Mitenkähän monet nuista "ihmeraskautumisista" on oikeesti tosia...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Mietin vaan,että kun monet tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi,niin kuinkahan moni nainen näistä on vaan mieheltä kysymättä jättänyt ehkäisyn sikseen ja sitten vetoaa siihen,että eihän mikään ehkäisy ole 100%.Ja toinen on nämä miehen sterilisaation jälkeen raskautuneet vaimot-ja isä oli...?

Kyllä vasektomian jälkeen tulee muutaman viikon siittiöitä jonka takia käsketäänkin käyttää muuta ehkäisyä. Ja mikä ettei voi tulla joskus myöhemminkin.

BV ei ilmeisesti tiedä aiheesta yhtään mitään mutta oli taas pakko aukoa päätään :D

Kyllähän noille eri ehkäisymenetelmille on ne prosenttirajat, mikä on sen luottavuus. Tiedän esim. tapauksen, missä nainen on tullut raskaaksi sterilisaationsa jälkeen. Sekään ei ole 100% ehkäisykeino.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Kyllä vasektomian jälkeen tulee muutaman viikon siittiöitä jonka takia käsketäänkin käyttää muuta ehkäisyä. Ja mikä ettei voi tulla joskus myöhemminkin.

BV ei ilmeisesti tiedä aiheesta yhtään mitään mutta oli taas pakko aukoa päätään :D

Ai kun ehkäisy pettää? Miks en tietäisi,kun tuo esikoinenkin on niin alkunsa saanut =)

Juu,kyllähän se ihan tosi on,että ei ne 100% ne ehkäisyt ole ja en väitä etteikö voisikin tulla raskaaksi vaikka ihan oikein niitä käyttää.Mietin vaan,että onkohan sellaisia paljon,jotka väittävät raskautuneensa näin,mutta ovatkin tosiasiassa itse asian "järjestelleet".Tunteeko kukaan ketään?Tai uskaltaako itse tunnustaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Ai kun ehkäisy pettää? Miks en tietäisi,kun tuo esikoinenkin on niin alkunsa saanut =)

Eihän ap nyt ihan tuota kysynyt... Lue kysymys uudelleen ja huolella. Jollet ymmärrä niin pyydä vaikka miehesi selittämään asia sinulle.

Onhan noita tapauksia...itsekin tiedän yhden, jolla "pillerit petti" (eli pillereitä ei edes otettu).

Ja noiden takia me oikeasti yllätysraskautuneet, joilla oli ehkäisy käytössä & sitä käytettiin oikein, saamme mulkaisuja ja vihjailua siihen suuntaan että oltaisiin hankkiuduttu raskaaksi mieheltä salaa. Mua henk.koht. ei se haittaa, mutta jotain herkempää se voisi haitata todella paljon :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en niinkään ihmettele tuota ehkäisyn pettämistä kuin noita "huomasin vasta rv 22 olevani raskaana" -juttuja...

PEESI!tai "menin lääkäriin outojen kipujen takia ja synnytys olikin käynnissä enkä tiennyt olevani raskaana....."

Minä en niinkään ihmettele tuota ehkäisyn pettämistä kuin noita "huomasin vasta rv 22 olevani raskaana" -juttuja...

No minua taas ei nämä niin ihmetytä.Itsellänikin alkoi vatsa näyttää vauvamahalta vasta n.rv25.Sitä ennen näytti vain että olisin lihonut =) Tosin liikkeitä tuntui jo,mutta eihän semmoistakaan osaa yhdistää vauvan liikkeiksi kun suolistokaasutkin voivat aika samalle tuntua.Ja jos ei oikeesti osaa aavistaa tai ei ole millään lailla sitä suunnitellut,niin miksi ei.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onhan noita tapauksia...itsekin tiedän yhden, jolla "pillerit petti" (eli pillereitä ei edes otettu).

Ja noiden takia me oikeasti yllätysraskautuneet, joilla oli ehkäisy käytössä & sitä käytettiin oikein, saamme mulkaisuja ja vihjailua siihen suuntaan että oltaisiin hankkiuduttu raskaaksi mieheltä salaa. Mua henk.koht. ei se haittaa, mutta jotain herkempää se voisi haitata todella paljon :/

Just tätä hain! Että jätää ehkäisyn käyttämättä ja sitten väittää muuta. Kehtaako kukaan tummoista tunnustaa edes lähimmille ystävilleen vai tehkevätköhän sen sitten kaikiessa hiljaisuudessa...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu,kyllähän se ihan tosi on,että ei ne 100% ne ehkäisyt ole ja en väitä etteikö voisikin tulla raskaaksi vaikka ihan oikein niitä käyttää.Mietin vaan,että onkohan sellaisia paljon,jotka väittävät raskautuneensa näin,mutta ovatkin tosiasiassa itse asian "järjestelleet".Tunteeko kukaan ketään?Tai uskaltaako itse tunnustaa?

Mä en usko, että niitä kovinkaan paljon on... Siis sellaisia, jotka ei tulis ilmi. Se on kuitenkin aika iso salaisuus kantaa.

olin aikanaan neuvolassa harjoittelijana ja minun mielestäni salaa pillerit/muun ehkäisyn pois jättäneitä oli pelottavan paljon. Minulle (joka olin siis shopiskelijana harjoittelussa äitiysneuvolassa) sitten kertoivat, koska jollekin oli pakko saada kertoa ja minä olin heistä monen kanssa suurin piirtein samaa ikäluokkaa. Toki suuri(n ?) syy minulle kertomiselle oli varmasti sekin, että he tiesivät minun olevan vaitiolovelvollinen ja koska olin siellä vain harjoittelussa, en ollut siellä koko odotusaikaa läsnäolollani muistuttamassa heitä siitä, mitä olivat minulle kertoneet.

Kyllähän raskautuminen on mahdollista ehkäisystä huolimatta. Joitain lääkekuurejakin määrätessä lääkäri kehoittaa käyttämään tupla ehkäisyä, esim. pillereitä ja lisäksi vielä kondomia, jos raskaaksi ei missään nimessä saa tulla kuurin aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
Mietin vaan,että kun monet tulee ehkäisystä huolimatta raskaaksi,niin kuinkahan moni nainen näistä on vaan mieheltä kysymättä jättänyt ehkäisyn sikseen ja sitten vetoaa siihen,että eihän mikään ehkäisy ole 100%.Ja toinen on nämä miehen sterilisaation jälkeen raskautuneet vaimot-ja isä oli...?

Samaa mietin. ONhan sitä usein kyseltykin täällä vauvakuumeessa ja mies ei halua josko vain jättäisi pillerit pois. Ja kas kummaa, pian ollaan puolessa välissä raskautta ennenkuin 'tajutaan'.
Aika suuri on pettämisprosentti ehkäisyssä jos täällä palstalla näin moni raskautuu ehkäisystä huolimatta, kierukat häviää noin vain sun muuta.
Enpä normielämässä tunne montakaan en taida tuntea yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja sanos muuta:
Aika suuri on pettämisprosentti ehkäisyssä jos täällä palstalla näin moni raskautuu ehkäisystä huolimatta, kierukat häviää noin vain sun muuta.
Enpä normielämässä tunne montakaan en taida tuntea yhtään.

Palstalla (suhteellisen) anonyyminä on helppo tunnustaa että ehkäisy petti ja lapsi oli ns. vahinko.
Eipä siitä tule oikeassa elämässä kamalasti huudeltua.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

PEESI!tai "menin lääkäriin outojen kipujen takia ja synnytys olikin käynnissä enkä tiennyt olevani raskaana....."

Tuollaisesta olen muuten lukenut kaksplussalla vuosia sitten.
Hoitoja tehty ja ei lasta. Sittenpä olikin luomusti raskautunut eikä sitä tajunnut. Lihonut vain oli vähän. En tiedä miksi ei hänkään liikkeitä tuntenut.
Meni lääkäriin vatsakipujen takia ja synnytys käynnissa, tosin vähän ennenaikaisesti mutta kuitenkin.
Olisi se aikasmoinen ylläri, varmaan pyörtyisin.

Alkuperäinen kirjoittaja sanos muuta:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Tuollaisesta olen muuten lukenut kaksplussalla vuosia sitten.
Hoitoja tehty ja ei lasta. Sittenpä olikin luomusti raskautunut eikä sitä tajunnut. Lihonut vain oli vähän. En tiedä miksi ei hänkään liikkeitä tuntenut.
Meni lääkäriin vatsakipujen takia ja synnytys käynnissa, tosin vähän ennenaikaisesti mutta kuitenkin.
Olisi se aikasmoinen ylläri, varmaan pyörtyisin.

Siis jestas, on kyllä täysin pölkky ja täysin uuno sellainen joka ei vauvan liikkeitä huomaa.
Ainakin mulla kävi selllainen mylläys, että maha huojui ja jalkakin monesti venytti vatsanahan niin että tunsi varpaanpäätkin laskea. :headwall:

Jos käyttää ehkäisyä, ja vaikka menkat tulee säännöllisesti, tai ehkäisin on sellainen jonka ansiosta menkat voi jäädä kokonaan poiskin (esim. hormonikierukka), niin eipä sitä tule mieleenkään että voisi olla raskaana. Kaikille ei välttämättä tule edes mitään oireita mistä voisi niin päätellä. Ja mun mahassa nyt ainakin koko ajan "joku" potkii, eipä sitä tule ajatelleeksikaan että se vois olla vauva.

Yhteistyössä