Mitenköhän ton ukon päähän menee et tää perhe ei elä pyhästä hengestä?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Sullahan piti olla rahaa,hänhän on jo maksanut sen ja sen.
Jos nyt jätetään huomiotta se mielipiteeni että miten ihmeessä perheessä voi olla pariskunnalla eri rahat, niin vielä vähemmän ymmärrän, miten lasten kulut kuuluisi vaan toiselle? Lapset tarvii sukkia, kenkiä, haalareita. Ne TARVITSEE vaatteita ja mielellään lelujakin. Jos olisitte eronneetkin, niin sitkin miehes joutuis osallistumaan lasten kuluihin
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä olen sen verran veemäinen akka, että jos mun pöperöni ei kelpaa, ruokkikoon itseänsä muualla tai tehköön omat ruokansa. :xmas:
Peesi tälle! Monesti laitan vielä miehen laittamaan ruokaa, jos on päivällä kotona! :kieh:

Ja jos nyt tähän alkuperäiseen aiheeseen otan kantaa, niin minusta tuo on täysin väärin! Yhteinen perhe, yhteiset lapset, yhteinen koti -> yhteiset rahat. En ymmärrä, miksi miehelläsi olisi oikeus käyttää rahoja miten haluaa, ja sun pitäisi maksaa vielä sen ruuatkin.

Vähän feministiä pintaan, please!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Sullahan piti olla rahaa,hänhän on jo maksanut sen ja sen.
Jos nyt jätetään huomiotta se mielipiteeni että miten ihmeessä perheessä voi olla pariskunnalla eri rahat, niin vielä vähemmän ymmärrän, miten lasten kulut kuuluisi vaan toiselle? Lapset tarvii sukkia, kenkiä, haalareita. Ne TARVITSEE vaatteita ja mielellään lelujakin. Jos olisitte eronneetkin, niin sitkin miehes joutuis osallistumaan lasten kuluihin
Niinpä. Vanhemmat ovat kykynsä mukaan elatusvelvollisia myös yhdessä eläessään.
 
NYT KILAHTI
Ei jumalauta mitä touhua ukoltas!!
Onko tuo enää tottakaan??
Meillä exä alkoi muutama kuukaus ennenkun me sit erottiin niin jurputtamaan kun puhuin lapsen synttärilahjasta, että aina sä sille haluat ostaa :( sillon mä kyllä suutuin. Yks vuotis synttärit lapsella ja en olis saanu synttärilahjaa ostaa toiselle. Hirveen riidan nosti pystyyn ja tuo sama rahojen jako meilläki oli, vaikka oltiin sovittu että yhteiset rahat niin aina hänen rahat oli sitten muka eri asemassa. Vaikka hän oli töissä ja itse jo noiden synttäreiden aikaan kotihoidontuella tietysti :( Kyllä karmistuttaa. En nyt tarkoita että povaan eroa teille vana meillä näin. Ero ei kyllä tullut raha-asioista kuten viisaat saattoivat jo päätellä. Mutta pistä se ukkos tajuamaan jo, tuommoinen ei vetele. Tuntuu pahalta sun puolestas! Pidetään siskot puolemme, ja miehetkin, jos jollain tilanne olis päinvastoin!!
 

Yhteistyössä