Mitenköhän pieni ekaluokkalainen pärjää illat yksin kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja aivan käsittämätöntä:
En edes voinu lukea kuin muutaman kommenti alkuun :eek:

Ekaluokkalainen ON LIIAN PIENI selviytymään illoista yksin. Joka väittää että hyvin pärjää puhuu pjaskaa!! Arvot järjestykseen ja hoitaja lapselle illoiksi tai uusi työpaikka.

Heitteillejättö on hylätä ekaluokkalainen pieni lapsi yksin selviytymään telkkariohjelmien hoitamana. Tollasesta pitäis saada rangaistus.

Olen kanssasi samaa mieltä.

Emmekä todellakaan aio pientä yksin hylätä jättää kotiin. Lasten hyvin vointi menee meillä ainakin kaiken muun edelle.

Tässä on viel muutama kuukausi aikaa toivoa, että se ihme toteutuu.
Jos sitä ihmettä ei tapahdu aion valita sen irtisatuksi tulemisen.

Minusta on väärin pakottaa pieni olemaan yksin kotona.

Aion viimeiseen hetkeen asti vedota siihen. että nykyinen työantaja on useaan kertaan luvannut uuden paikan toisesta yksiköstä ja toivon että luottamusmieheiltä tulee tukea. Itse asiassa vasta siinä vaiheessa, kun kaikki oli selvää ilmoittikin ettei heidän tarvitsekaan.
Tarkoituksena oli selkeästi pitää henkilökunta tyytyväisenä ja hiljaa viimeiseen asti. Sitä paitsi jos olisivat heti alussa tämän ilmoittaneet olisi suurin osa meistä hakenut muuta työtä eikä heillä olisi ollut henkilökuntaa ja suoraan sanotttuna olisivat olleet aikamoisessa kusessa.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja aivan käsittämätöntä:
En edes voinu lukea kuin muutaman kommenti alkuun :eek:

Ekaluokkalainen ON LIIAN PIENI selviytymään illoista yksin. Joka väittää että hyvin pärjää puhuu pjaskaa!! Arvot järjestykseen ja hoitaja lapselle illoiksi tai uusi työpaikka.

Heitteillejättö on hylätä ekaluokkalainen pieni lapsi yksin selviytymään telkkariohjelmien hoitamana. Tollasesta pitäis saada rangaistus.

Olen kanssasi samaa mieltä.

Emmekä todellakaan aio pientä yksin hylätä jättää kotiin. Lasten hyvin vointi menee meillä ainakin kaiken muun edelle.

Tässä on viel muutama kuukausi aikaa toivoa, että se ihme toteutuu.
Jos sitä ihmettä ei tapahdu aion valita sen irtisatuksi tulemisen.

Minusta on väärin pakottaa pieni olemaan yksin kotona.

Aion viimeiseen hetkeen asti vedota siihen. että nykyinen työantaja on useaan kertaan luvannut uuden paikan toisesta yksiköstä ja toivon että luottamusmieheiltä tulee tukea. Itse asiassa vasta siinä vaiheessa, kun kaikki oli selvää ilmoittikin ettei heidän tarvitsekaan.
Tarkoituksena oli selkeästi pitää henkilökunta tyytyväisenä ja hiljaa viimeiseen asti. Sitä paitsi jos olisivat heti alussa tämän ilmoittaneet olisi suurin osa meistä hakenut muuta työtä eikä heillä olisi ollut henkilökuntaa ja suoraan sanotttuna olisivat olleet aikamoisessa kusessa.
Mä olen aika kovapintainen kai, mut sanoin duunissa että jos vapaata ei heru, voivat hankkia uuden työntekijän.
Tosin olisin aika ihmeissäni, jos mun duunissa ei tajuttais tätä...
 
Mitäs siitä sanotte, jos lapsi jäisi yöllä muutamaksi tunniksi yksin kotiin. Tämä tilanne ei meille tule vähään aikaan, kun lapsi on vielä niin pieni, mutta jos hommat jatkuu kuten nyt, niin koulun alkaessa tilanne olisi se, että lapsi joutuisi olemaan useana yönä muutaman tunnin yksin.
Mä kun lähden töihin vähän vaille 2 yöllä ja tulen 5-6 välillä kotiin ja jos tuo päivävuoro jatkuu, niin lähden taas puol seitsemän töihin. Mies lähtee jo illalla töihin ja tulee 4-6 välillä kotiin elikkä muutaman tunnin lapsi joutuisi olemaan yksin.
Asiassa on kyllä sellainen puoli, että mä olen koko ajan vajaan kilometrin päässä kotoa, suurimman osan pyörin ihan kodin lähellä.
 
Meillä ei onneksi tarvi miettiä tällaista ja munkin mielestä ekaluokkalainen on liian pieni jäämään yksin koko illaksi, mutta silti mua ärsyttää nämä jotkut kommentit, että AINA ON VARA VALITA. Hienoa, jos teillä on vara valita ja jäädä vaikka pois töistä, jos ei muuten asiat järjesty, mutta kaikilla ei todellakaan niin ole. Ei vain yksinkertaisesti ole!
 
ai kauhia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
Minä olen yksin huoltaja, eikä isä ole ikinä ollu lasten hoidon kanssa tekemisissä. Olen myös tehnyt komivuorotyötä, eikä siltikään mun koululaiset ole ikinä ollu yksin kotona - ei ikinä noin pienenä.

Oikeesti arvokysymys, mulle mun lapset on tärkeitä ja olen maksanut heidän iltahoidostaan sen vuoksi monet vuodet.
 
hei shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mitäs siitä sanotte, jos lapsi jäisi yöllä muutamaksi tunniksi yksin kotiin. Tämä tilanne ei meille tule vähään aikaan, kun lapsi on vielä niin pieni, mutta jos hommat jatkuu kuten nyt, niin koulun alkaessa tilanne olisi se, että lapsi joutuisi olemaan useana yönä muutaman tunnin yksin.
Mä kun lähden töihin vähän vaille 2 yöllä ja tulen 5-6 välillä kotiin ja jos tuo päivävuoro jatkuu, niin lähden taas puol seitsemän töihin. Mies lähtee jo illalla töihin ja tulee 4-6 välillä kotiin elikkä muutaman tunnin lapsi joutuisi olemaan yksin.
Asiassa on kyllä sellainen puoli, että mä olen koko ajan vajaan kilometrin päässä kotoa, suurimman osan pyörin ihan kodin lähellä.
MITÄ ihme kummaa työtä te teette?? :O
 
Onpa kurja tilanne. :/ Tuotapa mäkin mietin paljon sitten kun menen töihin ja kun lapset aikanaan menee kouluun kun melko varmasti joudun vuorotyöhön.. :/ Meillä sen on kyllä ratkettava niin, että mä joudun vaihtamaan työtä. Jotenkin tuntuu että mitä se lapsi sitten tekee muuta kuin katsoo telkkaria, josta tulee siihen aikaan paljon sellaista mitä pienen ei kuuluisi vielä katsoa ja roikkuu tietokoneella mistä pääsee ties mihin.. :/ Uskon, että munkin lapset on ihan omatoimisia silloin, koska ne nytkin osaavat jo hakea ruokaa itselleen jne., mutta silti en haluaisi ekaluokkalaista pitää yksin illalla siihen asti että nukkumaankin menee yksi. Pari tuntia nyt vielä mutta koko ilta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
No tuota.. mä olen yksinhuoltaja ja vuorotyöntekijä ja mulla ei ole pienintä aikomustakaan jättää silti lapsia yksin koko illaksi kun tulee se aika että koululaisia ollaan. Siksipä mä mietin sitä asiaa jo nyt, muutamia vuosia etukäteen. Aion yrittää saada sellaisen ammatin, ettei tarvitse iltaisin tehdä töitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
Minä olen yksin huoltaja, eikä isä ole ikinä ollu lasten hoidon kanssa tekemisissä. Olen myös tehnyt komivuorotyötä, eikä siltikään mun koululaiset ole ikinä ollu yksin kotona - ei ikinä noin pienenä.

Oikeesti arvokysymys, mulle mun lapset on tärkeitä ja olen maksanut heidän iltahoidostaan sen vuoksi monet vuodet.

NO kerroppa ihmeessä minkälaisilla tuloilla ja menoilla olet lapsesi hoidot maksanut? JOs ajatellaan että hoitajan saisi esim 8?/h ja hoidon tarve on 16.30-22.30 kolme kertaa viikossa. Summa on 576?/kk. Kuka yksinhuoltaja jonka asumismenot pk-seudulla ovat helposti 1000?/kk + muut laskut päälle pystyy maksamaan tuollaisia summia? Ja tää oli siis silloin jos hoitajan palkkaa pimeesti!

 
Alkuperäinen kirjoittaja hei shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mitäs siitä sanotte, jos lapsi jäisi yöllä muutamaksi tunniksi yksin kotiin. Tämä tilanne ei meille tule vähään aikaan, kun lapsi on vielä niin pieni, mutta jos hommat jatkuu kuten nyt, niin koulun alkaessa tilanne olisi se, että lapsi joutuisi olemaan useana yönä muutaman tunnin yksin.
Mä kun lähden töihin vähän vaille 2 yöllä ja tulen 5-6 välillä kotiin ja jos tuo päivävuoro jatkuu, niin lähden taas puol seitsemän töihin. Mies lähtee jo illalla töihin ja tulee 4-6 välillä kotiin elikkä muutaman tunnin lapsi joutuisi olemaan yksin.
Asiassa on kyllä sellainen puoli, että mä olen koko ajan vajaan kilometrin päässä kotoa, suurimman osan pyörin ihan kodin lähellä.
MITÄ ihme kummaa työtä te teette?? :O
Minä olen pääasiassa varhaisjakelija ja osin myös päiväpuolella Itellassa ja mies on rekkakuski/yrittäjä.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
Minä olen yksin huoltaja, eikä isä ole ikinä ollu lasten hoidon kanssa tekemisissä. Olen myös tehnyt komivuorotyötä, eikä siltikään mun koululaiset ole ikinä ollu yksin kotona - ei ikinä noin pienenä.

Oikeesti arvokysymys, mulle mun lapset on tärkeitä ja olen maksanut heidän iltahoidostaan sen vuoksi monet vuodet.

NO kerroppa ihmeessä minkälaisilla tuloilla ja menoilla olet lapsesi hoidot maksanut? JOs ajatellaan että hoitajan saisi esim 8?/h ja hoidon tarve on 16.30-22.30 kolme kertaa viikossa. Summa on 576?/kk. Kuka yksinhuoltaja jonka asumismenot pk-seudulla ovat helposti 1000?/kk + muut laskut päälle pystyy maksamaan tuollaisia summia? Ja tää oli siis silloin jos hoitajan palkkaa pimeesti!

Toi summa on kyllä ihan väärin...
Mun asumiskulut on 500 e kuussa, neliöstä. Että silleen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se on helppo parisuhteelisena ihmisenä sanoa ja tuomita, mutta esim yksinhuoltajalla joka tekee vuorotyötä ei ole välttämättä oikeasti mahdollisuutta valita, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikat ovat aika kiven alla ja tälläisessa tilanteessa mielestäni on hyvä että on edes joku työpaikka, ja vaikka töissä onkin niin tuskin rikastumisesta voidaan puhua vaan kyllä se mikä tulee niin suurimmaksi osaksi menee. Kyllä siihen hoitajan palkkaaminen kotiin tekee ison loven, kun tuskin kovin moni suostuu jollain 2-4? tuntipalkalla tulemaan.
Minä olen yksin huoltaja, eikä isä ole ikinä ollu lasten hoidon kanssa tekemisissä. Olen myös tehnyt komivuorotyötä, eikä siltikään mun koululaiset ole ikinä ollu yksin kotona - ei ikinä noin pienenä.

Oikeesti arvokysymys, mulle mun lapset on tärkeitä ja olen maksanut heidän iltahoidostaan sen vuoksi monet vuodet.

NO kerroppa ihmeessä minkälaisilla tuloilla ja menoilla olet lapsesi hoidot maksanut? JOs ajatellaan että hoitajan saisi esim 8?/h ja hoidon tarve on 16.30-22.30 kolme kertaa viikossa. Summa on 576?/kk. Kuka yksinhuoltaja jonka asumismenot pk-seudulla ovat helposti 1000?/kk + muut laskut päälle pystyy maksamaan tuollaisia summia? Ja tää oli siis silloin jos hoitajan palkkaa pimeesti!

Toi summa on kyllä ihan väärin...
Mun asumiskulut on 500 e kuussa, neliöstä. Että silleen.
no et taida asua lähelläkään pk-seutua. Täältä saa yksiön huonolta alueelta tuohon hintaan. Heti tässäkin paljastui ettei kyseessä ole todellakaan mikään arvokysymys vaan kaikilla ei ole oikeasti varaa palkata hoitajaa tai jäädä työttömäksi.
 
:o
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä mennyt ihan kohtuullisen hyvin. Iltapäiväkerhossa ollut siihen puoli viiteen asti. Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin. Kuopus vuoropäiväkodissa hoidossa. Joskus on käynyt niin kivasti, että isäni on tullut töidensä jälkeen meille istumaan iltaa esikoisen kanssa.
Hui... kuulostaa kyllä hurjalle tuo, että mennyt nukkumaankin ennen kun kotiudutte.

Ymmärrän tavallaan, että aina ei tilanteille voi mitään...
Mutta itse tein toisen valinnan, koska en noin pitkiä aikoja olisi voinut pienen antaa olla yksin.
Nukkumaan mennyt, jos ollut aikainen aamu mennä kouluun. Näitä oli about kerran viikossa tai kahdessa parin kuukauden ajan, ei todellakaan mikään jokapäiväinen juttu.

Tietenkin tämä tarkoitti myös sitä, että olin aamulla laittamassa lasta kouluun ja yhteistä aikaa oli siis aamusta. Joskus jopa niin, että olin vielä kotona lapsen tullessa koulusta ja lähdin vasta sitten sen jälkeen.

Jokainen perhe varmaan löytää itselleen sopivan tavan toimia. Lapsi ei ole esittänyt mitään poikkeavia oireita, vaikka on jokusen tunnin itsekseen joskus ollutkin.
Vertailun vuoksi itse reissasin ekaluokkalaisena jo yksin, vaihdoin junia ja kaikkea. Ilman kännykkää. Elossa ollaan, eikä mitään ole käynyt. Mitä sitten omassa kodissa parissa tunnissa koululaiselle?
Meillä pieni joutuisi olemaan yksin joka toinen viikko nuo illat n 22 asti yksin. vähintään 3-4 iltana. Ehtisin ottamaan koulusta vastaan, muts it täytyykin jo lähteä. Mies voisi tarvittaessa käydä kotona, mutta nuo käynnit olisi palkka pussista pois.

Viimeiset viikot olen tätä pyöritellyt päässäni eikä mitään ratkaisua löydy.

Tällähetkellä ei hän halua jäädä yksin kotiin edes hetkeksi.
Kuulostaa ihan hirveeltä! Mä en lapsena olisi uskaltanut olla vielä 11-vuotiaanakaan iltoja yksin, etenkään noin myöhään!

 
:o
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nykylapsia vaivaa???:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä nyky lapsia vaivaa???:
Minä oon täysin sun puolella, miten ihmeessä ennen pärjättiin yksin kotona mutta nykyään pitää olla vielä 10 vuotiaillekkin lapsen vahti parin tunnin takia! En ymmärrä! Jos lapsi itse on tilanteeseen tyytyväinen niin miksi toiset hyökkää kimppuun?
"Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin."

Kyse tuntuu olevan hiukan eri asiasta kuin parista tunnista. Tuo lapsihan viettää KOKO illan yksin!!!
Hmm, koko illan yksin, iltäpäiväkerho loppuu 16.30 ja ainakin meillä lapset menee nukkumaan kello 20, eli ei siinä nyt monesta tunnista ole kyse.
Erittäinen surullinen ja kamala ajatuksenakin, että pieni 7v menee yksin illalla nukkumaan. :(

 
:o
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mitäs siitä sanotte, jos lapsi jäisi yöllä muutamaksi tunniksi yksin kotiin. Tämä tilanne ei meille tule vähään aikaan, kun lapsi on vielä niin pieni, mutta jos hommat jatkuu kuten nyt, niin koulun alkaessa tilanne olisi se, että lapsi joutuisi olemaan useana yönä muutaman tunnin yksin.
Mä kun lähden töihin vähän vaille 2 yöllä ja tulen 5-6 välillä kotiin ja jos tuo päivävuoro jatkuu, niin lähden taas puol seitsemän töihin. Mies lähtee jo illalla töihin ja tulee 4-6 välillä kotiin elikkä muutaman tunnin lapsi joutuisi olemaan yksin.
Asiassa on kyllä sellainen puoli, että mä olen koko ajan vajaan kilometrin päässä kotoa, suurimman osan pyörin ihan kodin lähellä.
No et todellakaan voi jättää!! Mä pelkäsin vielä yläasteikäisenäkin olla yksin kotona yöllä. En olisi nukkunut yhtään, jos olisin tiennyt, että vanhempani ovat yöllä töissä. Voin vain kuvitella, kuinka paljon lasta pelottaa, kun hän herää keskellä yötä ja huomaa olevansa yksin. :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Tuota, en nyt ota kantaa muiden järjestelyihin, mutta mielestäni ekaluokkalainen on henkisestikin ihan liian kypsymätön olemaan iltapäivät, illat yksin.
Ja näen kyllä itse koulussa töissä ollessani, minkälaisia ne lapset on.
Syliin tulossa ja halivat ja ovat vielä niin pikkuisia...
Itse olen järjestänyt työni niin, että on lyhyet päivät ja otin myös lomaa kun nuorin menee nyt syksyllä kouluun.
Lapset on niin pienen hetken pieniä, että tuo aika ei vie mitään meiltä aikuisilta!
Iso PEESI !

Itse tarjouduin just tuttavalle auttamaan ekaluokkalaisen hoidossa ensi syksynä ettei tarttis olla yksin.

Onhan se hyvä jos olis paikka mihin lapsi viedä.
Mulla itellä nyt lapsi joutuu olemaan päivän yksin kun olen työharjottelussa. Työaika 7.30- 16 näillä näkymin.Kesäkuussa täyttää tyttö 8v ja kotonahan se joutuu olemaan. Pienemmät sitten hoidossa.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Minut on jo tuomittu ylisuojelevaksi, kun ilmoitin, että ei tulisi mieleenkään jättää 8-vuotiasta yksin illalla ja yöllä olutkuppilareissun (tai minkään muunkaan takia). Olen sen vuoksi ehkä huono kommentoimaan. =)

Mutta meillä on tehty niin, että itse olin vuorotteluvapaalla yms. vapailla lasten ekaluokan syksyn, ja sen jälkeen muksut ovat olleet seurakunnan ip-kerhossa, mistä heidät on haettu.

Myöhemmin mies on sen jälkeen tehnyt töitä kotona iltapäivät, joten lapset eivät ole juurikaan joutuneet olemaan yksin kotona. Vanhempi on nyt 3-luokkalainen, ja hän on joskus ollut jopa 3-4 yksin tai itse asiassa kaverinsa kanssa joko meillä, kaverin kotona tai naapuruston koiria ja kissoja hoitamassa. =)

Minä olen lukenut kai liikaa Lea Pulkkista yms. tutkijoita ja olen sisäistänyt sen ajatuksen, että pienten lasten ei ole hyvä olla yksin pitkiä aikoja. He eivät kuole siihen, mutta se ei myöskään mitenkään edistä lapsen perusturvallisuutta tai mitään muutakaan. Näin ollen mieluummin huolehdimme siitä, että lapset joutuvat olemaan mahdollisimman vähän ilman aikuista seuraa.
Itse asiassa muistan sen ketjun ja itse itsestäs sanoit et oot ylisuojeleva, ei kukaan muu!
 
liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Meillä mennyt ihan kohtuullisen hyvin. Iltapäiväkerhossa ollut siihen puoli viiteen asti. Sitten tullut kotiin, syönyt iltaruoan, katsonut lastenohjelmat, tehnyt läksyt, laittanut vaatteet valmiiksi seuraavaa päivää varten, tehnyt jotakin itsekseen ja joskus mennyt nukkumaankin ennen kuin olemme ehtineet kotiin. Kuopus vuoropäiväkodissa hoidossa. Joskus on käynyt niin kivasti, että isäni on tullut töidensä jälkeen meille istumaan iltaa esikoisen kanssa.
Kuulostaa kovin, kovin surulliselta:O(
 
olisikohan tällä koululaisella hyvää kaveria, jonka luona voisi olla vaikka parina iltana viikossa. Ja siitä voisit maksaa ruuan / iltapalan verran.

Tosi ikävä tilanne tuo on. Me asutaan pääkaupunkiseudulla, ja meillä kyllä yksi lapsi menisi tässä omien mukana. Mutta on tämän kolmen lapsen kanssa arjen pyörittäminen melkoisen vauhdikasta ihan näinkin.

Toivotaan, että työnhaussa tärppää!
 
gg
no ei todellakaan voi jättää ekaluokkalaista yksin illoiksi. meillä ekaluokkalainen pääsee koulusta 13-14, isosisko 11v ja isoveli 15 v viimeistään klo 15 , eli päivässä sen max. 2 tuntia yksin, me vanhemmat tullaan kotiin viimeistään 16.30. itse teen myös nelipäivästä työviikkoa ne on valinta kysymyksiä. jos on joskus harvoin iltamenoa aina tulee hoitaja joko isovanhemmat tai naapurin tyttö 17v, en jättäis edes tota 11vuotiasta iltaisin yksin kotiin illoiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Tuota, en nyt ota kantaa muiden järjestelyihin, mutta mielestäni ekaluokkalainen on henkisestikin ihan liian kypsymätön olemaan iltapäivät, illat yksin.
Ja näen kyllä itse koulussa töissä ollessani, minkälaisia ne lapset on.
Syliin tulossa ja halivat ja ovat vielä niin pikkuisia...
Itse olen järjestänyt työni niin, että on lyhyet päivät ja otin myös lomaa kun nuorin menee nyt syksyllä kouluun.
Lapset on niin pienen hetken pieniä, että tuo aika ei vie mitään meiltä aikuisilta!
Iso PEESI !

Itse tarjouduin just tuttavalle auttamaan ekaluokkalaisen hoidossa ensi syksynä ettei tarttis olla yksin.

Onhan se hyvä jos olis paikka mihin lapsi viedä.
Mulla itellä nyt lapsi joutuu olemaan päivän yksin kun olen työharjottelussa. Työaika 7.30- 16 näillä näkymin.Kesäkuussa täyttää tyttö 8v ja kotonahan se joutuu olemaan. Pienemmät sitten hoidossa.
Siis 8 vuotias melkein 9 tuntia yksin???? Ei hemmetti, sittenhän se voisi jo muuttaa asumaan ihan yksikseen kun tuntuu ettei vanhemmat välitä yhtään:(
 
t. nainen -85-
Minä itse tulin pe. klo.13.00 tai 14.00 muina päivinä kotiin, vanhemmat 16.00.. ei se niin kamalaa oo.. 6v. oli pakko iltapäivähoito, se oli niin vittumaista, mutta minkäs teet mieluummin yksin kotiin ku "pakkohoitoon".. mukavampi 7v. ku pääsi ihan suoraan kotiin
 

Yhteistyössä