Mitenköhän pieni ekaluokkalainen pärjää illat yksin kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Onhan se hyvä jos olis paikka mihin lapsi viedä.
Mulla itellä nyt lapsi joutuu olemaan päivän yksin kun olen työharjottelussa. Työaika 7.30- 16 näillä näkymin.Kesäkuussa täyttää tyttö 8v ja kotonahan se joutuu olemaan. Pienemmät sitten hoidossa.
No mutta toihan on päiväsaikaan, se on mielestäni ihan normaalia, mutta itse en haluaisi että oma lapsi on yksin illalla, pimeään aikaan useita tunteja ja menee jopa yksin iltaisin nukkumaan. Ja jos telkkaria lapsi siellä katsoo, niin kuka sen vahtii, että mitä se siellä katselee seitsemän-kahdeksan aikaan kun ei ainakaan lastenohjelmiakaan tule. Itsekin ottaisin ilomielin meille hoitoon ekaluokkalaisen, joka muutoin joutuisi olemaan yksin.
 
vieras
Me molemmat tehtiin epäsäännöllistä 3-vuorotyötä kun esikoinen lähti kouluun. Lapselle haettiin ja saatiin paikka kunnallisesta vuoropäivätarhasta. Lähti aamulla kouluun sieltä ja meni sinne iltapäiväksi. Tarvittaessa kun oltiin iltavuorossa molemmat oli illat siellä ja samoten yöt kun oltiin yhtäaikaa yövuorossa. Myös viikonloppuna sillointällöin hoitovuoroja tuli. Kun jompikumpi oli kotona oli lapsikin kotona. Hoitopäiviä kuussa tuli max 10. Kunnalla on velvollisuus järjestää hoitopaikka vielä 2-luokkalaiselle jos on vuorohoidontarve. 3-luokkalaisella tätä oikeutta ei enää ole. Toki hoitomaksut menee.
 

Yhteistyössä