Mitenköhän pieni ekaluokkalainen pärjää illat yksin kotona?

mikä nykylapsia vaivaa???
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nyky lapsia vaivaa???:
Minä oon täysin sun puolella, miten ihmeessä ennen pärjättiin yksin kotona mutta nykyään pitää olla vielä 10 vuotiaillekkin lapsen vahti parin tunnin takia! En ymmärrä! Jos lapsi itse on tilanteeseen tyytyväinen niin miksi toiset hyökkää kimppuun?
"Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin."

Kyse tuntuu olevan hiukan eri asiasta kuin parista tunnista. Tuo lapsihan viettää KOKO illan yksin!!!
Hmm, koko illan yksin, iltäpäiväkerho loppuu 16.30 ja ainakin meillä lapset menee nukkumaan kello 20, eli ei siinä nyt monesta tunnista ole kyse.
 
tanja
itse tein valinnan että irtisanoin itseni vakituisesta työpaikasta. ja otin pienemmän pois päiväkodista joten hoitovapaalla ollaan. tulevaisuus sit näyttää, löytyykö töitä, mutta on ainakin lapset nyt sitten hoidettu paremmalla omallatunnolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meillä pieni joutuisi olemaan yksin joka toinen viikko nuo illat n 22 asti yksin. vähintään 3-4 iltana. Ehtisin ottamaan koulusta vastaan, muts it täytyykin jo lähteä. Mies voisi tarvittaessa käydä kotona, mutta nuo käynnit olisi palkka pussista pois.

Viimeiset viikot olen tätä pyöritellyt päässäni eikä mitään ratkaisua löydy.

Tällähetkellä ei hän halua jäädä yksin kotiin edes hetkeksi.
Onko mitään mahdollisuutta siihen, että toinen vanhemmista olisi vuorottelu- tms. vapaalla? Se voisi pelastaa tilanteen ainakin hetkeksi.
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nykylapsia vaivaa???:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nyky lapsia vaivaa???:
Minä oon täysin sun puolella, miten ihmeessä ennen pärjättiin yksin kotona mutta nykyään pitää olla vielä 10 vuotiaillekkin lapsen vahti parin tunnin takia! En ymmärrä! Jos lapsi itse on tilanteeseen tyytyväinen niin miksi toiset hyökkää kimppuun?
"Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin."

Kyse tuntuu olevan hiukan eri asiasta kuin parista tunnista. Tuo lapsihan viettää KOKO illan yksin!!!
Hmm, koko illan yksin, iltäpäiväkerho loppuu 16.30 ja ainakin meillä lapset menee nukkumaan kello 20, eli ei siinä nyt monesta tunnista ole kyse.
Huh huh mitä tekstiä :/

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nykylapsia vaivaa???:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nyky lapsia vaivaa???:
Minä oon täysin sun puolella, miten ihmeessä ennen pärjättiin yksin kotona mutta nykyään pitää olla vielä 10 vuotiaillekkin lapsen vahti parin tunnin takia! En ymmärrä! Jos lapsi itse on tilanteeseen tyytyväinen niin miksi toiset hyökkää kimppuun?
"Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin."

Kyse tuntuu olevan hiukan eri asiasta kuin parista tunnista. Tuo lapsihan viettää KOKO illan yksin!!!
Hmm, koko illan yksin, iltäpäiväkerho loppuu 16.30 ja ainakin meillä lapset menee nukkumaan kello 20, eli ei siinä nyt monesta tunnista ole kyse.
Mahdatkohan hiukkaakaan käsittää, miltä siitä LAPSESTA tuntuu tulla tyhjään kotiin yksin? Kenelle se kertoo, jos joku pelottaa, mitä kivaa tehtiin koulussa tai mitään muutakaan?

Sillä ei ole ketään! Ei kenenkään ekaluokkalaisen pitäisi moista hyljätyksi tulemista kokea! Ekaluokkalainen on vielä pieni!

Tunti-kaks koulunjälkeen nyt on ihan ok, mutta että jumankauta lapsi hoitaa itsensä itsenäisesti ja menee vielä pahimmassa tapauksessa yksin nukkumaankin, ei ole normaalia, ei todella ole.

Tekisin ilmoituksen lastensuojeluun, jos tietäisin moista tapahtuvan lähipiirissä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä mennyt ihan kohtuullisen hyvin. Iltapäiväkerhossa ollut siihen puoli viiteen asti. Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin. Kuopus vuoropäiväkodissa hoidossa. Joskus on käynyt niin kivasti, että isäni on tullut töidensä jälkeen meille istumaan iltaa esikoisen kanssa.
KAMALAA
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä mennyt ihan kohtuullisen hyvin. Iltapäiväkerhossa ollut siihen puoli viiteen asti. Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin. Kuopus vuoropäiväkodissa hoidossa. Joskus on käynyt niin kivasti, että isäni on tullut töidensä jälkeen meille istumaan iltaa esikoisen kanssa.
Voi pikkuista :'( :hug:

Ihan kestämätön ratkaisu mun mielestä. Sun lapset on vaan hetken pieniä, ehdit tehdä töitä vielä kymmeniä vuosia. Mieti ihan tosissaan toista systeemiä.
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nykylapsia vaivaa???:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nyky lapsia vaivaa???:
Minä oon täysin sun puolella, miten ihmeessä ennen pärjättiin yksin kotona mutta nykyään pitää olla vielä 10 vuotiaillekkin lapsen vahti parin tunnin takia! En ymmärrä! Jos lapsi itse on tilanteeseen tyytyväinen niin miksi toiset hyökkää kimppuun?
"Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin."

Kyse tuntuu olevan hiukan eri asiasta kuin parista tunnista. Tuo lapsihan viettää KOKO illan yksin!!!
Hmm, koko illan yksin, iltäpäiväkerho loppuu 16.30 ja ainakin meillä lapset menee nukkumaan kello 20, eli ei siinä nyt monesta tunnista ole kyse.
Mahdatkohan hiukkaakaan käsittää, miltä siitä LAPSESTA tuntuu tulla tyhjään kotiin yksin? Kenelle se kertoo, jos joku pelottaa, mitä kivaa tehtiin koulussa tai mitään muutakaan?

Sillä ei ole ketään! Ei kenenkään ekaluokkalaisen pitäisi moista hyljätyksi tulemista kokea! Ekaluokkalainen on vielä pieni!

Tunti-kaks koulunjälkeen nyt on ihan ok, mutta että jumankauta lapsi hoitaa itsensä itsenäisesti ja menee vielä pahimmassa tapauksessa yksin nukkumaankin, ei ole normaalia, ei todella ole.

Tekisin ilmoituksen lastensuojeluun, jos tietäisin moista tapahtuvan lähipiirissä!
peesi tähän vieraalle!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nyky lapsia vaivaa???:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä mennyt ihan kohtuullisen hyvin. Iltapäiväkerhossa ollut siihen puoli viiteen asti. Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin. Kuopus vuoropäiväkodissa hoidossa. Joskus on käynyt niin kivasti, että isäni on tullut töidensä jälkeen meille istumaan iltaa esikoisen kanssa.
Hui... kuulostaa kyllä hurjalle tuo, että mennyt nukkumaankin ennen kun kotiudutte.

Ymmärrän tavallaan, että aina ei tilanteille voi mitään...
Mutta itse tein toisen valinnan, koska en noin pitkiä aikoja olisi voinut pienen antaa olla yksin.
Nukkumaan mennyt, jos ollut aikainen aamu mennä kouluun. Näitä oli about kerran viikossa tai kahdessa parin kuukauden ajan, ei todellakaan mikään jokapäiväinen juttu.

Tietenkin tämä tarkoitti myös sitä, että olin aamulla laittamassa lasta kouluun ja yhteistä aikaa oli siis aamusta. Joskus jopa niin, että olin vielä kotona lapsen tullessa koulusta ja lähdin vasta sitten sen jälkeen.

Jokainen perhe varmaan löytää itselleen sopivan tavan toimia. Lapsi ei ole esittänyt mitään poikkeavia oireita, vaikka on jokusen tunnin itsekseen joskus ollutkin.

Vertailun vuoksi itse reissasin ekaluokkalaisena jo yksin, vaihdoin junia ja kaikkea. Ilman kännykkää. Elossa ollaan, eikä mitään ole käynyt. Mitä sitten omassa kodissa parissa tunnissa koululaiselle?
Minä oon täysin sun puolella, miten ihmeessä ennen pärjättiin yksin kotona mutta nykyään pitää olla vielä 10 vuotiaillekkin lapsen vahti parin tunnin takia! En ymmärrä! Jos lapsi itse on tilanteeseen tyytyväinen niin miksi toiset hyökkää kimppuun?
ootko sä koskaan kuunnellu/lukenu oikeen niitä kokemuksia siitä menneestä? On ne äidit olleet sydän syrjällään ja sattunut yhtä jos toistakin lasten ollessa keskenään/yksin. Sillon oli pakko ja vissiin pitäs nykyäänkin. Ei se sillon pärjääminen ole ollut lasten etu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä mennyt ihan kohtuullisen hyvin. Iltapäiväkerhossa ollut siihen puoli viiteen asti. Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin. Kuopus vuoropäiväkodissa hoidossa. Joskus on käynyt niin kivasti, että isäni on tullut töidensä jälkeen meille istumaan iltaa esikoisen kanssa.
Voi pikkuista :'( :hug:

Ihan kestämätön ratkaisu mun mielestä. Sun lapset on vaan hetken pieniä, ehdit tehdä töitä vielä kymmeniä vuosia. Mieti ihan tosissaan toista systeemiä.
Tuo on jo sairasta ihan suoraan sanottuna!
 
vieras
Meillä ei jätetä 12-vuotiastakaan vielä koko illaksi yksin kotiin... Kamalalta kuulostaa tuo pieni ekaluokkalainen joka joutuu olemaan yksin kotona ja itsensä hoitamaan :(
 
:/
Ja ei se isompi lapsi tarvitse koko aikaista valvontaa, mutta on varmasti tärkeää että on joku johon turvautua jos siltä tuntuu. Vaikkei aina sattuisikaan mitään järkyttävää.
 
AinaHarmaa
Tuota, en nyt ota kantaa muiden järjestelyihin, mutta mielestäni ekaluokkalainen on henkisestikin ihan liian kypsymätön olemaan iltapäivät, illat yksin.
Ja näen kyllä itse koulussa töissä ollessani, minkälaisia ne lapset on.
Syliin tulossa ja halivat ja ovat vielä niin pikkuisia...
Itse olen järjestänyt työni niin, että on lyhyet päivät ja otin myös lomaa kun nuorin menee nyt syksyllä kouluun.
Lapset on niin pienen hetken pieniä, että tuo aika ei vie mitään meiltä aikuisilta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Tuota, en nyt ota kantaa muiden järjestelyihin, mutta mielestäni ekaluokkalainen on henkisestikin ihan liian kypsymätön olemaan iltapäivät, illat yksin.
Ja näen kyllä itse koulussa töissä ollessani, minkälaisia ne lapset on.
Syliin tulossa ja halivat ja ovat vielä niin pikkuisia...
Itse olen järjestänyt työni niin, että on lyhyet päivät ja otin myös lomaa kun nuorin menee nyt syksyllä kouluun.
Lapset on niin pienen hetken pieniä, että tuo aika ei vie mitään meiltä aikuisilta!
Iso PEESI !

Itse tarjouduin just tuttavalle auttamaan ekaluokkalaisen hoidossa ensi syksynä ettei tarttis olla yksin.
 
vieras
Meillä myös ollut vastaava tilanne, mutta kyllä mä järjestin lapselle aina katsojan kotiin...edes osaksi aikaa....tullut mieleenkään jättää ekaluokkalaista yksin koko illaksi. Aika pirun hankalaa oli, ja mulla ei ees ollut kuin satunnaisesti yö ja iltavuoroja, sulla tosi ikävä tilanne jos pääasiallisesti niitä, ja vielä miehellä joka toinen viikko iltaa.
Lisäksi lapset ovat erilaisia, toinen voi olla hyvinkin fiksu ja reipas ekaluokkalainen, ja näennäisesti pärjätäkin yksin....mutta asian pointtihan on se, ettei pitäis tarvita pärjätä. Ei voi tehdä hyvää joutua olemaan ns. aikuinen jo pienenä. Ja jonkun lapsen psyykkeelle tuo voi olla tuhoisaakin, miettikää nyt ihmeessä saisitteko jotenkin järjestettyä niin ettei moiseen jouduttais, ja ylipäätään olisiko teidän lapsesta edes olemaan yksinään koko iltaa. Mun lapsesta ei kyllä olis ollut, mutta meillä oli koirakin joka toi omat ongelmansa yhtälöön.
 
hulluja
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Koittakaa saaha miehen kanssa sumplittua nuo vuorot niin, että aina kun sinulla on iltaa, mies on aamussa ja päinvastoin.
Kai työnantajakin joustaa, kun hyvin perustelette asianne =).
Miehen työantajalta tuota joustoa löytyisi kyllä, mutta miehen työvuorot niin mahdottomia, että työaikalaki taitaisi kieltää. Työvuorojen väliin ei tule tarvittavaa lepoaikaa joten kesken viikon ei voi hypätä vuorosta toiseen.

Tuosta uudesta työantajasta en ole kuullut mitään positiivistä ja epälein, ettei joustoa löydy.

Mun työvuorot loppuisi klo22 olisin kotona noin 22.30 jos päiväkoti suostuu luovuttamaan tuohon aikaan viel pikkusiskon hoidosta. Jos nuorempi joutuisi jämään päiväkotiin yöksi niin ehtisin kotiin aikaisemmin.

Minun äiti ei jaksaisi koululaista jaksaisi hoitaa ja sitä paitsi matkaa on kmminkin sen verran, että aika hankala järjestää. Miehen isä voisi hakea pojan heille, mutta kertaakaa tämän 7v aikana eivät ole ottaneet hoitoon ja reissaavat paljon. kertaakaan ei ole apua sieltä saanut enkä jaksa uskoa, että nyttenkään.

Ei meillä ole varaa palkata kotiin hoitajaa. Enkä jaksa uskoa että naapureiltakaan sitä hoito paikkaa niin ussein löytyy, kun sitä tarvittaisiin.

Mulla on tosi paha olla kun ajattelenkin ens syksyä. Ihmettä toivon.
Työpaikka hakemuksia olen täytellyt kymmeniä mikä tahansa kelpaisi, että tastä tilanteesta pääsisin, mut mun alanpaikkoja ei tällä hetkelllä ole.
Olisin halunnut jäädä tuonne nykyiseen duunipaikkaan, mutta tällähetkelllä heillä ei ole tarjota mitään syksyksi. Kiitos laman ja supistuksien.
Selityksiä on aina helppo keksiä, halusta se on kuitenkin loppujen lopuksi kiinni. Täytyy tyytyä vähän vähempään rahamäärään kuukaudessa ja ajatella oikeasti lasta! Mihin teillä ne kahden ihmisen vuorotyön rahat oikein uppoaa, jos ei edes hoitajaa ole vara palkata muutamaksi tunniksi silloin tällöin. Me elellään ihan kivasti yhden 2-vuorotyöläisen palkalla. Lastensuojelun asia mielestäni!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiyslomalainen:
Mistä päin olet?

Minä olen jo jonkin aikaa miettinyt että nyt kun lapsen kanssa olen kahdestaan, voisin mielelläni ottaa tähän toisen lapsen "hoitoon". Joko kesäksi tai syksyyn 2010 asti. Oma lapseni on vasta parin kk ikäinen, eli hänestä ei seuraa ole mutta itse olen urheilullinen ja ulkoilusta pitävä, sekä askartelen mielelläni yms.. Perus ruuanlaittotaito hallussa.
Olen ollut paljon lasten kanssa tekemisissä, viime kesänä meillä oli ala-asteikäinen poika päivisin (joskus myös iltaisin kun vanhemmilla menoa) kun vanhemmat olivat töissä, sekä olen ollut aupairina lapsia hoitamassa.

Itse siis Turusta.
Sinun kaltaisesta ihmisestä oli suuri apu tämän hetkiseen tilanteeseen.
valitettavasti me asutaan pääkaupunki seudulla.
 
Te, joiden lapsi joutuu olemaan yksin illat, oletteko todella kartoittaneet esim. luokkakavereiden perheet, eikö kukaan ottaisi lasta sellaisiksi illoiksi hoitoon maksua vastaan? Tai eikö naapureissa ole mitään mukavia tätejä, jotka hoitaisivat lasta? Tai joku kotiäiti, jolla on vaikkapa eskarilainen kotona, niin on seuraakin koululaiselle?

Tampereella ekaluokkalaisetkin pääsevät vielä vuorohoitoon, ainakin jos on yövuoroja.
 
aivan käsittämätöntä
En edes voinu lukea kuin muutaman kommenti alkuun :eek:

Ekaluokkalainen ON LIIAN PIENI selviytymään illoista yksin. Joka väittää että hyvin pärjää puhuu pjaskaa!! Arvot järjestykseen ja hoitaja lapselle illoiksi tai uusi työpaikka.

Heitteillejättö on hylätä ekaluokkalainen pieni lapsi yksin selviytymään telkkariohjelmien hoitamana. Tollasesta pitäis saada rangaistus.
 
mie
Tämähän on lastensuojelullinen kysymys ja niille joiden lapset illat yksin kotona,niin ilmoitusta vaan eteenpäin.Mulle annettiin vaihtoehdoiksi huostaan otto,hoitajan palkkaaminen kotiin tai irtisanoutuminen työstä.
Pienimmät olisi saanut vuoropäiväkotiin,mutta ei tietty koululaista.Poika sata varmaan olisi pärjännyt illan tieto-ja pelikoineiden kanssa,vaikka erityislapsi onkin,mutta kyllä tuo kuulostaa aika karulle toiminnalle.Ja mehän nimenomaan pyydettiin lastensuojelun tukitoimia,etttä miten menetellään,kun ei hoitajia meillä ole.Eipä paljoo vaihtoehtoja anneettu.,Ei paljon hyödytä töissä käydä,jos palkka menee kokonaan hoitomaksuihin,eikä sukulaisi ole lähettyvillä,jotak voisivat perään katsoa.....
 
vieras
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
mä olen yh.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
mä olen yh.
No kivat sulle, jos sulla on mahdollisuus. Kaikilla ei todellakaan ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulluja:
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Koittakaa saaha miehen kanssa sumplittua nuo vuorot niin, että aina kun sinulla on iltaa, mies on aamussa ja päinvastoin.
Kai työnantajakin joustaa, kun hyvin perustelette asianne =).
Miehen työantajalta tuota joustoa löytyisi kyllä, mutta miehen työvuorot niin mahdottomia, että työaikalaki taitaisi kieltää. Työvuorojen väliin ei tule tarvittavaa lepoaikaa joten kesken viikon ei voi hypätä vuorosta toiseen.

Tuosta uudesta työantajasta en ole kuullut mitään positiivistä ja epälein, ettei joustoa löydy.

Mun työvuorot loppuisi klo22 olisin kotona noin 22.30 jos päiväkoti suostuu luovuttamaan tuohon aikaan viel pikkusiskon hoidosta. Jos nuorempi joutuisi jämään päiväkotiin yöksi niin ehtisin kotiin aikaisemmin.

Minun äiti ei jaksaisi koululaista jaksaisi hoitaa ja sitä paitsi matkaa on kmminkin sen verran, että aika hankala järjestää. Miehen isä voisi hakea pojan heille, mutta kertaakaa tämän 7v aikana eivät ole ottaneet hoitoon ja reissaavat paljon. kertaakaan ei ole apua sieltä saanut enkä jaksa uskoa, että nyttenkään.

Ei meillä ole varaa palkata kotiin hoitajaa. Enkä jaksa uskoa että naapureiltakaan sitä hoito paikkaa niin ussein löytyy, kun sitä tarvittaisiin.

Mulla on tosi paha olla kun ajattelenkin ens syksyä. Ihmettä toivon.
Työpaikka hakemuksia olen täytellyt kymmeniä mikä tahansa kelpaisi, että tastä tilanteesta pääsisin, mut mun alanpaikkoja ei tällä hetkelllä ole.
Olisin halunnut jäädä tuonne nykyiseen duunipaikkaan, mutta tällähetkelllä heillä ei ole tarjota mitään syksyksi. Kiitos laman ja supistuksien.
Selityksiä on aina helppo keksiä, halusta se on kuitenkin loppujen lopuksi kiinni. Täytyy tyytyä vähän vähempään rahamäärään kuukaudessa ja ajatella oikeasti lasta! Mihin teillä ne kahden ihmisen vuorotyön rahat oikein uppoaa, jos ei edes hoitajaa ole vara palkata muutamaksi tunniksi silloin tällöin. Me elellään ihan kivasti yhden 2-vuorotyöläisen palkalla. Lastensuojelun asia mielestäni!
Mitä hemmetin selityksiä.

Hyvä että te elätte, mutta meillä valitettavasti täytyy miettiä tarkkaan mihin on varaa ja mihin ei.
Ja miten niin lastensuojelun asia?

Teen kaikkeni, ettei tuohon tarvise mennä.

En aio siirtyä uudelle työantajalle ja jos ainut vaihtoehto on irtisanotuksi tuleminen niin sitten minä jään työttömäksi.

Pienen hyvinvointi on kumminkin tärkeintä meille ja menee sen rahankin edelle.


 
mie
Lastensuojelun asia siinä mielessä,että tuon ikäistä ei saa jättää illoiksi yksin kotiin,vaan hoitaja on oltava.Kysyin sitten ,että onhan koulunkin jälkeen yksin,kun ip-paikkaa ei saatu,niin kuuulemma eri asia.Että jättäkää vaan illaksi yksin kotiin,niin yski soitto riittää ja olette lastensuojelun kanssa tekemisessä.Eli hommaat hoitajan kotiin,yrität vaihtaa työaikaa,sanoudut irti tai pahin annat lapsesi huostaan sellaiseen perheeseen,missä lapsella iltaisin turvallista ja vanhempi kotona.
Olin itse yh tuohon aikaan,niipä jäin sitten kotiin ja hain rahani siossusta,kun muita vaihtoehtoja ei ollut.Nyt ollaan miehen kanssa yhdessä,joten ongelmaa ei ole enää,kun voidaan rukata työaikoja ja tällä hetkellä olen äitiyslomalla.
Teen siis koko aika yövuoroa,joten illalla olen kotona lasten kanssa.Raskasta on,mutta aikansa kutakin.....
 

Yhteistyössä