"Veera"
Henkinen hyvinvointi ja Pilateksella treenattu kiinteä kroppa. Kyky nauttia elämästä tässä ja nyt. Läsnäolo.
Kahdeksasta neljään -rutiinia ja eräänlaista oman mukavuuden/halun _liiallista_ kieltoa.Mistä muuten tulee ilmaisu oravanpyörä? Miten sen ymmärätte?
Olen ehdottomasti eri mieltä. Aika monet sijoittajat esim asuvat vaatimattomasti, kuitenkin samalla omistavat 1-10kpl sijoituskämppiä.Mun mielestä nykyajan statussymboli on asunto. Mitä rikkaampi on, sitä isompi ja hienompi asunto. Harva rikas downshiftaa asuntoaan tai ajattelee ekologisesti neliömäärää jos siihen ei ole rahallista painetta.
Tuo linkki ei toimi, vie vain pääsivulle.
Korjasin sen tuohon postaukseeni.Tuo linkki ei toimi, vie vain pääsivulle.
En taida olla kovin statustietoinen. No on meillä audi mutta ei se mulle mitään merkkaa.
No sit se on just tää downshiftaus. Itse mä kyllä koen sen enemmän arvovalintana kuin statussymbolina, mutta mä nyt vaan mieluummin lakkaan kynteni itse ja ajan 300 euron autolla ja olen talvella muutaman kuukauden lämpimssä kun ajan hienolla autolla (sitäpaitsi kun ei tarvi talviautoa kun on sen talven pois) tai käyn kosmetologilla. Ei siis rahaa tarvita yhtään enempä, eli kyse ei siinämielessä ole statussymbolista.Kyllä useimmilla ihmisilla on joku hifistelyn aihe, tajusi sen tai ei. Tuossa Hesarin artikkelissa mm eräällä yrittäjälle statussymboliksi oli muodostunut vapaa-ajan ottaminen arkena. Downshiftaaminenkin voi siis olla statussymboli. Harvalla siihen on varaa, jos pitää tienata.
ei siin oo ruostetta ollenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29830381:Onko siin ruosteiset pakoputken päät?