Milloin te teette kotityöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä teen kotityöt aamulla. kun lapset syö aamupalaa siivoon keittiöö ja kun leikkivät niin imuroin ja pyyhin pölyt.
joskus teen myös ruoan silloin aamusella jos edelliseltä päivältä ei ole jäänyt. jos on niin kokkaan siinä kolmenmaissa että mies pääsee valmiiseen pöytään.
mulla on omaa aikaa silon kun muksut nukkuu. tai kaksi niistä nukkuu,yleensä samaanaikaan nukkuvat n.tunnin korkeintaan kaksi.
sillon laitan joskus esikoiselle disney chanelin pyöriin ja otan rennosti.
nuorinta kun syöttelen niin teen sen tässä koneella.. ja syön itsekkin yleensä lounasta lukuunottamatta koneella.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Noh... mulla ei mene kauaa aikaa, kun vauvan hoidon lomassa napsautan pyykkikoneen päälle (heittelen sinne vauvan vaaleat vaatteet, puklurätit ja pyyhkeet jo valmiiksi) eikä mene kauaa kun ne ripustan. Astianpesukone pesee astiat ja tuttipullot. Kaikki on nopeaa tehdä, sillä muutaman kerran päivässä teen jotain pientä: pyyhkäisen kirjahyllystä pölyt, järkkään vaatehuoneen liinavaatteet parempiin pinoihin, pesen peilit tai vaihdan lakanat.

Kun pienin asion pitää järjestystä yllä, kerran viikossa imurointi ja lattioiden pesu ei ole ylivoimaista.

Tietty asiaa auttaa, että meillä molemmat on siistejä ja minä vielä erittäin järjestelmällinen =)

tää on totta että kun koko ajan tekee jotain pientä niin pääsee pitkän päälle paljon helpommalla.

Aina jossain satunnaisessa välissä. Viime aikoina olen yrittänyt pitää kodin oikeasti siistinä. Inhoan epäjärjestystä, mutta meillä on aika paljon ollut tavarat levällään vuosikaudet. Nyt kun lapset ovat isompia, on enemmän aikaa keräillä tavaroita paikoilleen. =)

Työvuorosta riippuen aamupäivällä, tai iltapäivällä töiden jälkeen. Illalla kun lapset nukkuu, niin siivoan paremmin ja imuroin, viikonloppuisin teen pitkin päivää aina ohimennessä. Ei niihin kauaa aikaa mene päivittäin, kun on tietty perussiisteys. Mies kyllä osallistuu, mutta mä oon aika tarkka ja mun mielestä se ei koskaan ole tehnyt tarpeeksi hyvin, ja pyykkeihin en anna sen koskea.

Minä painotan kotityöt aina siihen, kun vauva on päiväunilla. Lapset siis 11kk, 5,5v ja 3,5v. Joskus on laiskottelupäiviä enkä tee silloin vauvan päikkäriaikaan mitään tähdellistä. Kuitenkin pääsääntöisesti niin, että iltapäivän puolella teen ja huvituksen ja tarpeen mukaan sitten illalla lisää, kun mies on kotona. Aamupäivisin en tee ellei ole ihan pakko eli toisinsanoen vieraita tulossa joskus yhden maissa tai jotain sellasta.

Kyllä ne aina jossain välissä tulee neidin kans hoidettua vaikka iteki käyn töissä ja elukatki tulee hoidettua :D

Omaa aikaa mulla on aina ku sitä tartten, ellei sit tuu jotain muuta mikä on tärkeempää :D

Kotityöt? Jotain syötävää, ehkä? :xmas:

Pyyhkäsen sieltä ja lääpäsen tuolta siinä samalla, kun touhuan muksujen kanssa.
Kun alkaa ahistaa, siirrytään viettämään aikaa tonne ulkorakennuksiin, niin ei tartte kattella sitä romun määrää sisätiloissa :D :kieh:

Kevätsiivousta varten ajattelin hakea naapurilta lainaksi sen pojan traktorin. Siinä on kauha ja se on niin sopivan pieni, että mahtuu varmaan meidän ovesta sisään.
Voin sillä raivata koko läävän sitten kertaheitolla :saint:

Yhteistyössä