mitta täyteen.
Ukko on kohdellu mua käsittämättömän huonosti jo siitä alkaen kun olin raskaana. Äijä ei ole väkivaltainen, mutta itsekäs, keskenkasvuinen ja epäluotettava. Tilanne on pahentunut koko ajan ja kestänyt nyt kaksi vuotta. Ukko ei ole koskaan kotona, tulee ja menee miten huvittaa...yleensä menee...Ei vaivaudu ilmoittamaan missä kulkee, ei vastaa puhelimeen jos soitan. Jos vastaa niin vaan tiuskii.
Juuri nyt oli 24 tuntia teillä tietymättömillä, tuli aamukahdeksalta kotiin, söi ja lähti taas muka äitienpäivälahjaa ostamaan. Joopajoo ja hahhah. Saa nähdä montako tuntia menee. Nyt on kulunut jo yli kolme.

Mies ei ota mitään vastuuta yhteisestä kodistamme ja lapsestamme. Jos vie lapsen kerran viikossa hoitoon, niin on mielestään vapaa koko loppuviikon lastenhoidosta.
Joskus harvoin kotona ollessaan mies on kuin #&%?$!* ammuttu karhu, mököttää ja ottaa nokkiinsa joka sanastani. Ei tee muuta kuin kiroilee, makaa sohvalla ja töllöttää televisiota. Ärtyy lapselle pienimmistäkin asioista ja puhuu minulle ja lapselle todella epäystävällisesti.

Ja minä olen meidän perheessä se pahis, jos joskus erehdyn kysymään äijältä missä hän viilettää ja ehdotan, että voisi joskus kotonakin olla. Olen muka v.mäinen kyylä ja hänellä on muka oikeus tehdä mitä huvittaa. Koko ajan pitää varoa mitä sanoo ja tekee ettei äijä vaan taas loukkaannu jostain.

Lienee sanomattakin selvää että kotonamme on todella kireä tilanne. Lapsikikin kärsii, sillä aina miehen läsnäollessa menetän hermoni lapsenkin kanssa. Kahdestaan lapsen kanssa ollessani meillä menee ihan hyvin. En ymmärrä miksi edes kaipaan ukkoa sotkemaan meidän elämämme... kai kaipaan sitä mitä mies ennen oli.

Nyt saa riittää, en enää yhtään sure ja masennu tuon idiootin takia. En halua olla tällainen hirviö, joksi yhdessä asuminen tämän ukon kanssa minut tekee.

Tekisi mieli tappaa koko äijä, mutta ehkä riittää, että lapsen kanssa muutamme pois. Kunpa vaan pysyisin vahvana ja voisin jättää tuon ukon...pelkään vaan liikaa yksinjäämistä, en edes tiedä miksi sillä olen nytkin käytännössä yksinhuoltaja.
Kuolisi koko mies.

Järkyttävää. Tee juuri tuo mitä lopussa ajattelet; jätä miehesi.

Mistään parisuhteestahan tuossa ei ole kysymys. Sattumalta vain asutte saman katon alla ja luulen, että helpompaa on kaikille kun eroatte. Lapselle etenkin ja häntä sinun äitinä tulee ensisijaisesti ajatella.

Voimia!

no voi itku mikä ukko.
onko se muuttunut tuommoiseksi ajan myötä?
kai se alkuun oli mukava kun aloit senkanssa olla?
tuo ei ole mistään kotoisin tuommoinen käytös.
pärjäät varmasti oikein hyvin lapsenkanssa, etkä ole yksin, sinulla on ihana lapsi!
ja varmaan kavereitakin!
pikkuhiljaa etsit asunnon, ilmotat miehelle sitten kun se asunto on että lähdet....
ettei tarvi tapella siellä kotona montaa viikkoa.
ystäviä saa vaikka palstan kautta.
minäkin pelkään kovasti yksin jäämistä.
eroa miettinyt minäkin.
se on kovin kovin vaikeaa.
meillä kyllä mies on kotona aika paljon ja lapsenkanssa, mutta minuun suhtautuu todella ikävästi aika usein.
kuvittelin sen alkuun olevan oma vikani ja pelkkää kuvitelmaa, mutta asioita mietittyä ja kirjoiteltua tänne tajusin että ei se ole mun itsekkyyttä tms.

eikä sitä tiedä, koska sua vastaan kävelee joku mies joka kohtelee sua ihmisenä
:)

Niin...eihän tuo äijä aina tuollanen ole ollut, vaan perusluonteeltaan on hyvinkin huomaavainen, kiltti ja hellä.
Mies sairastaa masennusta ja on myös riippuvainen lääkkeistä, nämä asiat ovat muttaneet hänet hirviömieheksi.

Ainoa syy miksi kestän miestäni on se, että olen todella yksinäinen. Mies on lähes ainut tuttavani tällä paikkakunnalla. Sukulaiseni ja ystäväni asuvat satojen kilometrien päässä, joten heistä ei konkreettista apua olisi jos miehen jättäisin.lkä
Olen myös itse masennukseen taipuvainen, joten pelkään, että romahtaisin jos jäisin kahden lapsen kanssa.

Tilanteeni on todella hankala. Nyt minulla olisi valmis asunto johon voisin muuttaa...pieni tosin...mutta asunto kuitenkin.
Pelkään etten kestäisi yksinäisyyttä johon joutuisin jos eroaisimme.

Tosi hankala tilanne sulla, jaksamisia!
Yritä saada uusia ystäviä lasten kautta toisten lasten vanhemmista.
Esim. leikkipuistoista, avoimestapäiväkodista, srk:n kerhoitsta tms. jos vaan paikkakunnallanne on sellaisia. Niin ja sitten mll:n toiminnan kautta.
Tsemppiä kovasti!!

Sanot, että pelkäät että masennut, jos lähdet lapsen kanssa. Mä taas luulisin, että jos jäät tuollaiseen tilanteeseen, niin masennut. Eihän sun elämässä ole muuta hyvää kuin lapsi. Ja häntä et menetä vaikka lähtisitkin.

Ketään en kannusta eroamaan, mutta jos tilanne on ollut tuollainen jo kaksi vuotta....

Oletko ehdottanut eroa miehellesi, mikä oli reaktio ?

Voimia sinulle, sillä sitä todella tarvitset ja varsinkin jos aiot jäädä.

Oletteko käyneet juttelemassa terapeutilla tai perheneuvolassa ? Kannattais ainaskin kokeilla olisko sitä mitään apua, meille ei ollut , mutta ei tarvitse sitten jälkeenpäin pähkäillä, ettei tullut koetettua. Joskus se ulkopuolisen kanssa keskustelu voi ukaista niitä sisäisiä solmuja. Minulle on myös käynyt niin, että lasten syntymien ja odotusten myötä mies loittoni ja alkoi elää hieman samoin kuin teillä. Syitä siihen olen kuullut mutkien kauta olevän esim. lapsi liian tärkeä minulle hän jää kakkoseksi, mieheltä vaan jäänyt ymärtämättä se, että pieni vauva vie äidin aikaa paljon ja jos toinen ei kotonakaan osalistu mihinkään vaan kaikki jää äidin tehtäväksi, ei sitä ylimäärästä aikaa ja voimavaroja enään miehen huomioimiseen liiemmin ole. Varsinkin kun ei tiedä miten päin saa olla ja mitä saa sanoa, ettei toinen vedä herneitä nenään ja suutu. Ja kun tuuli käy sopivalta suunnalta haukutaan sinut vaikka olisit miten ystävällinen. No ei muuta, kun koita tehdä jotain suuntaan tai toiseen, mutta paikalleen ei kannata jäädä ilman, että saa taas elämän raiteilleen. Vaarana on, että koko perhe sairastuu jos kaikilla on paha olla.

Tiedän mitä tuollainen mies on. Ei muutu ja sääli vain pahentaa sinun tilannettasi. Luulen että jonkinlainen "tunnevamma", naisen jakamaton ihailu on ok, mutta perhe ja vastuu ei.
Hae juttuseuraa ja tukea esim seurakunnansta , SPR,n ystäväpalvelusta,
neuvolassa terveydenhoitajalta.
Uskon että tulet selviämään. Kesä tulossa voit puuhastella lapsenkanssa kaikkea hauskaa ulkona. Voitko järjestää pitemmän loman kotipaikkakunnallesi, vierailla vanhempien tai muiden sukulaisten luona?
Kahdestaan saat elämäsi varmasti järjestymään. Turhaan valvotut yöt ja puheluiden odottamiset vain uuvuttavat sinua.
Toivon että löydät vielä sen miehen isolla M:llä rinnallesi.
Kaikkea hyvää sinulle.

Mulla samanlainen tilanne kuin sulla ap..Sillä erotuksella kylläkin että lapsia meillä ei ole,onneksi! Mieheni sairastaa myös masennusta ja on riippuvainen lääkkeistä (ja muustakin..)..Tää ei nyt oo kylläkään varsinainen vastaus sun kysymyksiin,painiskelehan itsekin tämän asian kanssa ja tarvitsisin apua,jostain,jotain..Kerronpa siis mäkin meidän tarinasta kun samanlainen aihe kerran on esillä..
Ollaan vasta ihan vähän päälle parikymppisiä,yhdessä oltu kummikin pian 9 vuotta.Oltiin siis aivan teinejä kun alettiin seurustelemaan.Kumpikaan ei olla seurustelu muiden kanssa..
Molemmat käydään töissä,mutta minä olen kuitenki se joka meidät elättää,valitettavasti.Mies on peliriippuvainen ja töitä hänellä on vain joskus.Itse painan hulluja viikkoja töissä,eikä tilipäivänä paljon rahat jää pyörimään tilille..Mua kyllästyttää tämä meidän elämä.Mies käyttää mua ja mun tienaamia rahojani häikäilemättömästi hyväkseen.Äsken juuri heitin mieheni työpaikkansa ryyppäjäisiin ja tottakai auto piti mun toiseksi viimeisellä 20e:lla tankata.Tottakai sitten pörrättiin pitkin pitäjiä kavereita hakemassa kyytiin ja kun tulin kotiin,ei bensaa enää ole juuri ollenkaan!!!Miehellä vielä sellainen tapa,että soittaa mut aamuyöllä hakemaan baarista.Ellen hae,alkaa uhkailla kaikella,että varastaa auton jostain jne. ja tätä en epäile hetkeäkään etteikö tekisi niin.Mies huutaa autossa etten osaa ajaa,hakkaa autoa:ovia,ikkunoita,sisältäpäin siis.Häiritsee muiden ihmisten ajamista,väläyttelee hätävilkkuja,tööttäilee,huutelee kävelijöille ikkunasta ja näyttää kansainvälisiä käsimerkkejä ja tarttuu kesken ajon rattiin!!!Todella lapsellista ja säälittävää.Tätä siis tekee baari-reissujen jälkeen.Minä en saa koskaan lähteä tyttöjen kanssa minnekään,petän kuulemma.Ei anna minun yksinkertaisesti mennä.Ja sen kerran kun pääseen,tekee illasta todella p.askan.Soittelee jne!
Kotona ihan "normaalina" päivänä,ei tee muuta kuin istuu tietokoneella.Tiuskii ja äksyilee ja murjottaa.Ihan koko ajan!Minä en saa mennä kavereille kahville,kun miehen mielestä en välttämättä ole siellä minne sanon meneväni.Uhkaa soittaa kaverilleni ja kysyä onko sovittu että olen menossa juuri hänen luo!!!Kuulin muutama vuosi sitten erittäin hyvältä mieheni ystävältä,joka on siis myös minun tuttuni,mieheni tunnustaneen että on pettänyt minua kahdesti.Ei tietenkään myöntänyt sitä sitten minulle..Miehellä netti-kavereita naispuolisia tottakai.Pitää heihin yhteyttä jatkuvasti ja on heille kuin mikäkin mussukka,mutta mulle kuin itse piru!!Mies ei ole ainakaan vuoteen osallistunut ruokaostoksiin,ei tee koskaan koti-hommia,ei käytä koiraa ulkona.Pelaa kaikki rahansa ja sanoo sitten että kun saat tilin niin pitää maksaa sitä ja tätä,hänen laskujaan ja velkojaan siis.Minä maksanut monta vuokraa ja autolainan
lyhennystä.Ihan kauheeta tää mun elämä!!!
Joskun se pää sekaisin on todellakin niin sekaisin,että joudun soittamaan poliisit paikalle. Mies ei kuitenkaan omasta mielestään tarvitse mielialalääkkeitä enää..Haluan lähteä,mutten uskalla.Pelkään miehen rektiota ja sitä mitä hän itselleen ja elämälleen tekee.Mies yrittänyt 3 kertaa itsaria.Välitän hänestä kuitenkin sen verran,etten halua hänen pilaavan enää yhtään enempää elämäänsä..Mutta minkäs minä sille voin,jos haluaa pilata elämänsä!!Mutta kertokaa mistä minun pitäisi lähteä liikkeelle??Velkaneuvojalta ja sitten asunto,vai??Eniten minua harmittaa,kun laina molempien nimissä,mutta auto miehen nimissä,jota minä kuitenkin maksan..Ja koira on niin kiintynyt mieheen..Mutta sain koiran isältäni ja olen sen omistaja kaikissä papereissa.Mies kyllä aina sanoo että eron sattuessa koira jää hänelle..hän ei hoida sitä nytkään niin entäs sitten!!??Mies käyttäytyy myös joskus selvinpäinkin pelottavasti,huutaa ja heittelee tavaroita..Mies raastaa minua sisältäpäin ja olen todella ahdistunut ja väsynyt.Hän uhkailee ja kiristää ja kovin narsistinen..Hankinko lähestymiskiellon ensin?En voi muuttaa tavaroitani taatusti ilman ulkopuolista (poliisin?) apua!!Mies listii minut ulko-ovella jos aion tavarani ulos kantaa..Mitä ihmettä minä teen ja mistä aloitan??

Voi hyvänen aika, näin ulkopuolisena viimeinen viesti vaikutti ihan kauhealta elämältä. Tai eihän tuo edes ole mitään omaa elämää vaan orjuutta. Ryhdistäydy ja jätä se mies, mene turvakotiin, pidä itte omat rahas ja hommaa koira mukaan.

Ei kukaan saa määräillä ja uhkailla toista noin.

Eikö sulla ole ketään sukulaisia kelle menisit karkuun? Minä henk. koht olen valmis sut majoittamaan jos päätät tuon helv...tis jättää. Mieti nut haluatko jäädä odottamaan että sattuu jotain pahempaa...tsemppiä! Ja kerro tääällä kuinka sujuu jookos? :hug:

Ei olla käyty juttelemassa perheneuvolassa tms...mies ei koskaan suostuisi, eihän hän oo ikinä väärässä. Hänestä on ihan ookoo olla päivittäin vähintään 7 tuntia teillä tietymättömillä. Minä sitten hoidan yksin kodin ja lapset, samoin kuin myös ostan ruuat, maksan laskut ymsyms. Mies tuhlaa kaikki rahansa mihin haluaa. Tässä kuussa mies on ostanut omilla rahoillaan kotiin kaksi purkkia maitoa ja yhden puuropaketin. Ja nyt sillä on rahat loppu ja kinuaa minulta rahaa....

Muutenkin tämä meidän tilanne luisuu pahempaan suuntaan koko ajan. Tänään mies lähti aamupäivällä johonkin ja lupasi palata viimeistään kello 14, koska minulla oli tärkeä työasia, joka minun piti hoitaa. No nyt kello on 12 yöllä, eikä miestä näy eikä kuulu. Ei myöskään vastaa puhelimeen.

Oon todella ahdistunut ja oon itkenyt koko päivän. Miksi mä alistun tämmöseen p. askaan. Mikä oikeuttaa miehen kohtelemaan mua näin huonosti.

Mulla ei ole ketään johon voisin tukeutua. Jos mulla olisi edes yksi luotettava ihminen, jolle voisin puhua, ja johon voisin tukeutua uskaltaisin ehkä jättää mieheni. Mulla olis jo asuntokin valmiina...pikkupikku yksiö tosin vaan... eikä mitään toivoa saada mistään muuttoapua.
Pelkään kuolevani yksinäisyyteen jos ja kun jätän mieheni.
Tää teksti on nyt tosi sekava, mutta niin on mielentilanikin. Taidan kohta romahtaa...kaksi vuotta oon odottanu miehen muutosta ja sitä, että toinen osottais, että välittää... siinä taitaa olla kaksi vuotta liikaa.
Mistä saisin voimia lähteä......

Et ole vastuussa aikuisesta ihmisestä etkä voi vaikuttaa hänen tekemisiinsä. Kerää tavarasi ja lähde ennenkuin sattuu jotain vielä pahempaa. Älä kerro miehellesi että olette lähdössä vaan lähde heti kun miehesi on muualla. Ensiksi vaikkapa turvakotiin jossa saat apua ja neuvoja. Loput tavarasi voit hakea vaikka poliisin kanssa jos pelkäät oman turvallisuutesi puolesta. Ajattele lastasi ! Millaisen lapsuuden hänelle haluat ? www.narsistienuhrientuki.info löydät lisää infoa, apua ja tukea.
Tsemppiä !

Minä täällä jäin juuri 5 lapsen yksinhuoltajaksi.
(vanhin 11 nuorin vajaa 2 itse kesällä 30)
Tilanne ei kuitenkaan ole noin kamala kun ap:llä, eli mun ei tarvitse pelätä muuta kun omaa jaksamistani. Mies ei ole kuukausiin tehnyt kotona muuta kuin syönyt ja haissut pahalle.

Aloitan terapian ja laitan elämäni kuntoon että jaksan hoitaa lapseni.
Onneksi mulla on ystäviä jotka tukee mua. Sitä nöyrtyy kummasti kun ystävä tulee ovesta sisään kauppakassin kanssa ja sanoo että toin nyt vähän jotain kun tiedän että sulla on tiukkaa, miten sä jakselet...

Vähän jännittää ensiviikonloppu kun mies tulee vahtimaan lapsia. Ei yleensä kestä edes tuntia niiden kanssa huutamatta.
Ajattelin että laitan lapset nukkumaan ennen kun lähden niin hänen pitää jaksaa vaan aamulla

Meillä tilanne kärjistyi toiseen (lue neljänteen) naiseen vapun tienoilla. Suhdetta on kuitenkin jatkunut jo pitempään, minä vaan sain tietää asiasta vappuna. (Ollaan oltu yhdessä 12 vuotta ja siitä 10 naimisissa)

Nyt on viikko asuttu erillään ja koti on siisti, lapset voi jo paremmin ja minä en ole tänään itkenyt vielä kertaakaan vaikka hereillä on oltu jo 3 tuntia :D
Tsemppiä kaikille. Joskus se ero on parempi ratkaisu.

Yhteistyössä