Mites tällainen.. Mikä on mielestäsi norm. kahvitarjoilu kylässä?

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
Nimra
Meillä on aina jotain kaapissa ja sit jos ei ole niin leivon nopsaan :snotty: Yleensä pyrin siihen, että olis kumpaakin suolaista ja makeaa :D Tosin suolaiset ovat yleensä jotain kaupan coctailpiirakoita tai sitten pasteijoita :ashamed: ellen ole juuri tehnyt niitä itse :xmas: Mä pidän leipomisesta ja tarjoilusta yleensäkin :saint: Nytkin mulle on varalta jos joku tulee niin persikka-vaniljapiirakan aineet valmiina :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No rehellisyyden nimissä myönnän etten tarjoa muuta kuin kaffia. :snotty:
Samoin, enkä odotakaan kylässä saavani sen enempää :eek: Mä oon sitten varmaan epäkohtelias vieras mutta jos mä meen kahville niin menen kahville eli en söisi karjalanpiirakoita, viinereitä ja herranjumala vielä jätskiä! Kaiken lisäksi meidän kaveriporukassa "mä tuun kahville" tarkoittaa että voi viipyä vain 1-2 tuntia maksimissaan.
Meilläkin kaveripiirissä vähän samantyyli että kahville meinaa sellasta enemmän ja vähemmän ekstemporekäyntiä ja sellanen kyläkutsu sitten pidempää oleilua. Kahvittelijoille tarjotaan mitä on ja erikseen sovittuna laitetaan harkitummin, kellään ei oo montaa lajia suolasta+makeaa, muutama laji yhteensä. Jos oikein yllättäen tullaan niin voi olla vaan kahvia tarjota ja sitten vaikka voileipiä jos haluaa jotain syötävää kahvin seuraksi. Itse me ei olla mitenkään arvostelevia vieraita, kelpaa vaikka se pelkkä kahvi siinä seurustelun ohella. Ja jos ruoka-aikaan tullaan meille niin toki kaikille tarjotaan.
 
Mä en kyllä juuri koskaan tarjoa vain pelkkää kahvia, vaan kuten moni muukin täällä on sanonut niin sekä suolaista että makeaa.
Musta olis jotenin noloakin tarjota pelkkää kahvia :ashamed: . Miehen kanssa molemmat ollaan vieraanvairaisia ja tykätään kestitä vieraita =)
 
Kahvin kanssa on yleensä yhtä laatua makeaa ja toinen suolainen. Jompi kumpi on jotain kaupasta ostettua.

Tykkään ennemmin laittaa ihan ruoan jos tulee vieraita, sillä useamman vierastarjottavan näperämisessä on isompi homma, ravitsemuksellisesti epäterveellistä ja ei pidä edes nälkää.

Sitäpaitsi kun itse alakarppaan niin olis aika kamalaa jos kylässä ei voisi ollenkaan kieltäytyä tarjottavista. Ei tarvi olla mun ruokavalion mukaista mutta täytyy sentään voida sanoa ei jos tarjottavat on pelkkää sokeria ja valkoista jauhoa.
 

Yhteistyössä