Koiranpentu ja vastasyntynyt taloon yhtäaikaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wemi

Jäsen
27.06.2008
143
0
16
Mun ukko ilmoitti eilen, et se on varannut koiranpennun, labbiksen. Luovutus ens viikolla. Mulla LA 25.7.
Mites hitossa tosta saadaan toimiva yhtälö? Kysynpähän vaan.

Ei mulla muuten mitään sitä vastaan ole, mut on tuo nyt sellanen asia, mistä mun mielestä pitäis vähän neuvotella etukäteen.
Kysyin, et kukas sitä pentua vie ulos pissille koko ajan? Vastaus oli et " no sinä, nythän se on hyvä ottaa kun sä oot himassa". Sanoin et kuule, ei se nyt ihan onnistu, mulla on sitten kotona pieni ihmisvauva, jota en todellakaan jätä yksin minuutikskaan. Eri juttu, jos olis rivitalosta kyse, helppohan koira olis opettaa ulos takapihalle. Mutta kun asutaan vielä toistaiseksi kerrostalossa.
Onko kellään ollut samaa tilannetta ja mitenköhän siitä on selvitty?

Meillä koira ja lapsi, en voisi kuvitellakaan koiranpentua vauvan kanssa. Aivan liikaa vaatii sulta, kun koko ajan saisit vielä pennusta huolehtia. Kauhea homma sen pennun pissattamisessa ja kouluttamisessa ja jätösten ja tuhojen siivoamisessa. Voisiko sitä koiran hankintaa hieman siirtää ja keskittyä nyt vain vauvaan?

Noo kaverit otti ...
Tai no odottava äiti (viimesillään) ei olis tahtonut mut ukko vaan otti..
Nyt on tullut riitaa sitten kun tää mun kaveri ilmoitti ukolle et voi kehittää koiralle päivällä ulkoiluttajan koska vesisateella hän ei lähde koiraa vaunujen kaa ulkoiluttaa jne...
vauva huutaa ja koira kusee nurkkiin..
En itse ottais tollaseen saumaan..

Kysyin myös, että mihis mä laitan vauvan oleilemaan, kun se pentu pyörii kans lattialla. En ihan tahdo, et ihmisvauva pyörii koirankusessa.
Enkä halua myöskään laittaa koiranpentua "vankilaan" toiseen huoneeseen, ei se ole oikein sitä kohtaan.
Voi helevettiläinen, mitähän tästä tulee... Epeli se äijä todellakin on, just tällasia temppuja voi odottaa siltä. Sit se vaan vastaa ku kysyn jotain: "WUF" ja nauraa päälle.

Työtähän tuossa on, varsinkin kerrostalossa asuessa (nimim. 3kk ikäinen pentu kotona). Varmasti siitäkin selviää ja voi mennä ihan kivasti jos kotona oleva haluaa koiraa. Kuitenkin jos kotiin jäävä vanhempi on yhtään epävarma niin en ottaisi. Mielummin keskittyisi rauhassa vauvaan ja jos sitten kokee arjen alkavan sujua ja koirakuume iskee niin miettisi uudestaan.

Kuitenkaan koskaan ei tiedä millaista vauvan kanssa on ja koirakin kaipaa huomioa ja aikaa, väsymyksen keskellä helposti voi kumpainenkin alkaa tuntua taakalta.

no, ei todellakaan, ihan hullu päätös ukoltasi. Ei kyllä yhtään taida tajuta mitä on olla vauvan kanssa, tai koiranpennunkanssa, lapsi menee aina edelle, niin minkälainen luonnevikainen koira siitäkin tulee.....
säälin sua ja tulevaa koiranpentua ja tulevaa vauvaasi

se on ihan eri asia olla kolme täysikasvuista koiraa ja vauva, kuin että pentu ja vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja Wemi:
Kysyin myös, että mihis mä laitan vauvan oleilemaan, kun se pentu pyörii kans lattialla. En ihan tahdo, et ihmisvauva pyörii koirankusessa.
Enkä halua myöskään laittaa koiranpentua "vankilaan" toiseen huoneeseen, ei se ole oikein sitä kohtaan.
Voi helevettiläinen, mitähän tästä tulee... Epeli se äijä todellakin on, just tällasia temppuja voi odottaa siltä. Sit se vaan vastaa ku kysyn jotain: "WUF" ja nauraa päälle.

No käyppä sinä tilaamassa sitten vaikka poni vauvalle ja vastaa miehen kauhisteluihin että IIIIIhhaaahaaHAAAA

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No käyppä sinä tilaamassa sitten vaikka poni vauvalle ja vastaa miehen kauhisteluihin että IIIIIhhaaahaaHAAAA

:laugh: Nauran täällä vedät silmissä tolle!!!!

Meillä oli aikuinen koira silloin kun esikoinen syntyi ja vielä reilu vuosi myöhemmin kun kuopus tuli maalimaan. Silloin meni kivasti eikä mitään ongelmaa, lapset vaan rattaisiin ja menoksi.

MUTTA tuolloin todella kyse aikuisesta koirasta jota ei niin hirveän montaa kertaa vuorokaudessa tarvi ulos viedä, koirasta joka osaa jo odottaa ja käyttäytyä, joka ei tee hätiään sisään jne. Nyt kun katselee tuota pentua jota saa olla kiikuttamassa ulos vähän väliä ja joska silti kerkeää välissä tehdä tarpeensa sisään on kuin puhuisi ihan eri asiasta. Tuo juoksee ja riehuu, saattaa hyppiä lapsia vastaan innostuessaan jne, ei varmasti osaisi varoa heti alkuun lattialla makaavaa vauvaakaan.

2- ja 3-vuotiaiden kanssa tuosta selviää ja nauttiikin otuksesta, mutta vauvan kanssa eri juttu. Nyt lapsista ja koirasta on jo seuraakin toisilleen.

No mut siis oikeesti, enhän mä voi nukkuvaa lasta retuuttaa missään liinoissa tai repuissa ulos sitä mukaa kun koira pissii.
Mitä mä tossa yhden naapurin kuvioita oon seurannu, niin muija on heidän koiranpentunsa kanssa ulkona noin 15 min välein.
Mitä mä yhtään koirista tiedän, eikös se juuri ole tärkeää, että just kun huomaa et sitä pissittää, se pitää kiireesti kiikuttaa ulos? Että oppii mikä on vessa ja mikä ei.
Mut eikös aika monet luovutusiässä olevat pennut osaa pissiä jo paperille..?

Haluisin vaan et onnistuis tuo kuvio, jos se pentu todella tänne ensi viikolla tulee.
Olen sen verran eläinystävä minäkin, etten voi sallia sitä, että viatonta pentua heitellään edes takaisin...

Mitäs jos synnytys ei menekään ihan putkeen ja joudutaan tehdä esim. sektio? Tai niinkun mulla eli repes paikat sen verran pahasti, etten paljon sängystä noussut kolmeen viikkoon kun seisominen oli niin tuskaa. Vaikka kaikki meniskin ok niin en silti suosittele ottamaan pentua tuohon saumaan.

Haluisin vaan et onnistuis tuo kuvio, jos se pentu todella tänne ensi viikolla tulee.
Olen sen verran eläinystävä minäkin, etten voi sallia sitä, että viatonta pentua heitellään edes takaisin...

Varmasti motivoituneen omistajan ja suht helpon vauvan kanssa se onnistuu, mutta todella vaatii sitä työtä.

Tuli vaan mieleen että oletko itse ylipäätänsä haluamassa koiraa? Kuitenkinhan koiran pitäisi olla molempien haluama ja erityisesti sen kaipaama joka päävastuun kantaa.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, varmaan menisi helpommin jos lykkäisi koiran ottoa ainakin sen verran että kerkeää nähdä millaita vauvan kanssa on. Jotkun vauvat ovat todella "rennompia" tapauksia jotka helposti kulkevat kantoliinassa mukana ja/tai viihtyvät vaunuissa jolloin koiran ulkoiluttamiset ovat helpompia. Itsekin muuten aikanaan nukutin esikoisen päivällä rattaisiin jos koiran ulkoilutusaika oli lähellä, lähtö huomattavasti sujuvampaa noin.

Mutta tosissaan jos vauva ei viihdy rattaissa eikä liinassa/repussa niin tosituvat uloslähdöt pennun tahdittamina voivat olla työläitä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mitäs jos synnytys ei menekään ihan putkeen ja joudutaan tehdä esim. sektio? Tai niinkun mulla eli repes paikat sen verran pahasti, etten paljon sängystä noussut kolmeen viikkoon kun seisominen oli niin tuskaa. Vaikka kaikki meniskin ok niin en silti suosittele ottamaan pentua tuohon saumaan.

Sektioa itsessään en näkisi ongelmana jos kaikki muuten menee hyvin. Koiraa kyllä pystyy ulkoiluttamaan jo muutaman päivän päästä _mikäli_ se ei vaadi kanniskelua.

Tietenkään ei ole sanottu että kaikki menee putkeen ja voihan olla että vauva joutuu vaikka jäämään sairaalaan pidemmäksi ajaksi jne, silloinkin on edessä koiranhoitajan etsiminen. Fyysisen kunnon lisäksi on ajateltava sitä henkistä puolta, joku voi olla todella väsynyt synnytyksen jälkeen niin että pelkkä vauvan tarpeista huolehtiminen tuntuu raskaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kyllä onnistuu, laitat lapsen vain kantoliinaan. Mulla oli kolme koiraa ja olen sentään yksinhuoltaja.

Kyllä siinä pentuvaiheessa ei ehi mitään liinoihin laittaa, vaan täytyy päästä viemään heti ulos jos haluaa oppivan sisäsiistiksi...

Mulla ei ole koskaan ollut koiraa, kun olen ollut pienenä allerginen.
Mummolassa ( jossa paljon kakarana olin ) ollut aina Chihuhua, mutsilla nykyään samanlainen. Noista koirista ei ole tullut mitään oireita, vaikka olen ollut yön yli käymässä.

Pelkään siksikin, jos allergiaoireita tulee, mulle tai vauvalle, mitä koiralla sit tapahtuu.
Haluisin mäki koiran, ja olishan siitä sit isommalle lapselle seuraakin, ehkä.

Ukko haluaa koiran metsästykseen, ja aikoo sen myös kouluttaa.
Hänellä on useamman työntekijän firma, eli voi itse aika vapaasti tulla ja mennä tarpeen mukaan. Kai se koira voisi välillä hänenkin mukana kulkea päivällä ( mies ei siis istu konttorissa, vaan lähinnä pyörii autolla eri työmailla )...

Uusimmat

Yhteistyössä