Mitkä "hyviä" heikkouksia työhaastattelussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos työhaastattelussa kysytään mitkä ovat heikkoja puolia luonteessasi, niin mitä tuohon kannattaa vastata... Sen kun pitäisi tietenkin olla jotain sellaista, mikä ei vaikuta negatiivisesti työpaikan saantiin. Kas tässäpä ongelma. :D

Mä oon sanonut aina yhden ja saman, koska se on totta. Stressaan helposti uusissa tilanteissa. Mutta samaan hengenvetoon jatkan, että tämän takia opettelen kaikki asiat mahdollisimman nopeasti, jotta pääsen omaan rytmiin ja tiedän hommani.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä oon sanonut aina yhden ja saman, koska se on totta. Stressaan helposti uusissa tilanteissa. Mutta samaan hengenvetoon jatkan, että tämän takia opettelen kaikki asiat mahdollisimman nopeasti, jotta pääsen omaan rytmiin ja tiedän hommani.

Tuokin varmaan riippuu siitä, millaista työtä tekee.. Jos työ on sellaista, että uusia tilanteita ei tule kovinkaan usein, niin silloin tuo varmasti on hyvä vastaus.

Minä olen aina tuonut esille huonon delegointitaitoni, ja se on ihan totta. En vaan osaa antaa hommia muille ja luottaa siihen, että ne tulevat tehtyä. Tuo on sellainen sopivan köykäinen "vika", jota työnantaja ei oikeastaan pidä vikana ollenkaan.

Olen usein kertonut huonoksi puolekseni muun muassa liiallisen jännittämisen työhaastattelutilanteissa.

Nämä kyllä ovat kovin tilanne- ja paikkakohtaisia, eipä tällaiseen ole mitään Oikeaa vastausta. Valehdella ei kannata ja nuo kuluneet nuoleskelu vastaukset ovat aika moneen kertaan kuultuja.

Mikä tahansa heikkous, jonka voi parantaa. Ja parasta on, jos osaat itse jo nimetä toimenpiteitä mitä olet tehnyt heikkoutesi kehittämiseksi.

Esim. organisaatiokyvyssä puutteita -> olet opetellut sähköisen kalenterin ja muistutusten käytön jne.

Yhteistyössä