Mitenköhän ton ukon päähän menee et tää perhe ei elä pyhästä hengestä?

vieras
Ahaa. no kukas teillä asumisen maksaa ja kaikki muut laskut?
Meillä kuitenkin ruokamenot ja lastenmenot on menoista pienemmät, asuminen ja laskut maksaa mies. Minä pelkällä kotihoidontuella ja lapsilisillä selviän ruokamenoista ja lasten menoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ahaa. no kukas teillä asumisen maksaa ja kaikki muut laskut?
Meillä kuitenkin ruokamenot ja lastenmenot on menoista pienemmät, asuminen ja laskut maksaa mies. Minä pelkällä kotihoidontuella ja lapsilisillä selviän ruokamenoista ja lasten menoista.
Eihän siinä mitään jos noin on sovittu.
Ja noin on pääpiirteittäin meilläkin, vaikkei mitenkään kovin tarkasti rahoja erotella.

Mutta jos ukolla on otsaa jurnuttaa siitä ruuasta, mitä eteen kannetaan, niin on se mun mielestä naurettavaa.

Ja jos meillä tapahtuis noin, niin se ruoka lakkaisi hyvin äkkiä ilmaantumasta nenän alle. Ostaisin ja tekisin tasan niin, että riittää minulle ja lapsille. Jos ei kelpaa, niin hoitakoon itse syömisensä.
 
Kyllä tuolla minunkin ukolla on omat kommervenkkinsä, mutta ikinä ei oo kyllä alkanut mulle rahasta, tai sen riittämättömyydestä, valittamaan... kun yhdessä ollaan kuitenkin päätetty lapsista ja tiedossa on ollut, ettei äitiysraha tai kotihoidontuki ole mikään suuri.

Ja ihan rehellisesti sanoen, mie en ymmärrä "omia rahoja" perheen kesken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Ei olla eri rahoissa,äh tätä on vaikea selittää.
Hänen mielestää hää on maksanut tarpeeks kun on maksanu puolet kaikesta.Musta se ei kuitenkaan ole näin ja sitä hänen on vaikea ymmärtää.
Ette oo eri rahoissa ja hän on maksanu puolet... Okei. Oot oikeassa, lienee vaikee selittää:D
 
Puoliks
Eli puoliks asuminen sähkö jne. Ja sun loput rahat menee koko perheen ruokaan ja lasten menoihin. Ja ukon loput jää hänen omaan käyttöön? Eihän silloin mikään mene puoliksi?
 
vieras
Tuollaisen kanssa 5 lasta?
On myös tuttavapiirissä ihmisiä, tai suoraan sanoen lähisukulaisissa, jotka tulevat kylään, ja nokka pystyssä nyrpistelevät normaaleja ruokia, joita syömme. Koska meillä on asuntovelka ja lapset elätettävänä, ei ole varaa syödä sisäfilettä, vaan syömme juuri keittoja ja esim riisipuuroa. Aina olemme syöneet.
Ja heille pitäisi siis vähistä rahoista tehdä ilmeisesti sisäfilettä ja loppukuu pitää lapset nälässä?
Voi että ärsyttää taas omasta ja ap:n puolesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Ei olla eri rahoissa,äh tätä on vaikea selittää.
Hänen mielestää hää on maksanut tarpeeks kun on maksanu puolet kaikesta.Musta se ei kuitenkaan ole näin ja sitä hänen on vaikea ymmärtää.
Tarkoitatko, että jos teillä vuokran, sähkön, vakuutusmaksujen ym. (jotka mies siis maksaa, jos ymmärsin oikein) jälkeen ruoka- ja vaatekulu-kuukausimenot ois vaikka 500?, niin miehesi maksaa siitä 250?, ja sit sun pitää äitiysrahasta maksaa se "puuttuva" 250?... mutta se 250? sinulta ei riitä, koska miehesi "vaatii" esim. kalliimpaa ruokaa (keitto- ja laatikkoruuat on "pahaa", söis ennemmin vaikka kermaperunoita ja sisäfilettä - tyyliin?), jolloin sinun pitäisi äitiysrahasta laittaa enemmän rahaa tuohon ruoka- ja vaatekulupottiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Noup! vuokra ja laskut maksetaan suht puoliks ja kuten sanoin mies jonkin verran enemmän.Kaikki loput kustannukset pitäs mun maksaa hänen mielestään,koska tähän en oo suostunu niin siitä jatkuva "taistelu".
Suostunu? Onko tossa edes kyse suostumisesta jos sun rahat ei riitä? Kuulostaa hirveen epäreilulta et perheessä vaan yhdellä on varaa harrastaa. Kun PERHE kumminkin on... No semmoinen yhteinen juttu.

 
tirppa75
En ymmärrä ollenkaan, että perheen sisällä on eri kukkarot... tai varmaan joillekin sopii, meille ei!

Älä tee miehellesi enää ruokaa. Meillä kyllä saa tehdä itse ja ostaa myös tarvikkeet kaupasta jos ei miellytä se ruoka mitä laitan pöytään. Mitään rutinoita en kuuntele mieheltä tai lapsilta. Meillä kun tajoillaan vain ruokaa joka on hyvää tai erittäin hyvää! :D
 
Ei munkaan mielestä oo reilua,koska mun rahat ei todellakaan mitenkään riitä ja kun mieheni pitää sit maksaa "osansa" myös muista kuluista niin se on hänestä väärin.En tiedä miten takoisin hänen päähänsä et kaikki menee yhteiseen hyvään.
 

Yhteistyössä