Mites tällainen.. Mikä on mielestäsi norm. kahvitarjoilu kylässä?

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
hei
Minusta sovittu kahvitus on esim. viineripitko, keksiä, karjalanpiirakoita ja jäätelöä jälkkäriksi. Itse teen usein karjalanpiirakoita munavoita, viinereitä, tonnikalapiirakan ja keksejä ja usein vielä on tuutit kaikille.
Haluan että vieraat voi olla pitkään :)
 
kotiliesi
noin meilläkin, mutta jos toivon vieraiden olevan pitkään, teen ruoan ja joka tapauksessa teen, jos sen aika olisi meidän perheellä ja tarjoan siinä samalla muillekin.
 
Rokkivosu
Mulle riittää pelkkä kahvi.
Ja aika usein saa meilläkin vieraat pelkkää kahvia, varsinkin jos he ei oo ilmottaneet tulostaan sen verran etukäteen et olisin käynyt kaupassa.
 
:O
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Minusta sovittu kahvitus on esim. viineripitko, keksiä, karjalanpiirakoita ja jäätelöä jälkkäriksi. Itse teen usein karjalanpiirakoita munavoita, viinereitä, tonnikalapiirakan ja keksejä ja usein vielä on tuutit kaikille.
Haluan että vieraat voi olla pitkään :)
Hyvältä kuulostaa, täällä samoilla linjoilla.
 
rasvie
Mä vien aina mukanani kylään mennessäni. En kehtaa mennä ilman. Ja suolaista ja makeaa molempia. Ite tarjoan jos joku tulee käymään yleensä pasteijoita, jotain makeaa leivonnaista ja keksejä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ice:
miksi ne jäätelöt on oltava vielä, en itse ainakaan jaksais syödä noin paljoo, ilman jätskiä riittäis
että kahvin ja jätsin välillä on esim. 1-2h. Ideana että näillä eväillä voi kylässä viipyä reilusti, eikä ole kiire kotiin syömään :)
 
vieras
noin kahta eri lajia (yleensä makeaa), jos kahvittelijat tulevat samasta kaupungista. Jos pitkänmatkalaisia niin sitten myös jotain suolaista ja ehkä jopa ruokaa. Riippuu miten on sovittu ja miten pitkästä vierailusta on kyse.
 
vieras
no vaikka jonkun kuivakakun/piirakan teen, sit jotain suolaista vaikka pasteijoita. lisäksi pullaa, pikkuleipiä joita yleensä on varastossa. mut nää siis jos tiedän etukäteen et on tulossa ja tiedän tehdä.

jos tulee joku kaveri ihan muuten-vaan kahville niin sit jotain keksiä vaan kaapista.. joskus leivon pullaa tms jos on tunti-pari varoitusaikaa. juhlavampiin kahvituksiin (synttärit, nimpparit yms.) sit täytekakkua, voileipäkakkua..

niin ja lapsille on aina muumikeksejä tai vastaavia varastossa. :)
 
ei montaa lajia
kahvikakku tai piirakka + ehkä keksiä... pikaisille piipahtelijoille, esim. mammatutuille voi riittää pelkkä keksitarjoilu

sit jos tullaan ruoka-aikana, niin ruokaa tai vähintään kahvin kanssa jotain suolaista

kun on lapsia niin ei voi tarjota montaa sorttia, tai itse en ainakaan halua ahtaa muksuja täyteen herkkuja ja toisaalta sitä mitä on, pitää saada maistaa

ja itse en myöskään jaksa/halua mitään jätskejä jos pullaakin tms. on
 
Meillä jää karjalanpiirakoihin (coctailsellaisiin ) ja kekseihin, harvoin on muuta pullaa ellen sitten tiedä että joku on tulossa kylään. Jos tiedän voin vaikka tehdä pikaisesti täytekakun ja vaikka kinkkupiirakan.
 
jh
Jos on etukäteen sovittu ja vieraat tulevat kauempaa, niin ainakin yhtä suolaista ja paria makeaa on tarjolla. Jos vieraat tulevat läheltä, voi pöydässä olla vain paria makeaa (vähän riippuu millainen kyläily, ovatko kauan jne.). Jos vieraat tulevat yllättäen, ei välttämättä löydy makeaa tarjottavaa, vaan teen esim. voileipiä.
 
näin meillä
Se vähän riippuu kyläilyn kestosta ja onko sovittu etukäteen vai mennäänkö "yllättäen". Jos on sovittu etukäteen ja kylässä ollaan muutama tunti (millaisia vieraita meillä useimmiten käy), niin meiltä löytyy pöydästä jotain suolaista (piirakka, pasteijoita tai karjalanpiirakoita), ehkä jotain suolatikkuja tai -kaloja, paria sorttia makeaa ja keksiä.

Mä tykkään itse että pitää olla jotain suolaista makean lisäksi. Ja siis kyse kahvitarjoilusta kuten kysymys oli, ruokavieraat on sit erikseen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No rehellisyyden nimissä myönnän etten tarjoa muuta kuin kaffia. :snotty:
Samoin, enkä odotakaan kylässä saavani sen enempää :eek: Mä oon sitten varmaan epäkohtelias vieras mutta jos mä meen kahville niin menen kahville eli en söisi karjalanpiirakoita, viinereitä ja herranjumala vielä jätskiä! Kaiken lisäksi meidän kaveriporukassa "mä tuun kahville" tarkoittaa että voi viipyä vain 1-2 tuntia maksimissaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
:ashamed: meiltä saattaa löytyä keksiä kaapista..aika moni on jo huomannu tän meän "saattaa olla keksiä" varautumisen ja tuo omat tarjottavat matkassaan.. :ashamed:
mua taas ärsyttää kun mummot aina tuo pitkoja ja muita tullessaan..hyvä kun ei lautasliinoja tuo. :D kun ite taas tykkään leipoa ja laittaa kaikille, ja oon kotona lasten kanssa niin aikaakin on. leipominen on vähän kuin harrastus itelle niin sit on hassu fiilis kun anoppi kaivaa kaupan pullapitkoa laukusta heti ovella. :D:D

 
Millipidetär
paria eri lajia keksejä, jotain suolaista, korppuja/pullaa ja jotain makeaa lisäksi, jos yllätäen tullaan niin yleensä tarjotaan aikusille kahvit/teet, lapsille tripit, jätskiä, keksejä ja jotain leipomusta pakkasesta
 
mie
Jos vieraat tulee yllättäin niin keksilinjalla mennään tuskin muuta talosta löytyy :( ja taasen jos vierailu on sovittu ennakkoon niin tarjolla on pullaa, keksiä ja jätskiä ja tietenkin sitä kahvia .
 
Millipidetär
mun yksi tuttavaperhe aina estelee ettei saada tarjota heille kauheasti koska itse he tarjoavat ainoastaan pelkkää kahvia, joskus ehkä jäätelöt...en minä ainakaan laskeskele mitä ketäkin tarjoaa vaan minusta itsestäni on kiva laittaa sen verran kamaa tarjolle että jokainen saisi ainaskin jotain maistuvaa
 

Yhteistyössä