Mitenhän kerho alkaa lapselta sujua kun....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
hän tahtoo välillä olla hyvinkin minäkeskeinen-tyyppi ja huomionhakuinen lapsi? Koko ajan vain pitäisi huomioida lasta tai muuten hän alkaa tehdä pahojaan.

Sitten jos häntä kiellämme tai emme ymmärrä mitä hän haluaa , hän saattaa saada kamalan raivarihuutoitkupotkukonsertin jonka loppuminen kestää aikansa.

Hän on myös hyvin vilkkaan oloinen lapsi eikä millään jaksaisi ruokapöydässäkään istua niin kauan että me isommatkin olemme ruokamme loppuun asti syöneet. Välillä pakotan hänet istumaan loppuun asti - välillä kun olen väsynyt lapsen raivoamiseen pöydässä, annan hänen mennä leikkimään lattialle.

Lisäksi hän puhuu kuin papupata tauotta koko päivän ja laulaa myös tauotta koko päivän milloin mitäkin omia viisujansa.

Tarkoitus olisi siis että hän aloittaisi ensi syksynä 3v ryhmässä kerhon kun hän loppuvuodesta täyttää tuon 3v.

Toivoisin vain niin kovasti että hänellä alkaisi hyvin kerhokausi ja että hän saisi kerhon myötä kontakteja toisiin lapsiin. Kun en voi noin sähläävän lapsen kanssa minnekään perhekerhoonkaan enää mennä. Eikä siksi lapsella ole nyt kontakteja muihin lapsiin eikä minulla äiteihin.

Lisäksi kun lapsi on tuon tyyppinen luonteeltaan, tuo kerhohetki antaisi minulle omaa aikaa kun lapsi on kerhossa niin minä saisin kotona hengähtää hetken ja tehdä omia juttujani - lähinnä pääsääntöisesti kotitöitä.

Ryhmässä olo tekee varmasti lapsellesi hyvää ja opettaa uusia taitoja. Ihan hyvää tekee myös sekin että jossain paikassa lapsi ei ole koko aikaa "maailman napa".