Mitkä on raskaita kotitöitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä oikeastaan. Meillä mies tekee ihan kaikkia kotitöitä, mutta ollaan kyllä jonkin verran jaettu vastuutehtäviä sen mukaan, mikä kenellekin on mieluista tai epämieluista. Itse inhoan astianpesukoneen tyhjennystä, joten mies hoitaa sen. Mies taas ei tykkää pestä vessoja, joten minä teen sen jne. Oikeastaan ainoa miehelle kuuluva tehtävä on talvipakkasilla petivaatteiden vienti parvekkeelle tuulettumaan, etenkin jos viedään oikein painavat patjatkin. En jaksa niitä yksin siirrellä.

Tehdään molemmat kaikkia kotitöitä sekä sisällä, että ulkona. Sisätöitä en osaa mieltää raskaiksi. Ulkotöistä raskaita ovat lumien luomiset katolta ja suvilumen kolaus pihamaalla + polttopuiden teko. Niitä tykkään tehdä miehen kanssa kahdestaan.. Jutellaan, heitetään huulta, kuunnellaan samalla radiota ja nauretaan.. Ja homman päätteeksi saunaan. :)

Lämmitykseen liittyy paljon puiden kantamisia, joten se on suurimmaksi osaksi miehen hommaa. Raskaudesta en tiedä, mutta jäte- ja kierrätysasiat on miehellä. Onhan siinä lehtipinojen kantamista ja kompostin sekoittamista. Muuten menee kuka ehtii tai tykkää periaatteella. Pyykkihuolto ja vessojen pesu on yksin mulla, muut hommat on jaettu.

Mun mielestä raskaita kotitöitä on ikkunoiden pesu (meillä on hemmetisti isoja ikkunoita. Semmosia jotka ei ees aukee, ja korkeella maanpinnasta, eli ulkopinnat pitää pestä ulkona tikkailla keikkuen..), mattojen tamppaus, lumien kolaaminen, ruohonleikkaus ja joskus imuroiminen.
Hoidetaan molemmat noita kotitöitä, sen mukaan kumpi kerkee ja jaksaa. Mies ehkä kolaa enemmän kun mä, mutta ruohonleikkaus jää usein mulle.

Yhteistyössä