Mites muilla?

Onko kellään vastaavaa tilannetta ja miten siitä on selvitty:

meillä on poika 1,5 v. joka ei halua nukkua omassa sängyssään sitten niin millään. Iltaisin saattaaa vahingossa nukahtaa sänkyynsä, mut herää vajaan tunnin unien jälkeen ihan järkyttävään huutoon, jota voi kestää puolikin tuntia. Mikään uus juttu oma sänky ei ole, vaan sinne on nukahdettu viimeisen vuoden ajan joka ilta. Jostain syystä viimeisen kuukauden ajan tästä on tullut hirveä ongelma. Poika pyörittää meidän iltaa siis ihan miten haluaa saamillaan raivokohtauksilla. Kaiken lisäksi öisin häntä pitäisi pitää kädestä kiinni LÄPI YÖN...! Mä olen aina nauranut tällasille vanhemmille jotka päästävät tilanteen tähän jamaan, mut meillä tää on ainakin käynyt ihan huomaamatta. Ollaan oltu niin väsyneitä että ollaan vaan haluttu maksimoida unen määrä, mut nyt alan olla väsynyt siihen ettei mulla ole hetken rauhaa - edes yöllä! Tilannetta värittää tietysti 4,5v. isosisko.

Kertokaa miten tästä päästään: huudattamalla, unikoululla vai vaan sopeutumalla tilanteeseen?
 
Tästä ei nyt varsinaisesti taida olla apua, mutta meillä samanikänen poika, joka ei myöskään tunnu viihtyvän omassa sängyssään. Yleensä aamuyöstä herää karjumaan äitiä viereensä, ja olen kiltisti ottanut pojan viekkuun, muuten herättää koko talon. Ja meillä kyseessä kuopus (neljä lasta) eikä muitten kohdalla oo muistaakseni ollu tällästä, eli kyllä ne on omissa sängyissään suht koht pysyny... Ja meil on vielä sekin, että poika ei hyväksy isiä edes nukuttamaan illalla. Miulla alkais opiskelu ens viikolla ja pienen "koulutuksen" paikka ois varmaan jos meinaa joskus niitä läksyjä tehdä... tulipa selostus... Koittakaa jaksella ja varmaan se unikoulu on joskus paikallaan, jos meinaa tilanne olla mahdoton...
 
Poika 1,5v. Nukahtaa sänkyyn hyvin. Parin tunnin päästä herää ja huutaa, ei saa koskea tai alkaa raivoaan! Annan pojan olla, huuto loppuu ja uni jatkuu. Olen todennut että alkanut näkemään unissaa jotain mitä pelästyy. Sit nukkuu ja jossain vaiheessa äitin viereen.... argh!!! Yllensä kun nukahtaa laitan takaisin omaan sänkyyn ja sit aamulla herätään!!
 

Yhteistyössä