Mites teillä, onko mies aina töissä ja ylitöissä vai jaatteko tasapuolisesti vastuun kotikentästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssä käyvä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täyttä paskaa. Mä voin sanoo, että meillä se olen minä MIES joka tekee uraa, koska mulla on siihen mahis. Kun mä teen uraa, niin mä tienaan nyt 5000-6000e kuussa, tulevaisuudessa kenties enempi. Jos vaimo tekis uraa, se tienais 3000e kuussa, tulevaisuudessa maksimissaan 4 donaa. No kumpi kannattaa valita keihäänkärjeksi?

Eli meillä käy molemmat töissä, mutta luonnollisesti se olen minä MIES joka uhraa duunihommiin enempi. Ja miksikö? No siksi, että lapset saa hyvän kasvuympäristön eikä tartte tinkiä oleellisista asioista.

ja ei tää tarkota että mä oisin joku nollaisä. Menee viikkoja ettei mulla oo yhtään ylityötuntia. Lomat pidän ajallaan ja viikonloput ovat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta vapaa. Joo, en mä arkena ihan hirveesti jaksa lasten kanssa leikkiä, mutta mitä sit. Lasten pitää osata olla keskenäänkin. Kohta kun harrustukset alkaa ni samalla tavalla mä roudaan niitä sinne...

Tää on tätä puusilmäväkinäistasa-arvoo ja väärinpehmustelua. Ja ei se mitään jos nainen on se uratykki. Mutta sitten pitää kanssa olla ne uranäkymät vähintään samaa tasoo kuin miehellä. Ja arvakkaas mitä? Nää uratykkinaiset valitsee lähes aina miehikseen... menestyjiä.

Kyllä on helvetin harvassa se, että nainen painaa uraa ja ukko vetää perusduunia ja panostaa lapsiin ja kotiin. Se vaan on niin, kaikki asiat ei mee niinkuin joku ammatikseen pehmoileva kirjoittaa. Näitä ammattipehmomiehiä on sen verran, että ne luo mielikuvaa että miehen pitäis entisestään laajentaa repertuaaria. Vittu leipä kotiin ja särpimet päälle ja sitten pitäis vielä olla läsnä satapros ja tehä kotitöitä... Miettikää ny itekki.

Täyttä paskaa. Mä voin sanoo, että meillä se olen minä MIES joka tekee uraa, koska mulla on siihen mahis. Kun mä teen uraa, niin mä tienaan nyt 5000-6000e kuussa, tulevaisuudessa kenties enempi. Jos vaimo tekis uraa, se tienais 3000e kuussa, tulevaisuudessa maksimissaan 4 donaa. No kumpi kannattaa valita keihäänkärjeksi?

Eli meillä käy molemmat töissä, mutta luonnollisesti se olen minä MIES joka uhraa duunihommiin enempi. Ja miksikö? No siksi, että lapset saa hyvän kasvuympäristön eikä tartte tinkiä oleellisista asioista.

ja ei tää tarkota että mä oisin joku nollaisä. Menee viikkoja ettei mulla oo yhtään ylityötuntia. Lomat pidän ajallaan ja viikonloput ovat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta vapaa. Joo, en mä arkena ihan hirveesti jaksa lasten kanssa leikkiä, mutta mitä sit. Lasten pitää osata olla keskenäänkin. Kohta kun harrustukset alkaa ni samalla tavalla mä roudaan niitä sinne...

Tää on tätä puusilmäväkinäistasa-arvoo ja väärinpehmustelua. Ja ei se mitään jos nainen on se uratykki. Mutta sitten pitää kanssa olla ne uranäkymät vähintään samaa tasoo kuin miehellä. Ja arvakkaas mitä? Nää uratykkinaiset valitsee lähes aina miehikseen... menestyjiä.

Kyllä on helvetin harvassa se, että nainen painaa uraa ja ukko vetää perusduunia ja panostaa lapsiin ja kotiin. Se vaan on niin, kaikki asiat ei mee niinkuin joku ammatikseen pehmoileva kirjoittaa. Näitä ammattipehmomiehiä on sen verran, että ne luo mielikuvaa että miehen pitäis entisestään laajentaa repertuaaria. Vittu leipä kotiin ja särpimet päälle ja sitten pitäis vielä olla läsnä satapros ja tehä kotitöitä... Miettikää ny itekki.

Just tollasten urpojen ja tollasen ajattelumaailman takia NAISTEN on ihan HELVETIN paljon vaikeempi luoda sitä uraa. Jos nää hommat ja vanhempainvapaat menis 50-50%, niin luulenpa että johtoportaassa olis paljon enemmän naisia kuin tollasia itteensä täynnä olevia ukkoja, jotka suurimmaks osaks menee läpi vaan pokalla eikä ammattitaidolla!

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Meillä taas minä vaimo, olen se, joka tekee useammin ylitöitä ja mies kantaa nykyään vähän isompaa vastuuta kodista.

En mitään suurta uraa tee, mutta enemmän kuin mies kuitenkin ja palkkakin on vähän isompi. Meillä miestä ei kiinnosta uran luonti.

Just tollasten urpojen ja tollasen ajattelumaailman takia NAISTEN on ihan HELVETIN paljon vaikeempi luoda sitä uraa. Jos nää hommat ja vanhempainvapaat menis 50-50%, niin luulenpa että johtoportaassa olis paljon enemmän naisia kuin tollasia itteensä täynnä olevia ukkoja, jotka suurimmaks osaks menee läpi vaan pokalla eikä ammattitaidolla!

Ai urpo! Voi vittu mä voin sanoo, että sitä ammattitaitoa todellakin on. Ja en haluu naisia dissata, mutta en ole tällä alalla kovinkaan montaa pätevää naista tavannut. Lähinnä turhantärkeileviä ahkeroitsijoita joilla ainoo oleellinen juttu on se, että asioita tehdään "by the book". Jos näitä naisia (ja miehiä) jokka olis mua pätevämpiä olis pilvin pimein, niin sitten mä olisin alentanut urahaaveitani.

Toisaalta jos mua pätevämpää porukkaa olis paljon, niin tää maailma olis niin perkeleen valmis paikka. Sit mun ei tarttis ees vääntää duunia niin paljoo.

Ai urpo! Voi vittu mä voin sanoo, että sitä ammattitaitoa todellakin on. Ja en haluu naisia dissata, mutta en ole tällä alalla kovinkaan montaa pätevää naista tavannut. Lähinnä turhantärkeileviä ahkeroitsijoita joilla ainoo oleellinen juttu on se, että asioita tehdään "by the book". Jos näitä naisia (ja miehiä) jokka olis mua pätevämpiä olis pilvin pimein, niin sitten mä olisin alentanut urahaaveitani.

Toisaalta jos mua pätevämpää porukkaa olis paljon, niin tää maailma olis niin perkeleen valmis paikka. Sit mun ei tarttis ees vääntää duunia niin paljoo.

Sulla taitaa olla jonkin tason ongelmia. Etkö saanut lapsena tarpeeksi hoivaa ja huomiota... tai sitten sait sitä liikaa :)

Maailma on ihan kiva paikka, turha sitä on sinne töihin paeta koko vuorokaudeksi.

[QUOTE="vieras";26870225]Sulla taitaa olla jonkin tason ongelmia. Etkö saanut lapsena tarpeeksi hoivaa ja huomiota... tai sitten sait sitä liikaa :)

Maailma on ihan kiva paikka, turha sitä on sinne töihin paeta koko vuorokaudeksi.[/QUOTE]

Häh? En mä ole mikään työnarkomaani. Vietin tossa ensinnäkin 5 viikon kesäloman miettimättä duunia oikeestaan yhtään. Eka viikko on ollut melkosta damage controllia, mutta silti joka päivä vetänyt 8-16. Mä teen harvoin ylitöitä, joskus saattaa olla joku todella tiukka viikko, mutta ne on harvoin.

Viime keväänä oli yksi viikko kun olin duunissa ma-to 8-21 ja sitten pe 8-20 ja la 8-20, sitten lähettiin duuniporukalla ottaa Stadiin lärvät. Muuten ollu semmosta, että puolet viikoista 40h ja sitten puolet semmosta 45-50, joten ei tosiaan mitään töissä asumista.

Ja muija ei koskaan valita. Valittais varmaan enempi jos mun tulot ois puolet tästä ja vääntäsin 8-16 hela tiden.

Ennen lapsia väänsin kyllä paljon enempikin duunissa, mutta en lastentulon jälkeen enää.

Häh? En mä ole mikään työnarkomaani. Vietin tossa ensinnäkin 5 viikon kesäloman miettimättä duunia oikeestaan yhtään. Eka viikko on ollut melkosta damage controllia, mutta silti joka päivä vetänyt 8-16. Mä teen harvoin ylitöitä, joskus saattaa olla joku todella tiukka viikko, mutta ne on harvoin.

Viime keväänä oli yksi viikko kun olin duunissa ma-to 8-21 ja sitten pe 8-20 ja la 8-20, sitten lähettiin duuniporukalla ottaa Stadiin lärvät. Muuten ollu semmosta, että puolet viikoista 40h ja sitten puolet semmosta 45-50, joten ei tosiaan mitään töissä asumista.

Ja muija ei koskaan valita. Valittais varmaan enempi jos mun tulot ois puolet tästä ja vääntäsin 8-16 hela tiden.

Ennen lapsia väänsin kyllä paljon enempikin duunissa, mutta en lastentulon jälkeen enää.

Valita palkasta? Onko vaimosi itse jollain matalapalkka alalla tai kotona?

Meillä on molemmilla saman tason koulutus ja talous kunnossa. Mies teki viime kevään vielä lyhennettyä työaikaa, kun lapsi aloitti koulun eikä aamupäiväkerhoa perustettu. Mies laittoi aamulla lapsen kouluun ja silti kotiutui töistä n. 16-17 maissa.

Vaikka sä tienaat 10 000t€ kuussa - sä et saa ostettua takaisin sitä aikaa minkä menetätä perheesi kera. Kuolinvuoteella rahalla ei ole enää merkitystä, vain sillä mitä jäi kokematta.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="jeps";26870313]Vaikka sä tienaat 10 000t€ kuussa - sä et saa ostettua takaisin sitä aikaa minkä menetätä perheesi kera. Kuolinvuoteella rahalla ei ole enää merkitystä, vain sillä mitä jäi kokematta.[/QUOTE]

Niinpä ei ne uraisät uraansa itse vaan sitä, kun lapset ovat jääneet etäisiksi.

Soittavat ja turvautuvat äitiin aikuisinakin. Itselläni on ollut lapsuudessa onneksi isä, joka työmatkoistaan huolimatta oli aina kiinnostunut kuulemaan myös minun kuulumiset ja tekemiset.

Nykyään pappana on samalla tavlla kiinnostunut lapsenlapsistaan ja hoitaa heitä tarvittaessa.

Eihän se valita kun on onnellisempi kotoan ilman sua.

Meitä naisiakin on jotka oikeasti nauttii miehensä seurasta ja luojan kiitos on miehiä jotka tuntee samoin vaimoaan kohtaan.

Ja sitten on vielä meitä naisia, joiden palkka on päälle 4000 ja miehen siellä samoilla tienoilla. Ja kun yhdessä puurretaan vaikka vähän vähemmänkin (30t/viikko) päästää yhdessä samalle liksatasolle kuin sinäkin ja bonuksena saadaan olla kotona ja paljon.

Ei tuossa "syyllisiiä" ole pelkästään isät jotka suostuu puurtamaan töissä - vaan ne äidit jotka eivät anna isille mahdollisuutta. Äidit vanhempain vapaan jälkeen töihin ja isät pilttejä hoitamaan. Tai sitten sekä isä että äiti tekemään lyhennettyä työaikaa. Niin että jompi kumpi on kotona.

Mutta ei. Tämä ei joillekin arvon daameille sovi koska he ova etuoikeutettu ÄITINÄ olemaan kotona. Missä tasa-arvo?

Man of steel - lienet rautaa töissä. Kotona vätys joka ei osaa mitään muuta tehdä kuin uhota ja mahtailla rahalla. Ole nimimerkkisi mukainen ja oikeata rautaa. Pistä elämän prioriteeti kuntoo. Sillä lapsi arvostaa enemmän sinun läsnäoloa kuin sitä että ostat hänelle joskus kalleimman mopoauton ja talon jossa on liikaa neliöitä

Meillä molemmat töissä käyviä "tavis duunareita" eli kumpikaan ei luo uraa mutta mä olen enemmän ylitöissä: pienempi työyhteisö on haavoittuvampi esim. sairaustapauksissa eli joutuu joustamaan enemmän plus mä olen vastaavassa asemassa ni monesti on helpompi tehdä itse kuin kikkailla muiden vuorot.

Molemmilla lisäksi "sivutyö" joka toisinaan syö aikaa mutta järjestelemällä noista on selvitty...

Kyllä on helvetin harvassa se, että nainen painaa uraa ja ukko vetää perusduunia ja panostaa lapsiin ja kotiin.

No kyllä meillä minä olen se joka tulee uran tekemään. Mies tekee kolmivuorotyötä ilman sen suurempia etenemismahdollisuuksia. Nytkin tienaan jo miestä enemmän vaikka olen urani alkuvaiheessa. Tosin voi sen uran luoda ilman hirveetä ylityömäärää. Joka tapauksessa tulee suurin osa urani etenemisestä tapahtumaan kun lapset ovat jo aika isoja.

[QUOTE="vieras";26870309]Man of steel, usko tai älä niin minä naisena tienaan lähes tuplasti sen mitä sinä ja paljon vähemmillä työtunneilla...[/QUOTE]

Good for you. Ja Teemu Selänne tienaa vielä enemmän. Mut mä olen tyytyväinen mitä olen saavuttanut, enkä kadehdi sua enkä Teemua.

Ei tässä nyt ollut kyse siitä että kuinka paljon joku neiti X tai herra y tienaa. Tässä oli kyse valinnoista. Ja siitä, että parempi laittaa se panostaman työelämään, jolla on paremmat mahikset tienata. Sitä paitti parempi, että mä panostan siihen mitä osaan. Mä en koskaan vois olla yhtä hyvä kotihommissa ja lastenhoidossa kuin mitä mä oon duunissa. Enkä vois olla yhtä hyvä kuin vaimoni on.

Ja lapsien kannalta se on kuitenkin parempi, että äiti on enempi läsnä. Äiti on kuitenkin äiti. Eikä se tarkota, että isä olis poissaoleva. Selitinhän jo, että suht. normityöajat mulla on.

[QUOTE="lintu";26870360]Ei tuossa "syyllisiiä" ole pelkästään isät jotka suostuu puurtamaan töissä - vaan ne äidit jotka eivät anna isille mahdollisuutta. Äidit vanhempain vapaan jälkeen töihin ja isät pilttejä hoitamaan. Tai sitten sekä isä että äiti tekemään lyhennettyä työaikaa. Niin että jompi kumpi on kotona.

Mutta ei. Tämä ei joillekin arvon daameille sovi koska he ova etuoikeutettu ÄITINÄ olemaan kotona. Missä tasa-arvo?[/QUOTE]

Totta tämäkin. Itse olin kotona n. 1v8kk, jonka jälkeen mies jäi vuorotteluvapaalle n. 5 kk ja lapsi meni pph:lle hoitoon n. 2-vuotiaana.

Mies hoiti kodin ja lapsen, lämmin ruoka odotti kun tulin töistä kotiin. Olin toki töissä kuullut kommentteja, että saat sitten siivota niiden jäljet kun menet kotiin... totesin vain, että mieheni ei luojan kiitos ole uusavuton.

[QUOTE="jeps";26870313]Vaikka sä tienaat 10 000t€ kuussa - sä et saa ostettua takaisin sitä aikaa minkä menetätä perheesi kera. Kuolinvuoteella rahalla ei ole enää merkitystä, vain sillä mitä jäi kokematta.[/QUOTE]

Ööö, meni taas ihan ohi sektorille. Pitäskö mun olla kotona työttömänä. Eli jos on mies, joka on duunissa joka päivä 8-16 ja tienaa 2500e/kk, se on vitun hyvin. Ja jos on mies joka ajoittain tekee ylitöitä (eikä edes hillittömästi) ja tienaa 5000e/kk niin se onkin paska uraisä. Justjoo.

Good for you. Ja Teemu Selänne tienaa vielä enemmän. Mut mä olen tyytyväinen mitä olen saavuttanut, enkä kadehdi sua enkä Teemua.

Ei tässä nyt ollut kyse siitä että kuinka paljon joku neiti X tai herra y tienaa. Tässä oli kyse valinnoista. Ja siitä, että parempi laittaa se panostaman työelämään, jolla on paremmat mahikset tienata. Sitä paitti parempi, että mä panostan siihen mitä osaan. Mä en koskaan vois olla yhtä hyvä kotihommissa ja lastenhoidossa kuin mitä mä oon duunissa. Enkä vois olla yhtä hyvä kuin vaimoni on.

Ja lapsien kannalta se on kuitenkin parempi, että äiti on enempi läsnä. Äiti on kuitenkin äiti. Eikä se tarkota, että isä olis poissaoleva. Selitinhän jo, että suht. normityöajat mulla on.

Siinä sinä olet oikeassa, että kyse on valinnoista. Etkö arvosta itseäsi isänä? Isää ei voi kukaan korvata.

Puhut normityöajoista ja sitten vaahtoat uran tekemisestä? Ja että äiti on enemmän kotona, onko vaimosi kotiäiti?

[QUOTE="jeps";26870386]Man of steel - lienet rautaa töissä. Kotona vätys joka ei osaa mitään muuta tehdä kuin uhota ja mahtailla rahalla. Ole nimimerkkisi mukainen ja oikeata rautaa. Pistä elämän prioriteeti kuntoo. Sillä lapsi arvostaa enemmän sinun läsnäoloa kuin sitä että ostat hänelle joskus kalleimman mopoauton ja talon jossa on liikaa neliöitä[/QUOTE]

Olen rautaa töissä, mutta en mä noita työasioita kotona jauha. Eipä mun lapsia heidän silmissään ultrabore duuni varmaan kauheesti kiinnosta. Kovempi juttu olis jos ajaisin rekkaa.

Ja mä en kuulu siihen sakkiin, joka ostelis lapsille mitään älyttömyyksiä. Mitään tärkeää ei tule heiltä puuttumaan, mutta rahan ja työn arvon he saavat oppia itse.

Teillä on muksut pieniä about 5-10 vuotta elämästä, ei sitäkään. Työssä saat olla elämän aikana 50 vuotta. Että mikä on tärkeää? Ja kumman parissa saa jatkaa hamaan tattiin ja kumman menetätä.

Tietänet itsekin: Työtä saat tehdä. Lapset lentää pois. Ja sitä aikaa sä et saa millään liksalla, urakehityksellä tai johtajan pallilla palautettua. Et ikinä. Sen sä missaat. Työ - tekijälle ja hyvälle sellaiselle paikka löytyy aina. Wannabeet on erikseen. He ovat(muka) korvaamattomia työssään. Vaikka tosiasia on, työ on se kun on heille korvaamaton. Perhe on kulissi joka kuuluu pakettiin.

Eli jos oikea mies olet -niin no tiedät mikä elämässä todella on tärkeintä.

se tekee joka on kotona. tosin kumpikaan ei tee verenmaku suussa uraa koska ei tarvi, itse olin nyt kesällä 2 kuukautta kotana lasten kanssa ja hoidin kodin. mies jää ens vuoden puolella vuorostaan puoleksi vuodeksi kotiin lasten kanssa ja hoitaa sitten vuorostaan kodin.

Yhteistyössä