Mitkäs kaksosten vaunut olisi hyvät? Nyt kokemuksia ja mielipiteitä kehiin, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos!

Vieras
Eli kaksoset syntyy talvella, joten ei tarvitse olla sellaset hyökkäys vaunut, koska ei me ainaskaan aluksi hirveästi vaunuilla. Ja kaupoissa liikutaan jonkun verran, joten kääntyvät etupyörät olis varmaan plussaa, liikun paljon kävellen ja joskus myös bussilla, mutta autokin löytyy, mielellään vierekkäin istuttavat, koska mä tykkään niistä enemmän. No olikohan mulla muuta, ei varmaan. Joten ehdotelkaa mulle hyviä kaksosten vaunuja ja kokemuksia olisi myös kiva lueskella. Ja sitten vielä toinen asia. Nimittäin mun varmaan kannattaa ostaa myös matkikset mm. kauppareissuja varten jne. Eli mitkä matkikset olisi hyvät? Ja niistäkin taas kokemuksia jne. Ja tuli tässä kirjoitellessa vielä mieleen kolmaskin asia. Nimittäin, mitkä turvakaukalot olisi hyvä ostaa kaksosille? Ei niillä varmaan kauheesti väliä oo, mutta ajattelin vaan kysyä, että mitkä kaukalot on teidän mielestänne ollut hyviä ja miksi?

Kiitos ihan hirveesti, jos joku jaksaa vastata tähän mun pitkään kysymys listaan! <3 :D

Meillä on tytöillä (1½v. ikäero ) Teutonian team alu 4 ja ollaan oltu kyllä tosi tyytyväisiä, eturenkaissa oli aluksi ongelmia, se on tässä mallissa ns. tyyppivika, mutta meni takuun piikkiin ja nyt rullaa loistavasti.
Ei meillä ole kyllä kokemuksia muista kaksosten rattaista (ei ole ollut tarvetta vaihdella ).
Jos miinuksia mietitään niin aika kalliit (tosin esim. huutiksessa näyttää saavan niitä noin 400e ) ja toinen miinus leveys. Mutta tukevat ja talvivauvoille hyvät rattaat.

EasyWalker Duo

Osta nää. Saat molemmille omat vaunukopat ja noihin saa myös kaukalot kiinni. Eli toimis periaatteessa kauppareissuilla hyvin.

Oon näitä itellekkin miettiny. Sisaruksille kylläkin joilla ikäeroa n.11kk

Suosittelen että ostat erikseen matkarattaat kääntyvillä etupyörillä ja sitten toiset missä on tarkoitus että lapset nukkuu päiväunet/ millä on tarkoitus liikkua ulkona talvella. Syynä se että melkein kaikki kaksosten vaunut painaa ihan turkasen paljon (esim. jos tarvis nostaa auton takakonttiin yksin) ja on kääntyvistä etupyöristä huolimatta kaupoissa hankalat. Vaunuissa ei kääntyvät etupyörät välttämättä edes ole hyvät, ainakin Emmaljungan twin cangaroo vaunuissa on tutuillani ollut ongelmia niiden etupyörien kanssa että jäävät jumiin/ menevät rikki. Korjataan kyllä ja varaosia saa mutta rasittavaa se olis niitä jatkuvasti laitella.

Mulla oli emmaljungan twin city crossit ja tykkäsin niistä. Mistä en tykännyt oli se että kantokopat oli täysin käyttökelvottomat, kun kaksi kassia ei mahdu ilman rautojen poistoa ja murjomista niihin vaunuihin. Eli talvivauovoille varmaan hankkisin lampaantaljan sinne vaunuihin alimmaiseksi ja sitten jotkut lämpöpussit, esim. Eisbärchen niiden kantokoppien tilalle. Tämä jos sun ei tarvii kantokopissa vauvoja kuljettaa. Emma- merkkiset kantokopat ilmeisesti mahtuu kaksi kappaletta emmaljungiin vierekkäin, mutta tää kantokoppa-asia kannattaa tutkia jossain vaunuliikkeessä etukäteen ennenkuin ostaa vaunuja, ettei tuu yllätyksiä.

Jotkut kokee että väliseinälliset kaksostenvaunut olis hyvät siinä vaiheessa kun alkavat mätkiä toisiaan naamaan tai ottaa toisiltaan kiusallaan tuttia suusta päikkäreillä. Mun lapset alkoi nukkua päiväunet sisällä jo hiukan reilu 1v ikäisenä eli en jaksanut pukea ulos vaan koin helpommaksi sisällä nukuttamisen. Mutta jos olis ollut tarve nukkua vielä vaunuissa niin yli 1v tarviis melkein sen väliseinän tai toinen erilliset vaunut etteivät häiritse toistensa unta.

Matkarattaina Gracon duosport ja niistä olen tykännyt. Ovat edelleen käytössä vaikka lapset jo 2,5 kohta ja on näppärät kasata ja mahtuvat autoon.

[QUOTE="mä";22080892]EasyWalker Duo

Osta nää. Saat molemmille omat vaunukopat ja noihin saa myös kaukalot kiinni. Eli toimis periaatteessa kauppareissuilla hyvin.

Oon näitä itellekkin miettiny. Sisaruksille kylläkin joilla ikäeroa n.11kk[/QUOTE]

Mietin vaan, että mites noilla mahtuu mm. kaupoissa siihen liukuhihnalle ja kassojen välistä (jos on se aita siinä välissä) ja mites bussissa jne.

Turvakaukaloista meillä on kokemusta kahdesta merkistä - Maxi cosi siti sps ja sitten Gracon duologic. Gracot oli ostettu jo aiemmin (isofixien takia) mutta sitten meidän uuden auton tuleminen viipyi ja gracot ei ois mahtuneet vanhaan, niin tilattiin noi Maxi cosit Saksasta. Kannattaa vertailla hintoja, mytoys.de -kaupasta tilasin sekä noi Maxi cosin turvakaukalot että nyt isommille lapsille turvaistuimet ja hintaero on iso.

Maxi cosin vyöt oli huomattavasti helpommat kiinnittää kuin noi Gracot, vaikka molemmat on 0kk alkaen sopivat. Gracon turvakaukalo on myös kannettaessa painavampi, ja sillä on merkitystä jos pitää yksin liikkua kahden vauvan kanssa. Toi maxi cosi siti sps on käytännössä sama kuin Maxi cosi cabriofix mutta ilman isofix- kiinnitystä. (meidän vanhassa autossa ei ollut isofix-kiinnikkeitä).

Onnea odotukseen kaiken kaikkiaan! Ja yksi mitä suosittelen on että haet googlella sellaisen palstan kuin monikko-onnea. Se on suljettu palsta monikoiden vanhemmille, sisään pääsee pienen esittäytymisen jälkeen (tarkoitus on että uteliaiden ihmettelyt jää pois ja voidaan saada vertaistukea).

Carena double swing. Mahtuu kaksi kantokoppaa ja väliseinä rauhoittaa molemmille oman tilan. Kääntyvät etupyörät, ja koska kyseessä rattaat menee tosi pitkään pienokaisille! Kevyemmät kuin useimmat kaksostenvaunut, saat nämä myös yksin autoon tarvittaessa. Niin kapeat, että mahtuu normaalikokoisista ovista! Suosittelen!

EMMAT!!!!!!!!! Siis ei Emmaljungat, vaan Emmat. Ne on meidän kokemuksen mukaan ihan parhaat.

PLUSSAT:
+ Kääntyvät etupyörät, jotka saa myös lukitettua.
+ Mustat väriltään (okei... me ainakin tykätään)
+ Tyylikkäät
+ Liikkuvat todella hyvin, myös hangessa!
+ Todella edulliset verrattuna muihin (uutena 299€)
+ Markkinoiden kapeimmat vierekkäin istuttavat, mutta silti tilavat ja menee pitkään! (Olisiko leveys ollut 79 cm). Menee siis monesta paikoista läpi, joista muut ei mene.
+ Istuimet ei ole toisiinsa kytköksissä, joten saa riippumatta toisesta eri asentoihin.
+ Erikseen voi ostaa esim. pehmeän kantokopan, joka sopii hyvin rattaiden sisälle. (Me ollaan ostettu Boran (muistaakseni) musta.)
++++++++++ Kaikkea muutakin plussaa varmasti, jota en nyt muista mainita.++++++++++++++

MIINUSTA:
+Sori, mutten keksi mitään miinusta... Nää on musta parhaat vierekkäin istuttavista. Meillä on ollut yhdenkin lapsen vaunuja, mutta täytyy sanoa, että nää on niitäkin paremmat olleet. Vaikka mitä vempeleitä on ollut, niin nää on ihan oikeasti olleet kaikista mieluisimmat. :)

( Mulle pitäis maksaa tästä promosta. :D )

Yhteistyössä