Mitkähän mun mahdollisuudet on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Kävin yksityisellä polven takia ja nyt sain sieltä lähetteen magneettikuviin koska röntgenissä oli löydetty, jos nyt ihan oikein muistan lääkärin sanat, hyvälaatuinen luumuutos. Se ei liity tähän kipuun ollenkaan, mut sen ja sit näiden muiden oireiden takia pitäs mennä sinne kuviin. Ongelma se, et ne kuvat maksaa n. 100?. Mulla kyl vakuutuksset, mut ei paljo auta ku pitäs kumminki olla eka rahaa itsellä maksaa se.¨
Soitin tk:hon ja aijon sieltä kysyä et saisinko sitä kautta lähetteen, ei tulis itselle niin kalliiksi. Mitä luulette alkaako terveyskeskus enää asian kans millekkään ku eka yksityisellä oon käyny??? Jos ei niin mulla ei sit kyl ole ikinä rahaa sinne kuviin.
Lääkäri sano et ei tarvi huolestua siitä löydostä, mut kyl olen silti ihan paniikissa ku kuulostaa heti niin pahalta tuo hyvälaatunen löydös sana...

onpas kyl kallis juttu.. huh huh.. kantsii kyl soittaa ja kysyä, en osaa ees arvailla kuinka käy.. mutta kantsii ottaa selvää.. ja voithan varailla muuten aikaa tk:hon

johan on todella kallis hinta magneettikuvalla. Itellä kun kuvattiin niin maksoi
kelan osuuden jälkeen vain 199?. Ja mitä tulee tk:n niin se onkin pitkä tie ajallisesti
että pääsee kuvauksiin sen kautta. Kannattaa soitella eri paikkoihin missä näitä
kuvauksia tehdään..koska näissä on todella suuria eroja! Ja ihan tiedoksi jos leikkaukseen
on tie tulevaisuudessa, kannattaa yrittää yksityiseltä saada suora lähete kunnalliseen...
minulla onnistui ainakin alle 2kk:ssa.

Varaa aika tk:hon, sillä se selviää... Voisin uskoa että laittaisivat lähetteen, mutta se kuinka kauan joudut jonottamaan kuvaukseen pääsyä onkin sitten eriasia. Toivottavasti pääset kuviin, mutta jos lääkäri on sanonut että löydöksessä ei ole mitään vakavaa, niin kyllä voit sanaankin luottaa.

Siis missä saa noin halvalla 199?. En mä niistä hinnoista sen tarkemmin tiedä ku ortopedi vaan laitto arvion et 900-100?. Lääkäri soittaa mulle tk:ta perjantaina, sit selviää sieltä enemmän. Vitsi, mitähän mä teen tän asian kans. Jos joudun kauheen kauan odottaan niin hulluksihan mä tuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa harmaana:
Soita vakuutusyhtiöön, ne antaa kalliimpiin juttuihin maksusitoumuksia et ei tarvi edes itsellä olla sitä rahaa antaa

Näin juuri. Jos vakuutusyhtiö katsoo sen korvattavaksi, voi antaa maksusitoumuksen (kirjallinen) jolloinitse ei tarvitse maksaa mitään.

Mutta, mutta... onko sulla tapaturmavakuutus vai sairauskuluvakuutus? Jos tuo löydös polvessasi on sivulöydös eikä liity mihinkään tapaturmaperäiseen ja sulla on vain tapaturmavakuutus, ei sitä siitä voida korvata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis missä saa noin halvalla 199?. En mä niistä hinnoista sen tarkemmin tiedä ku ortopedi vaan laitto arvion et 900-100?. Lääkäri soittaa mulle tk:ta perjantaina, sit selviää sieltä enemmän. Vitsi, mitähän mä teen tän asian kans. Jos joudun kauheen kauan odottaan niin hulluksihan mä tuun.

Tampereen Koskiklinikka...

Sairaskuluvakuutus mulla on, onneksi. Täytyy alkaa soittaan sinne vakuutusyhtiöön, mut jos ne sieltä korvaakin mitä mä sit sanon sille tk:n lääkärille ku se soittaa perjantaina.

Yhteistyössä