mitkä nyt olikaan turvotusta poistavia..?

Jep, eli onko muita vinkkejä kuin juoda riittävästi ja ananasta ja kurkkua kuulemma..? Kotimaisia mansikoita tuskin on vielä tarjolla.. Viikkoja huomenna 38 ja alkaa olla aika inhottavaa tää turvotus. Kiitti neuvoista!

Kahvin ja teen juominen laittaa pissattamaan vilkkaasti ja neste poistuu tehokkaammin ja yhdistät siihen vielä vaikkapa kävelyä päivittäin riittävästi oman jaksamisen mukaan. Pitäisi auttaa. Itselläni ainakin on tehonnut. Ananas on hyvä ja tehokas nesteenpoistaja.
Mutta muistapa sitten jos käytät jotain nesteenpoistokeinoja, että syöt myös suolaa ja sokeria riittävästi oikeassa suhteessa toisiinsa nähden, sillä nesteen mukana poistuu elimistölle tärkeitä aineita ja silloin näiden tasapaino saattaa häiriintyä ja se taas aiheuttaa ongelmia kuten esim, pahoinvointia, huimausta, väsymistä jne., rytmihäiriöitä, verenpaineen heittelyä jms.
Ole tarkkana!
=)

2 litraa vettä päivässä
ja sit ananas sekä vesimeloni.

muista jättää suola ja mausteet pois tai ainakin todella vähäselle.

itse en alkaisi kahvia hirveesti nauttimaan koska se kuivattaa kropan ja silloin täytyy juoda vieläkin enemmän eikä se ole muutenkaan hirveen suotava araskaana

Teestä mulle ainakin tulee vielä tukalampi olo. Se laajentaa verisuonia. Sama juttu kahvin kanssa. Näin siis ainakin minulla..
Mä olen ihan purkkiananasta syöny ja juonu ananastuoremehua laimennettuna.

Mäkään en kahvia ja teetä suosittele, vaikka nestettä poistaakin... Varmaan mulla peruja painonvartija-ajoista, kun siellä ei niitä laskettu nesteeksi ihan just ton ominaisuuden takia.

Suolaa ja sokeria kannattaa vähän syödä, ettei niitten tasapaino heitä ja tule heikko olo. Elimistö tarvii niitä.

Muita nestettä poistavia noitten lisäks on ainakin sitruuna ja se piristää samalla kivasti. Ihan sellanen mehu käy... Sitä vaikka veden sekaan, jos ei ihan hedelmänä tykkää syödä. On ainakin mulla sen verran tehokas, että saa lipittää vettä aika runsaasti, ettei tule hirmuinen jano. Laittaa siis nesteet kiertämään ja sillä tavalla poistaa kehoon kertynyttä nestettä.

Nyt sitten vaan testaamaan, mikä on itelle mieluisin.. :)

Niin juu, lisätä vielä piti...

Eli ainakin täällä Turussa saa jo torilta suomalaista mansikkaa (ite oon kyl syöny ihan ulkolaistakin, tuoretta siis), mut on kieltämättä hinnassaan.

Raparperi on myös nestettä poistava... Sitäkin saa tämän kevään satoa toreilta, ainakin täällä. :) <br><br>

Poistaahan se ananaskin nesteitä, mutta sitä pitäisi syödä ihan älyttömät määrät. Kokeileppa lisätä ruokavalioon 1-2 greippiä per päivä, niin kyllä nesteet lähtee. Samalla lisää veden juontia ja kävelyä + venyttelyä.

Niin, ja mun lemppareita on ainakin verigreipit mitkä ovat juuri tähän aikaa vuodesta ihanan raikkaan makuisia. Ja takaa vessassa ramppaamisen!

Perästä tullaan :heart:

RV 20

Yhteistyössä