Mites toi äitiysraha lasketaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis se puolen vuoden tulojen perusteella? Voiko sen silloinkin laskettaa jos on vain esim. 4kk töissä, mutta tulot olis silti isommat kuin sillon kaks vuotta sitten verotuksessa? Vai miten se menee?
Lasketaanko se 6kk siitä taaksepäin kun jää äitiyslomalle?

Voi laskettaa tulojen perusteella, vaikkei ehtis 6kk töissä ollakaan. Jos tulot yli 20% enemmän ku edellisessä valmiissa verotuksessa, niin sen mukaan lasketaan. Äitiysloman alusta 6kk taakse päin.

Mä pyysin että laittavat mulla 1.3 - 31.8. 2008 perusteella. Tänään tuli päätös ettei ton ajan palkka ole yli 20% suurempi kuin tuloni kuukausittain vuonna 2006. Tosi harmi :(
Mä kun oikeesti raadoin ylitöitä ja palkka oli muutenkin noussut. Mutta jäi varmaan johonkin 15-19%:iin.

Kiitos! Ensimmäisen lapsen kohdalla sain minimiäitiysrahaa. Seuraavana vuonna olisi ollut jo enemmän ja nyt opintojeni jälkeen vois alkaa yrittämään toista, mutta täytyy nyt ottaa kunnolla selville nämä tukiasiat. Jos vaikka saisin tienattuaparemmaksi äitiysrahan.

jos joutuu olemaan sairaslomalla vaikka 3 viimestä raskauskuukautta niin se raha lasketaan sen 3kk:n sairasloman ja 3kk:n työssäolon mukaan????

Ei ilmeisesti uskalla olla huonovointinen töissä jos on raskaana...

Yhteistyössä