Mitenkä sinä ratkaisisit asian? ... 6-vuotiaan nukahtamisvaikeuksista kyse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "manta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D-vitamiini piristää! Älä anna sitä ennen nukkumaan menoa. Miten jos antaisit sen jo aamulla ja sanot, että se vaikuttaa vasta illalla? Ja tarpeeksi ajoissa aina nukkumaan. Voisi kuunnella satu-cd:tä tai katsella kirjaa iltarutiinien jälkeen.

Kääks! Enpäs tiennyt tuota että se piristäisi noin nopsaan. Täytyy kokeilla tuota, tai sitten vaihdan tuon lumelääkkeen maitohappobakteeriin :D

Laitoin ketjun alkupuolelle,että lupasin tytölle haluamansa collariasun,jos illat rauhoittuu,no joo,tyttö nukkui tasan sen yhden yön itsekseen ja hyvin,nyt taas sama meno jatkunut,eli iskä on ollut tytön kanssa nukkumassa. HÖH!
Nyt ehdotin miehelle,jos kävisimme lastenlääkäriltä kysymässä melatoniinia tytölle,että uni alkaisi taas tulemaan helpommin..

Itse kärsin satunnaisesti nukahtamisvaikeuksista jo melko nuoresta lähtien ja oma tyttö on vähän samanlainen. Ainoa asia minkä olen tehnyt on että olen sanonut ettei haittaa mitään jos ei nukahda, mut sängyssä pitää silti olla. Itsellä suurin stressi tuli siitä kun äitini ihmetteli et "miten sinä et nyt nukahda, pitäisi kyllä nukkua" jne. Kun lapselle sanotaan alusta lähtien että se ei haittaa mitään niin poistuu ainakin osa siitä stressistä!

Itse kärsin satunnaisesti nukahtamisvaikeuksista jo melko nuoresta lähtien ja oma tyttö on vähän samanlainen. Ainoa asia minkä olen tehnyt on että olen sanonut ettei haittaa mitään jos ei nukahda, mut sängyssä pitää silti olla. Itsellä suurin stressi tuli siitä kun äitini ihmetteli et "miten sinä et nyt nukahda, pitäisi kyllä nukkua" jne. Kun lapselle sanotaan alusta lähtien että se ei haittaa mitään niin poistuu ainakin osa siitä stressistä!

Minä olen sanonutkin,että valvoa saa,eilenkin ehdotin,että leikkii barbilla(joka hänellä oli kädessä),mutta sitten alkaa vessassa ravaaminen ja itkun tihrutus.Tänäänkin tyttö on aivan ihana,ei huolen häivää,niinkuin ei muinakaan päivinä,kriisi alkaa illalla.

Yhteistyössä